Hoppa till innehåll

leder dig från natt till dag

2010/05/23
74 kommentarer leave one →
  1. 2010/05/24 7:18 f m

    Hallelujah = HalleLena = VACKERT ❗ 😉 🙄

  2. lenaalun permalink*
    2010/05/24 7:38 f m

    Tack, va go´du är. Idag är en riktig Hallelulena?- dag, faktiskt! 😀 Tack, Josef! Fattar inte vad som hände när vi talades vid! Någon avsevärd pusselbit lade sig tillrätta.

    Däremot har Karl-Johan sett mig lysa sådär tidigare, fick jag just ur honom. Men det förtar inte att exmaken gjorde sina iakttagelser, att jag inte sett så pigg ut på flera år, och att det är en GREAT Morgon. Jag tror på att jag är frisk nu.

    Medicien gör nytta och verkar har satts in väldigt väl i mig nu. 😀

    Tog fram Hebreisk nybörjarbok men finner inte något klargörande av vad Halleluja består av. Halal=prisa, lova Jah=Jahve.
    Men det ser faktiskt ut att vara de-formen. Prisa gudarna, vilket inte vore första gången Gud benämns i plural i Bibeln.

    Så Hallellena blir bra!

    • 2010/05/24 8:30 f m

      Äääntligen fattar HallelLena intellektuellt (vill jag tro) att det är Lena som är GudInnan NR 1 i HELA kosmos – i alla sånger och bibeltexter som Lena kan uppbringa.

      Faen – att det skulle behöva ta ca 2000 år – innan den första människan i kött efter Jesus fattade det.

      Tala om trögfattarförening ❗ 8)

    • 2010/05/24 11:00 f m

      ”Medicinen gör nytta och verkar har satts in väldigt väl i mig nu.”

      Det kan måhända alternativt vara så att Du frisknar till TROTS medicinerna…

  3. lenaalun permalink*
    2010/05/24 8:36 f m

    Nejdå, ;-), i bibelversen där en av patriarkerna frågar vem det är som är närvarande svarar ”Gud”: ”Jag är jag ”eller med mer korrekt översättning; ”jag är den som gör att det blir”.

    Intellektuellt har jag vetat det länge, men min kropp hade glömt det. 🙂

    • 2010/05/24 8:47 f m

      …eller Ditt intellekt (mindre än 1/10 000-del av det HELA) hade VALT att glömma bort att Din medfödda oförstörbara GudInna-Intelligens finns i Din kropp till med än 99,99 %.

      Tala om att wåra – i o f s helt fantastiska biologiska hjärnDatorer (video ca 7 min) = intellekt – har NÄSTAN helt oinskränkt MAKT att ställa till det för oss. 😯

  4. lenaalun permalink*
    2010/05/24 11:18 f m

    Hm, jag skulle ha hållit med dig för ett par dagar sedan, men nu tycker jag det känns som att det värker på ett friskt sätt i tumörerna, som om de läker. 😀 Ja, vi säger det, då. Trots medicinerna, så då kan jag spola dem?

    • 2010/05/24 12:11 e m

      Ingen aning – för det är ENBART Din egen Intelligenta fysiska kropp i kött som VET det. Lyssna på den – så kommer svaret förr eller senare, allra troligast…

      Din kropp kan jag ej lyssna på avstånd på (det är rätt många mil mellan Eskilstuna och Laholm) – för det kräver någon form av direkt fysisk kontaktyta mellan min och Din kropp. Men det blir ju en omväg i vilket fall som – och dessutom föreligger ju ALLTID risken för att jag ”hör fel”.

      • 2010/05/24 12:47 e m

        …vad säger Karl-Johans Intelligenta kropp om Din nuvarande cellgiftsmedicinering ? – som ju i o f s hans intellekt kan feltolka också.

        Dock… – Din behandlande läkare VET nog egentligen åt hållet ingenting om det här – i Din egen Intelligenta kropps perspektiv sett.

        Men å andra sidan – ifall Du följer hans intellektuella råd – och själv intellektuellt TILLÅTER Din kropp att fixa det här – så spelar det måhända liten roll ifall Du medicinerar eller ej. Med medicin så tar det måhända lite längre tid för Din Intelligenta kropp att fixa cancern – men tid finns det ju gott om.

  5. lenaalun permalink*
    2010/05/24 4:26 e m

    Nu ska jag till Vidarkliniken i tre veckor från måndag nästa vecka. Får jag rådgöra med riktiga läkare. 🙂 Nej, men intelligenta kropp gillar läget och Karl-Johan tror jag inte lider så värst ännu.

    Fick också rapport från min svägerska att hennes svägerska hade svarat bra på cellgifter mot lungcancern. Funkar ju ibland, trots allt.

    Och jag har sovit middag i ett par timmar minst. 🙂 Och vilat ute i solen i ett par timmar minst. GudInnan har lärt sig ta igen sig. 🙂

    • 2010/05/24 6:15 e m

      Jo… – LenaVidarkliniken och dess läkare i all ära (”…Cancer ses som en flerdimensionell sjukdom, där hela människan är inblandad långt innan en tumör kan konstateras kliniskt och långt efter att den avlägsnats kliniskt. …”).

      Men GudInnan Lena Alun slår nog INGEN av dom heller ”på fingrarna” – avseende vad som är LÄMPLIGAST för Din Intelligenta kropp i kött – för att återställa den till en kärnfrisk sådan, tror jag… – nej för tusan – hart när VET jag – så det så. 8)

      Men vistelsen som sådan där – kan bli en RIKTIG höjdare för Dig – enär de ständiga ”hemma-vid-störningarna” ej alls finns där. Detta i fallet att Du tar till vara vistelsetiden – genom att åt hållet intellektuellt HELT strunta i hur dom har det hemmavid + att stänga av mobilen – och ej minst – ringa hem så ytterst sällan som DU ser det som möjligt.

      Apropå mobilen – så är all sådan syntetisk = konstgjord elektromagnetisk strålning cancerstimulerande. Detta av det enkla skälet att sådan strålning ALDRIG har någon puls (den ligger HELA tiden på samma frekvens) – och den bokstavligt talat ”skär sönder” den naturlika = hälsosamma strålning – som ALLTID har en NaturLik LivsPuls avseende frekvens.

      Wåra kroppar är ju till mer än 99,99 % denna NaturLika LivsPuls = ElektroMagnetiska LevAnde frekvenspuls.

      Mobilstrålningen – såväl som allt annat strålningsläckage ifrån ALLA elektroniska apparater (den bärbara enheten för fasttelefoni är den värsta av alla = säkerhetsavståndet är ca 30 meter !), elsystem osv – är i sammanhanget att betrakta som ”likström” = de läcker ALLTID hela tiden på exakt samma frekvens.

      Hur tror Du det skulle gå – ifall men körde in en väldigt stark likström på ett växelströmsnät ?

      Din frånvaro kommer ju också att bli en bra träning för dom hemmavid att vara Dig förutan. För så blir det ju i alla fall – om Du nu mot all förmodan ändå skulle välja intellektuellt att ta Din ”fysiska Lena ur materiaskolan” för den här gången = slöseri med ”gott kött” – men likväl helt OK.

      Så… – med mobilen avstängd – såväl som Ditt briljanta intellektet, avseende hur dom har det hemmavid – så kan Du ju bli en hel del ostörd tid för Dig på Vidarkliniken – för att mera ingående = på djupet ”prata” med Din egen Intelligenta kropp i kött.

      När gjorde Du det sist med gott samvete = utan något som helst bekymmer för att någon skulle komma på Dig – eller helt befriad ifrån dåligt samvete – för att Du borde göra något s k ”nyttigt” istället ❓

      • 2010/05/24 6:18 e m

        …min ”mobilforskning” finns HÄR.

      • 2010/05/24 6:42 e m

        …det eländiga med IT-tekniken är också – att de bokstavligt talat kan ”suga livet ur oss” – även när de är frånkopplade.

        Så det gäller att i alla lägen att ha sådana här apparater på minst en armlängds avstånd ifrån kroppen – och då SÄRKILT avseende barn och tonåringars biologiska hjärnDatorer.

      • 2010/05/24 9:21 e m

        …Men GudInnan Lena Alun slår nog ALLA av dom också ”på fingrarna”… – skulle det vara, naturligtvis… 😳

  6. 2010/05/25 5:44 f m

    Hej Josef och Lena!
    Har en liten laenk till er att titta paa om cancer som jag tycker aer mycket intressant.
    http://aktivdemokrati.wordpress.com/2010/02/16/nahco3-botemedlet-mot-all-cancer/
    🙂
    MVH
    MrPerfect72

    • 2010/05/25 8:42 f m

      Taaack ! – Martin – för tipset.

      Lustigt det här med bakpulver = bikarbonat – därför att jag började för drygt ett år sedan med att använda RIKLIGT med bikarbonat (doserar det direkt på tungan med ett större saltkar) – istället för vanlig tandkräm – när jag borstar tänderna.

      Effekt 1. Min sedan lååång tid tillbaka åt hållet vitgråa tunga (= bemängd med Candidasvampar ?) – förändrades redan efter några dagars användning till mer åt hållet rödrosa.

      Effekt 2. Mina gulnande tänder (jag är med gott samvete en rökAnde varelse sedan ca 54 år tillbaka – men röker sedan 70-talets slut enbart cigariller = jag drar aldrig ned den röken i lungorna med halsbloss) synes bli minst lika vitrena av bikarbonat som tandkräm.

      Effekt 3. Mina tidigare så vanliga tandköttsinflammationer = ömhet i munnen har hart när helt försvunnit.

      Effekt 4. Det känns väldigt ”sköngott” i munnen – under själva tandborstningen med bikarbonat – och framförallt efteråt. Ph-balansen i munnen kan jag tänka mig blir mera NaturLik = basisk.

      • 2010/05/25 8:53 f m

        PS. Så frågan blir ju om bikarbonat och tomater – ej är sådant som cancer (video ca 9 min) tycker är åt hållet än mera ”pekka” än cellgifter ?

    • 2010/05/26 2:21 f m

      Ingen aning, men jag tycker WI goer som goer som Josef! WI testar! Det handlar ju om balans. 🙂

      • lenaalun permalink*
        2010/05/26 6:59 f m

        Vaknade väldigt påverkad av bakpulvret. Hoppas du inte ville ha ihjäl mig? 🙂 Ska nog lugna mig och tala med Vidarklinikens läkare jag får på måndag. Det blev tydliga reaktioner i kroppen av att dricka vatten och lite bakpulver. Det stack här och där i kroppen. Nu jobbar det i hjärnan. 🙂

      • 2010/05/26 8:38 f m

        Nja… – LenAnde – jag tror mera på att Martin vill försöka att tipsa Dig om hur Du själv kan ”ha ihjäl” Din cancer”kompis”.

        Ifall det blir för häftigt att svälja bikarbonaten löst i vatten – så varför då ej pröva med att med rikligt med bikarbonat i munnen – borsta tungan och tänderna morgon, middag och kväll under några minuter. Avsluta då ej med att skölja med vatten – utan låt saliven själv fixa sköljningen ner i magen.

        Just munnens slemhinnor är ju väldigt bra på att ta upp = ta in det kroppen behöver – såväl som att informera oss om att förkasta det som wåra Intelligenta kroppar i kött ej alls behöver.

        Men wåra inntellekt ”lyssnar” ju alltför sällan på munnens visdom, tyvärr tyvärr… 😥 – utan gör väldigt ofta om budskapen ifrån munnen till det rakt motsatta = det Wi mest av allt behöver mera av – inbillar oss intellektet smakar illa – och vice versa. Som rökare så VET i vart fall jag att mitt inntellekt fungerar så ännavänt.

        Men just i munnen finns det ju hart när alltid mer eller mindre av Candida”vitt” – och då ej minst på tungan – som det kan vara bra att ”ställa till det för”. Och då särskilt i Din nuvarande situation, tror jag… 💡

        Stickningarn i kroppen kan ju måhända vara Livet självt som blivit nymornat ystert, kanske… 💡

        Jag hoppas nu på att Du kan överväga att ge Din hjärna = Ditt intellekt semester idag också – för det gillar Din Intelligenta kropp, anar jag… 😉

  7. lenaalun permalink*
    2010/05/25 7:45 f m

    Tack Mr Perfect!

    Tråkigt nog har jag nästan aldrig ätit antibiotika, ett par-tre gånger, men candida kan man väl ha ändå? Intressant, därför att jag satt i ett sällskap som talade om candidas utbredning i kroppen förra helgen. Hur mycket bikarbonat ska man ta?

  8. lenaalun permalink*
    2010/05/25 7:53 f m

    Josef,

    Jag hade förmånen att vara på Vidarkliniken i oktober-november i nästan tre veckor. 🙂
    Dator, tv och mobil är inte tillåtet inne på sjukhuset. Bara mobil utomhus är okej.

    Det är toppen!!!!!!!!!!!!!! Nu fortsätter jag resan på måndag. Tack för stöd!!!

    Det reses krav om att jag ska ta permission på skolavslutningen. Men jag kan inte ta risken att sitta och köra fram och tillbaka ca 20 mil och stå på en skolgård. Nej, de får åka till mig efteråt!

    • 2010/05/25 9:00 f m

      Den Intelligenta GudInnan Lena – fattar fler och fler LivsBejakande beslut intellektuellt – som det ser ut för närvarAnde. Den vägen är måhända åt hållet motorväg till ”himmelriket på jorden” – för Din Intelligenta kropp i kött, förhoppningsvis…:wink: 🙄

      • lenaalun permalink*
        2010/05/25 12:36 e m

        Ja, Why Not? I am gonna try. Har läst i Marie-Louise och Robert Hahns bok idag och de lär ut ungefär detsamma som du gör här. Jag utbildas nu. 😀

      • 2010/05/25 3:02 e m

        Jo… – Lena – detsamma för mig – men jag föredrar att kalla det för AVLÄRNING = ”STÄDA” BORT HJÄRNFÖRSMUTSNINGARNA.

        Det kallar jag för NaturLiktVis = Intelligent InBildning. 😛

  9. lenaalun permalink*
    2010/05/25 8:26 f m

    Om det här var sista dagen

    Den här låten gjorde intryck precis då Karl-Johan och jag hade fått till det med Kärleken. Jag förstod att nu är det mod och GudInnan Lena Alun som gäller. 🙂

    • 2010/05/25 9:12 f m

      Jo… – Lena – häftig låt, verkligen… – för LIVET SJÄLVT har ingen början och inget slut.

      Så att se varje ny dag i kött – som den första och den sista – är måhända det mest Intelligenta Wi kan göra ?

      Detta därför att då kommer Wi förhoppningsvis helt automatiskt in på ”spåret” – att mer och mer välja bort det TRÅKIGA (= alla ”måste-jag-göra”) – till förmån för mer och mer av NaturLiktVis Kär Lek – med oss själva framförallt – men också med andra.

      Vad kan Wi förlora på att prova ❓

      • 2010/05/25 10:17 f m

        …wåra NaturLiktVisa = Intelligenta fysiska kroppar i kött är ett kvanta av LIVET SJÄLVT = utan början och utan slut till mer än 99,99 % – och alldeles oavsett ifall wåra mer eller mindre briljant snilliga intellekt gillar det eller ej – så det så.

        I o f s så kan jag ha fel i det – men måhända t ex GudInnan Lena Alun, på ett eller annat sätt, bistår mig med att BEVISA att det är åt hållet ”rätt”, kanske… 💡

        Wi som fortfar att andas får se. 8)

  10. lenaalun permalink*
    2010/05/25 12:34 e m

    jag andas….. och väntar på att regnandet ska upphöra så att jag kan utföra administrativa ärenden på stan för att andas vidare samt för att underlätta för dödsboet när jag har slutat andas 🙂

  11. 2010/05/26 11:34 f m

    Balans i allt! Kaenn efter och taenk sjaelv! ROEKER JOSEF? VAFALLS? >:o( Attentat!

    • 2010/05/26 11:55 f m

      Jo… – Martin – men Wi som drogar med gott samvete far ej så illa av det, ”vet” jag… 😉

      Däremot dom som OMEDVETET lider av t ex sockerDrogen = ca 50 % av mänskligheten, minst… – dom har ett rent helvete – bokstavligt talat. Den formen av drogAnde har jag i vart fall en hel del ”vuxit ifrån” – som jag själv ser det i vart fall.

      VISSTE Du att Du själv är ”drog”-beroende av att ha tillgång på någotsånär frisk luft att andas ❓ Så tala om att Wi ALLA är ”drog”-beroendevarelser i grund och botten, verkligen…

      Men dom som t ex är fast i sockerdrogen = kolhydratdrogen – eller någon annan mycket väl kamouflerad drog, som t ex MAKT över andra – vill ju gärna intellektuellt se det som att Wi som är t ex nikotinberoende är ”uslare varelser”.

      Men… – i mitt perspektiv sett – så kan nog det ifrågasättas om det är korrekt, faktiskt…

      Martin – handen på hjärtat – vilka omedvetna droger är Du själv ”slav” under ❓

      Själv ser jag t ex Dalai Lama som ”omedvetet” slav under såväl sin meditationsvana – såväl som av sin ”MAKT” över miljoner andra människor. Jag väljer medvetet exemplet Dalai Lama – enär jag VET att det är ”sprängstoft” att se på Dalai Lama med den utgångspunkten.

      • 2012/01/25 11:19 e m

        Apropå kolhydrater och socker…

      • 2013/12/10 11:42 f m

        Professor Göran Sjöberg har på ett lättfattligt sätt förklarat varför ett övermått av kolhydrater i kosten är ett beroendeframkallande gift för kroppen här.

        I o f s så kan professor Göran ha fel i det – men det kan jag ej föreställa mig att han har. Vad tror Du ?

  12. MrPerfect72 permalink
    2010/05/26 5:00 e m

    Drog som aer naturlig aer koettets lust, Josef.

    Usel aer ingen, enbart vilseledd.

    The most perfected one is ”slav” under inget.

    Dalai Lama har inget val….tills han visar att han har det.

  13. lenaalun permalink*
    2010/05/26 6:23 e m

    😀 Jag säger bara SLAA

    http://www.slaa.nu/

    • 2010/05/26 10:00 e m

      Hmmm… – LenAnde – nu ”snurrade” Du till det ordentligt för mig, faktiskt… Men det var bra – för jag testade SLAA-idéerna – och dom passade ej alls in i min verklighet – så det så. Anonyma alkoholisters gör det ej alls heller – för den delen.

      Vi erkände att vi var maktlösa inför vårt sex- och kärleksberoende och att vi hade förlorat kontrollen över våra liv.” = det är helt OK för mig att det finns sådana – som intellektuellt tror och tänker så – som PyramidMaktHavarna bestämde för ca 6 000 år sedan.

      Men när jag lyssnar på min egen Intelligenta kropp i kött – så säger den ungefär så här: ”Hmmm… – så ännavänt briljant listiga hjärnDatorer = intellekt kan få till det – när det är precis tvärtom. INGEN skulle överleva en enda dag – ifall ej mina Intelligenta sexuella flöden fick ”härja” mer eller mindre helt FRITT i min kropp av kött. Det sker ju minst TVÅ ggr varje natt – och därför kan kroppen överleva rätt länge = i vart fall uppåt 70-100 år i bästa fall.

      Men när min hjärnDator = mitt intellekt = min kropps ”pilot” – själv inser att det är NaturLiktVist att bejaka mina Intelligenta sexuella flöden – även under vaken dagtid åt hållet fullt ut – då får min kropp helt atomatiskt ”evigt liv” i ett himmelrike på jorden – så det så.

      Så det är Intelligent för ett intellekt att erkänna att kroppen vore HELT död – eller i vart fall åt hållet mer eller mindre akut döende – ifall mitt sex- och kärleksberoende ej alls tillgodoses.”

      I o f s så kan min Intelligenta kropp ha fel i detta – men hur faen skall jag intellektuellt kunna tro på det.

      Piloten som sitter i cockpiten på ett flygplan – och styr planet rakt ned i backen – därför att någon har inbillat honom/henne att det är att styra uppåt – och blir förvånad över att planet kraschar = piloten ”dör” – har väl ENBART sig själv att skylla på. Det är ju meningslöst att skylla på dom som varit hans/hennes missledare – för dom var ju ej alls där när det hände.

      Nu skall jag snart gå ut i spenaten till mitt natthärbärge – under en björk på en ås mellan två märgelgravsdammar – och släppa min Intelligenta kropp FRI = stänga av hjärnDatorn = stänga av intellektet = upphöra med att tänka = leva LevAnde i himmelriket på jorden.

      GooodNatt ! 😛

    • 2010/05/27 11:33 f m

      :oD Ja t.o.m. sex, den naturligaste sak i vaerlden, kan ju drivas in absurdum. Balans i allt.

  14. lenaalun permalink*
    2010/05/27 7:06 f m

    Relationer och sex är något Mycket Gott. Under svåra traumatiska omständigheter kan sökandet efter följande ta sig tvångsmässiga och okontrollerade former som är en destruktiv riktning för våra liv. En sund och långvarig relation mellan två personer som inte lider av bottenlinjebeteenden som t ex otrohet mot sin partner o s v ha inget att frukta!

    Jag upptäckte att jag när jag blev sjuk, och inte längre kunde vara arbetsnarkoman, började droga mig med romantiska intriger. Jag använde längtan efter romantik och kärlek som berusningsmedel på samma sätt som jag såg ”alkoholister” använda vin och öl.

    Efter tre års tolvstegsarbete har jag själv blivit kapabel att nu finna en sund partner för mig. 🙂 Tillfrisknandet går stadigt framåt ju mer man blir medveten om vad man sysslar med.

    Det funkar, men Josef, du kanske aldrig har behövt tolvstegsarbete. Posttraumatisk stress är bl a det som utlöser beroendebeteenden.

    • 2010/05/27 8:59 f m

      Jo… – Lena – jag vill mena att Anonyma Alkholisters tolvstegsarbete funkar bra för en hel del till en viss gräns. Men jag menar också att intellektuellt se sig själv som – en gång alkoholist ALLTID alkoholist – likväl ej håller i det långa loppet. Det intellektuella tankesättet blir också en drog – och den intellektuella drogen blir oftast etter värre än alkoholdrogen som sådan var.

      Min särbosambo Ann var hopplöst långt nere i alkoholträsket – när jag träffade henne för ca 12 år sedan = hon drack omåttliga mängder alkohol när hon var själv – och det inträffade två till tre ggr per vecka. Idag är hon väldigt sällan tillbaka i det = kanske på sin höjd en gång per månad – och mängderna hon då drar i sig är bara en bråkdel – relativt hur det var förr.

      Ann har ALDRIG sökt någon form av HJÄLP för sina alkoholbesvär (= hon valde istället att leva med det helvetet i ca 25 år) – utan hon har fixat det av helt egen kraft. Hon lever idag ett tämligen normalt alkoholliv = hon tar sig några glas när det är fest tillsammans med andra – och sen är det bra med det.

      Det innebär att hon ej har dragit på sig den än mer försåtliga intellektuella drogen ”aldrig mera alkohol”. Som jag ser det så är intellektuella droger MYCKET farligare än fysiska. I o f s så kan jag ha fel i det – men det tror jag ej alls själv på.

      Hur fixade Ann detta av helt egen kraft ?

      Tja… – det är svårt för mig att säga någonting om egentligen – därför att hon har ALDRIG fullt ut delgett mig sina intellektuella tankar om det här före detta problemet. Dock… – det finns tre saker som jag ändå kan tala om – enär jag själv deltagit i det;

      1. Jag har ALDRIG försökt hindra Ann från att supa – men däremot så har jag ALLTID TYDLIGT markerat att jag vare sig vill prata med henne i telefon – eller vara i samma rum och än mindre samma säng – när hon gjorde sina alkoholresor. Det är ju meningslöst – därför att när alkoholen har gått in – så finns det ju ”ingen hemma” i en sådan kropp = piloten i cockpit är medvetslös – punkt.

      2. Jag har i ALLA lägen konsekvent försökt att i görligaste mån att ALDRIG anklaga Ann för sitt drogbeteende – när hon har kommit tillbaka efter sina alkoholutsvävningar. Det har ej alltid varit lätt – men jag har nog lyckats rätt väl med det ändå. Det styrks av att Ann många gånger – under de här för henne helvetiskt svåra åren under wåra gemensamma 12 år – sagt till mig och även andra – som känner till hennes före detta problem – att hon VÄLDIGT mycket uppskattat just den egenheten hos mig.

      Själv fick jag inspiration till detta beteende av hennes katt. Den gav fullständigt faen i hur hon var när hon var ute på sina alkoholresor – och sen var katten lika go mot henne igen – efter det att hon hade nykrat till.

      Men knähunden Silver – som Ann har sedan drygt 1,5 år tillbaka – är ett strå vassare, verkligen… För den blir synligt deprimerad (= så att Ann själv märker det) när Ann drar i sig alkohol på det gamla sättet. Hunden Silver är Anns ögonsten över allt annat (= jag är en piss i Mississippi relativt Silverhunden) – så därför tar hon STOR hänsyn till detta.

      3. Som jag har upplevt det här – så lossnade det ordentligt för Ann för ca två år sedan – när hon fick klart för sig att alkoholdrogen egentligen i grund och botten är en SOCKERDROG (vilken ju betydande flera än 50 % av befolkning omedvetet LIDER av – bokstavligt talat…). I det läget så fick hon klart för sig vad det var hon skulle – och framförallt – själv KUNDE göra någonting åt. Därföre så hade hon ju i ca 25 år varit SLAV under ett ”spöke” som ej gick att ta på.

      Med andra ord så har Ann ej alls ersatt ”jag måste dricka alkohol”-drogen – med den än mer försåtliga intellektuella drogen ”en gång alkoholist alltid alkoholist” – som ju egentligen är detsamma som ”en gång sockerberoende alltid sockerberoende”. Skulle det vara så – så skulle det ju vara för jävligt – och det är det ej. I o f s så kan jag ha fel i detta också – men det tror jag än mindre på – så det så.

      PS. Arbetsnarkomani-drogen är nog den ALLRA värst intellektuellt försåtliga av ALLA droger – därför att den är så socialt accepterad = FÖRORDAD som helt OK = EFTERSTRÄVANSVÄRD av samhällets PyramidMaktHavarna och deras medlöpare, tyvärr tyvärr… 😥

  15. lenaalun permalink*
    2010/05/27 10:22 f m

    Intressant!!

    Jo, det finns tolvstegsgrupper för dem som blivit beroende av tolvsteg, och jag ser lite av det omkring. Tanken är nog inte att man ska harva runt i det för länge, så känner jag. Och nu orkar jag inte höra talas om det som varit forna men lösta problem för mig. Det sänker ner mig i onödan.

    Precis som jag kritiserar och plockar isär allt har jag även stött på problem med tolvstegsköret. Men vem vore jag idag utan tolvsteg? Antagligen död. En erfarenhet många delar. Ann hade inte tagit skada av några års tolvsteg. Om man väljer att se sig som tillfrisknad är man det. Jag är inte längre sex- och kärleksberoende. Det kan aldrig ta kontroll över mig igen. Allt är förstått nu!

    Skickar aldrig iväg några krokar på sms och jag ser inga män längre. 🙂 Tillhör man Någon är man Nöjd och en stilla flirt försakar man helt automatiskt. 🙂

    Tutta Rolf sjöng i en film från 1933, som tydligen gjorde stort intryck på mig i yngre år.

    • lenaalun permalink*
      2010/05/27 10:36 f m

    • 2010/05/27 11:58 f m

      Hmmm… – goa Lena – apropå ”jag ser inga män längre”.

      I mitt fall är det numera precis tvärtom = jag ”ser” nog minst lika många kvinnor idag – som jag ”såg” när jag var obunden 20-åring. Det finns ju så hart när oändligt mycket vackert = tilltalande att ”se” därvidlag – och varför skulle jag ej alls tillåta mig det ?

      Apropå det – så när jag läste till sjöingenjör i Härnösand i mitten på 60-talet – så hyrde jag ett rum hos en väldigt go familj. En dag när jag kom gående hem – så stod min hyresvärd – bokstavligt talat helt hänförd – över att ”se” på en ung ”go puding” som gick förbi på gatan. Han var då i ca 60-årsålderna – och hon ca 16-18 år ung.

      Jag tittade då helt automatiskt ”så där” på Albert – utan att säga något. Det noterade han – och replikerade det med: ”Unge man – Du inbillar Dig att bara för att man själv är gammal och ”ful” – så kan man ej uppskatta ungdomlig skönhet. Men en vacker dag kommer Du själv att upptäcka att det är precis TVÄRTOM !”

      Nu ca 45 år senare – så VET jag att han då hade HELT rätt för sig.

      ”Antingen eller-köret !” är numera ej någonting för mig, faktiskt… Jag är helt inne på spåret Både och !” Vem kan överhuvudtaget lida av att jag mentalt ”ser” och njuter – av de vackra liv i kött som jag ”ser” = blir åt hållet stimulerad att ”se” detsamma hos mig själv ? Jag ”hoppar ju ej på” det jag ”ser” för den sakens skull – därför att så ”hungrig” har jag ännu ej varit under de senaste ca 12 åren.

      Är ej just ”Antingen eller-köret !” en form av en av den ALLRA mest försåtligaste intellktuellt skapade DROGEN av ALLA ? = en drog som Wi ALLA i grund och botten minst av allt önskar oss själva, egentligen… – såväl som INGEN av alla andra heller.

      Ca 40 % av alla GifterMål slutar i skilsmässor – och ökar stadigt. Hur många samborelationer som går samma väg vet jag ej – man jag kan tänka mig att den siffran är BETYDANDE större.

      Så något fundamentalt FEL måste det ju rimligen kunna uppfattas vara med ”Antingen eller-köret !”. Jag har ej heller någon svårighet med att föreställa mig att dom som ej skiljer sig – till åt hållet ca 99 %, kanske… – ej till 100 % ÄR nöjda med sitt genomlevda relationsliv när dom ”dör” = det borde ha varit något mer av någonting annat också.

      Hur fixar Wi sådant – men ändå har kvar en väl fungerande tvåsamhetsrelation ?

      Tja… – jag vet ej alls någontin om = jag har ingen egen gjord erfarenhet. Men igår så drabbades jag på nätet av det HÄR. Ett åt hållet sådant levnadssätt kan ju måhända var en lösning för en del, kanske… 💡

  16. lenaalun permalink*
    2010/05/27 10:29 f m

    -”Gå hem och koka ägg nu.”

    Kolla in bilderna på helikoptern. Fick se två helikptrar landa och omstarta när jag passerade på bron till Slussen. Just som benet gett sig.

  17. lenaalun permalink*
    2010/05/27 12:05 e m

    Jo, Josef, jag förstår, jag är nog mest häpen själv över att jag inte kan flirta längre. 😀 Får se om ”det” går över med tiden. 😉

    • 2010/05/27 1:06 e m

      Jo… – GudInnan Lena – men det går nog över med cancerns hädanfärd, tror jag… 😉

      Det finns ju ingen Intelligent anledning till att lägga oket på Karl-Johan – att han som den ENDA mannen i HELA världen för Dig – skall kunna manifestera ALLA män i kött i hela världen – eller ❓

      Det klarar nog ej ens jag av 😳 – är jag rätt säker på. 8)

  18. lenaalun permalink*
    2010/05/27 1:46 e m

    Du har inte mött själsfränden än – det hör jag. 😀 Han ser det inte som ett ok, utan om inte som ett villkor, så iallfall som en självklarhet. Självklart är det Han som manifesterar Mannen i min värld. 😮

    Men cancern är naturligtvis ett besvärligt ok, och nu försvinner jag iväg till ett rosa sjukhus i tre veckor. Även om han ska titta in där. 😉

    Har varit på Vidarkliniken

    • 2010/05/27 2:02 e m

      Strongt, verkligen… – LenaAnde – att Du har släppt det intellektuella begreppet tvillingsjäl – till förmån för själsfrände.

      Hur VET Wi intellektuellt – om partnern är en själsfrände eller ej ❓

      Kan det vara så – att oavsett hur en relation ÄR – så är det ALLTID en gåva ifrån bådas själar till BÅDA ❓

  19. lenaalun permalink*
    2010/05/27 2:13 e m

    Jodå, det är det allt.

    Jag är så förbluffad över att en obotlig romantiker som jag ändå slutligen kom i mål och fick möta en/min själsfrände. Karl-Johan känner detsamma.

    Man vet för att det är så mycket mer än man kunnat föreställa sig och vad man upplevt tidigare. Att det blir Vi.

    Jag är förundrad att själsfränder träffas unga och kan bilda familj. För mig var det en lång resa. Synbarligen på dödsbädden. Får man se hur det blir med det.

    Min syster hoppas på Vidarkliniken. Det gör jag med. Omvårdnad är viktigt, och det oket tar inte Karl-Johan på sig. Det går ju inte!

    Mer än healing av olika slag. Det kommer av sig självt.

    Tre veckor med maten serverad! En säng och två små avställningsytor! En dröm!

    • 2010/05/27 2:51 e m

      ”Tre veckor med maten serverad! En säng och två små avställningsytor! En dröm!”

      Du har själv ställt till det så… – och Du är mer än väl VÄRD att HELA livet i kött ALLTID ha det så himmelskt, verkligen… ❗ – så det så.

      Men wåra åt hållet av PyramidMaktHavarna vansinnesprogrammerade intellekt – säger till oss: ”Slit i Ditt anletes svett LIVET ur Din Intelligenta kropp i kött – så kommer Din själ sedan till himlen !”

      Fy faen va TRÅKIGT ! – men lik förbannat så går som princip ALLA på den här PyramidMaktHavar-NITEN – och har gjort det sedan tusentals år tillbaka, tyvärr tyvärr… 😥

      Jesus sa i o f s någonting helt annat – t ex ”Var såsom liljorna på marken är” – och ”LEV Era liv i kött som barnen gör = förutsättningsfritt Kärt LekAnde med Era fysiska kroppar i kött” osv osv.

      Men vem trodde intellektuellt på honom då – och än mindre – vem tror intelllektuellt på det INTELLIGENTA budskapet i dags dato :?.

  20. lenaalun permalink*
    2010/05/27 5:40 e m

    Jag såg ett nyhetsinslag om en svårt skadad kille igårkväll.

    Han var provocerande även för mig. Han sa att hans livskvalitet var att segla och älska.
    T o m jag har svårt att acceptera att jag/vi har existensberättigande när vi inte arbetar. Kanske han gör?

    Jag gör det inte. Men jag vet att jag har arbetat in på min sjukförsäkring i ett ganska långt yrkesverksamt liv och på det skänkt världen två barn. Samt curlat framgångsrik man eller flera.

    Vi är alla värda att leva så länge vi vill. I synnerhet vi som inte kommer att ta ut vår pesnion som ju är spärrad till 61 år. Hur vettigt är det????

    Vi är så hjärntvättade att vi ska arbeta, även som småbarnsmödrar, och långt ifrån alla kvinnor pallar det. Vill jag understryka. Vi kan vara så sensibla att vi uppfattar hur illa vi gör barnen genom att slänga in dem på förskolan tidigt på morgonen.

    • 2010/05/27 7:05 e m

      Jo… – GudInnan Lena – jag VET hur lååång tid det tar innan wåra intellekt fattar att Wi ALLA ALLTID har ett existensberättigAnde – oavsett ifall Wi löneslavar eller ej.

      Jag påbörjade – som ofrivilligt arbetsfriad 1991 – den processen med mitt intellekt – och det tog minst 10 år innan mitt intellekt fattade det. Tala om att jag då skulle ha platsat perfekt i Trögfattarföreningen (video ca 4 min).

      Nu VET jag att ALLA har ett existensberättigAnde – och alldeles oavsett ifall Wi är statsminister, bankrånare, pedofil eller en hopplöst nerdrogad person i en knarkarkvart osv osv – eller en helt vanlig löneslav = Medelsvensson.

      Var sak har ju sin tid för var och en – och INGEN har i grunden en susning om hur någon ENDA annans LivsTråd ser ut – och VÄLDIGT få har heller ej ens en susning om sin egen. Men ALLA borde via modersmjlölken ha fått inpräglat – att ALLA har ett livsberättigAnde.

      Men ALLA har fått det rakt motsatta – enär vuxenvärlden ALLTID hackar på någon eller några andra för någonting – istället för att göra någonting åt sina egna bedrövliga dödsresor med sina egna Intelligenta kroppar i kött. Kroppar i kött som ju i grund och botten har potential för att kunna LEVA LevAnde ”hur länge som helst” = under förutsättningen att den Kära Leken i köttet är ROLIG.

      Själv VET jag numera att min LivsTråd är som vädret. Vissa intellektuella grova prognoser kan jag göra – men i slutändan är det ändå ALLTID min egen Intelligenta LivsTråd som rår – så det så.

      Så MÅSTE det rimligen tankelogiskt vara för ALLA – därför att det som är förutsägbart är kort och gott redan på förhand känt = URBOTA TRÅKIGT ! – och ett sådant ”de redan dödas liv” leder ju ALLTID till en idiotsäker grav i Terra.

      I o f s så kan jag ha fel i detta – men det tror jag ej alls själv på.

      Men INGEN skugga faller ifrån mig över någon enda ”fellevare” – därför att ALLA gör ENBART så gott dom kan (…och även ifall dom gör exakt samma misstag hundratusentals ggr !) – i just det ögonblick då dom gör det dom gör.

      Men detta hindra ju mig ej alls ifrån att rätt ofta känna – enär Wi ju bokstavligt talat varenda dag ”trampar omkring i himmelriket på jorden” – att det är för jävligt, att detta himmelrike intellektuellt är betraktat som ”rena helvetet” av som princip ALLA.

      Visst… – det finns en del ”förälskelseöar” här och där i detta helvete – men de försvinner ju ALLA förr eller senare in i det vanliga ”helvetet”.

      Hur ändrar Wi på det ?

      Tja… – en kan göra mycket – men TVÅ i en sann intellektuell och NaturLiktVis Intelligent SAMSTÄMMIGHET – kan bokstavligt talat förändra HELA världen ”lätt som en plätt” – och på mycket mycket på kort tid.

      Ej alls då för att dom gör någonting, egentligen… – utan just bara för att dom även intellektuellt LEVER själva i sitt gemensamt sedda himmelrike på jorden. Detta helt enkelt SMITTAR på rätt kort tid MÅNGA andra – som i sin tur smittar MASSOR med andra – och sen kan den ”snöbollen” ej stoppas.

      En sådan intellektuell och NaturLiktVis Intelligent samstämmighet har ännu ALDRIG inträffat i människans barbariska historia. Buddha var ensam, Jesus var ensam, Mahatma Gandhi var ensam, Nikola Tesla var ensam osv osv.

      Kommer detta intellektuella paradigmskifte att ske innan min tid är ute – eller kommer det att ta ett antal tusen år ytterligare ?

      Tja… – vem vet – men Wi som fortfar att andas får se. 8)

      • 2010/05/28 8:16 f m

        GooodMorgon LenaAnden,

        Apropå – ”…och nu försvinner jag iväg till ett rosa sjukhus i tre veckor…” – så kan jag ej annat än hålla med Dig om att Vidarkliniken förefaller vara åt hållet någonting sådant – relativt den vanliga MainStreamade döds- och sjukvården (= institutioner som VÅRDAR sjukdomarna – så att patienterna förr eller senare ”dör” – istället för att tala om för patienterna – att dom i stort sett ALLA har en medfödd inbyggd oförstörbar potential – för att HELA sig själva inom ett ”ögonblink”).

        Detta sagt utifrån vad jag har läst på nätet om Vidarkliniken = jag har ingen egen erfarenhet som patient på Vidarkliniken = jag VET ej ifall det är ett ”rosa sjukhus”. Men ifall det fullt ut hade varit en ”rosa” självhealingsinstitution – så hade dom nog ej kallat sig själva för: ”Vidarkliniken är ett sjukhus för somatisk vård och rehabilitering.”

        Men måhända kommer dom nu att inspireras av Dig – efter Din vistelse där, kanske… 💡 – så att dom sen istället kallar sig för t ex: ”Vidarkliniken är ett FRISKT hus – där Wi med hjälp av skolmedicin, komplementära behandlingsmetoder och FRISK personal – BISTÅR patienterna med att HELA sig själva.

        Gissa om Vidarkliniken därefter kommer att bli världskända ?

        Apropå ”rosa sjukhus” så har ALLA människor ett sådant – i sina egna Intelligenta fysiska kroppar i kött. Men det ”Göra-mig-själv-FriskHuset” finns ej alls i hjärnDatorn – för den är snarare åt hållet som Candida = gråblek.

        Hos män så är det här ”Göra-mig-själv-FriskHuset” ej alls för ögat synligt – men hos kvinnor är det fullt ut synligt för kvinnan själv – såväl som för andra – ifall hon väljer att vara generös med att guida det. Jag VET – för jag har själv sett det ett FÅTAL ggr under mitt innevarande liv i kött. Men jag har än så länge ej haft förmånen att FULLT UT få vara patient i detta fantastiska rosa friskvårds- och healingrum = ”Göra-oss-själva-FriskHuset”.

        Men det kan ju bero på att jag ännu ej har varit tillräckligt ”sjuk” – för att kunna checka in som patient – vad vet jag.

        Hur som med det – så kan jag ju nu ej annat än innerligt hoppas på – att Du som patient på den ”rosa” Vidarkliniken – fullt ut tar tillvara Din egen självhealingspotential också. 😳

    • 2010/05/28 2:23 f m

      När arbetsfriheten/arbetslösheten ökar är det mindre anledning att bidra eftersom allt finns i överflöd idag. Det som utvecklas allt och mer hos alla är en känla av enhet värme och sympati med varann. Dalai Lama ser den, säger han när det sker stora katastrofer idag. Fler och fler reagerar med sympati och handlingskraft. Vi kommer se en förändring som kommer sakna motstycke i historien. Pengar kommer finnas i överflöd. Allt kommer mer och mer handla om att människor frigör sig mentalt. Varor kommer finnas i överflöd. Värme mellan människor kommer finnas i överflöd. De problem som finns kommer lösas. intelligensen ökar, komplexiteten ökar, uppvaknandet ökar.

      Be-”rätt”-eller”fel”-igat eller ej, det sker automatiskt och vi är en del av det.

      • 2010/05/28 8:39 f m

        Hmmm… – DagensGlada Nyhet,

        Den/dom som väljer ett tillräckligt litet barn = ett NaturLiktVist Intelligent barn som avatar – MÅSTE ju vara åt hållet Intelligenta själva – tankelogiskt sett, rimligen… 💡

        Hur som med det – så ÄR Din kommentar det Intelligentaste – som jag hittills har ”drabbats” av under mina ca 4 år som nätmedborgare.

        STOOORT TAAACK ! – till Dig för det från Josef

  21. lenaalun permalink*
    2010/05/28 8:14 f m

    Tack, för glada nyheter. 😀 Jo, jag tror dig. Jag har hört det sägas från ”säkra källor”.

    För mig känns det lite för bra för att vara sant. Jag känner mig pessimistisk angående jordens framtid och global välfärd. Men du har rätt. Tålamod! Och de positiva signalerna kan vi skönja. Det blir jättebra för mina barnbarn, kanske redan för mina barn när de vuxit upp? Då menar jag global rättvisa och en generell välfärd. I Sverige har vi det hyfsat änså länge, om vi håller måttet och har arbetsförmåga. Och jag bl a som fick förtidspension i grevens tid.

    Den som lever får se; ”de är så roligt att leva för då får en se hur det går”. 🙂

    • 2010/05/28 10:02 f m

      Dagens Glada Nyheter har raett. Positivism leder till gladlynthet och friskhet. 😉

  22. lenaalun permalink*
    2010/05/28 8:31 f m

    ”en kan göra mycket – men TVÅ i en sann intellektuell och NaturLiktVis Intelligent SAMSTÄMMIGHET – kan bokstavligt talat förändra HELA världen ”lätt som en plätt” – och på mycket mycket på kort tid. ”

    En skön vision för mig att leva av. 😀 Såg en snygg Jaguar parkerad i grannkvarteret när jag fick skjuts av Karl-Johan till sjukhuset för provtagning. Får man se hur man tål cellgifterna.

    Tänk, att få äga en snygg bil är det enda som lockar numera. Jag går igång på att få byta upp mig från min gamla volvo. 🙂

    Men visionen du skänkte går jag igång på än mer. 😀 Men först har Vi en paus på tre-fyra veckor då jag går in för min rehabilitering. Att landstinget kallar det palliativ vård struntar jag högaktningsfullt i. Jag tänker bli friskare på Vidarkliniken. 😀

    Karl-Johan har visserligen tänkt besöka mig, 20 mil bort, men jag vet hur det är att ta emot besök på sjukhus. Sådär. Och motivationen att komma kan jag förstå om den minskar.

    Vitsen är också att gå in i sjukdomsenergierna för att omvandla dem, och dem visar man inte för sina vänner och syskon hemmavid. Då kämpar man på med glatt mod. 🙂

    • 2010/05/28 8:53 f m

      En Rolls-Royce är som en rostig gammal trampcykel – relativt vad Ditt eget fordon är = vad Din egen fysiska NaturLiktVisa Intelligenta fysiska kropp i kött har potential för att vara – och hur länge som – så det så – ”vet” jag.

      Så Din FRISKA längtan – efter att byta ut Din Volvo av äldre modell till t ex en Jaguar – kan nog mera uppfattas som att Du är intellektuellt INSTÄLLD på – att NU börja leva Din egen Intelligenta fysiska kropps potential åt hållet fullt ut, tror jag… 😉 🙄

      Men i o f s så kan jag ha fel i det – men det tror jag ej alls själv på.

  23. lenaalun permalink*
    2010/05/28 9:31 f m

    Jag har undrat hur det kommer sig att jag går igång på bilar jag skulle vilja äga. Inte alls likt mig. Jag trodde jag kunde ha lovat min son Carl Johan en ny bil till hans 7 -årsdag. Det blev inte så. Jag har adopterat hans förtjusning för materiella ägodelar, på denna punkt.

    Om det blir en bil vet jag inte. Det intressanta är att det finns En Längtan. 😀

  24. lenaalun permalink*
    2010/05/28 9:59 f m

    Aha, jag undrar varför jag sätter fart och vissnar när jag just uppfyllt mitt livs största dröm; föreningen med Rätte Mannen.

    Någon Längtan finns ju inte kvar….. mer än just för en skaplig bil. Och för att kunna bo lite i det hus Karl-Johan iordningsställer. Borde kunna vara klart till midsommar.

    För att kunna förverkliga; TVÅ i en sann intellektuell och NaturLiktVis Intelligent SAMSTÄMMIGHET – kan bokstavligt talat förändra HELA världen ”lätt som en plätt” .

    • 2010/05/28 11:04 f m

      Som Du själv intellektuellt uttryckt det ”Det intressanta är att det finns En Längtan.” = längtan är själva motorgeneratorn för Det LevAnde Livet i kött som Homo Sapiens sapiens – och då framförallt efter ”gott kött” – som jag ser det i vart fall.

      Kvinnor har nog allmänt sett en VIDA större längtan efter ”gott kött” – som Wi intellektuellt dominerade män nästan ALDRIG kan tillgodose kvinnorna fullt ut med. Men VÄLDIGT få av oss fattar det intellektuellt, tyvärr tyvärr… 😥

      För att kompensera den oförmågan – så bjuder Wi intellektuellt dominerade män då kvinnan istället på materiella saker – av typ hus, bilar, statusjobb, statusresor osv osv i all oändlighet. Resultatet av det har ju historiskt visat sig bli en idiotsäker grav i jorden Terra för ALLA – INGENTING ANNAT.

      Visst… – resan dit kan ju ha varit mer eller mindre förgylld av materiella ting – men ATT det i ALLA fall hittills HAR VARIT en ”dödsresa” för ALLA – finns väl bortom allt rimligt tvivel BEVISAT.

      Det intellektuella ”surret” om livet efter ”döden” i himlen alternativt helvetet – ÄR de facto ej BEVISAT – som jag ser det i vart fall. Däremot så är det ju hart när till 100 % BEVISAT – att det enda helvete som finns i HELA kosmos (video 64 min) – ÄR det som Wi intellektuellt ställer till för oss själva framförallt – men också för varandra – som dominerat intellektuella varelser i kött på jorden Terras ytteryta.

      Hur löser Wi det här med – att en dominerat intellektuell man – nästan aldrig förmår tillgodose en helt normal kvinnas längtan efter mera av ”gott kött” ?

      Tja… – vem vet – men det finns i vart fall ETT GifterMålsfall – där dom själva valde att lösa sitt ENDA relationsproblem så här. Kreativt… – skulle jag vilja säga.

      Ifall nu detta skulle var mera allmänt tillämpbart – har jag ingen intellektuell aning om – enär jag själv ALDRIG har provat den modellen = jag VET ingenting om den saken.

      Det skulle vara intressant, verkligen… – ifall det dök upp någon ”gubbe eller gumma ur lådan” i en kommentar här – som själv, utifrån egen gjord erfarenhet, VET något om den här mycket ”eldfängda” relationssaken – alltså intellektuellt sett ”eldfängda”.

  25. lenaalun permalink*
    2010/05/28 7:38 e m

    Usch och fy, nej det är bara att söka vidare tills man finner och blir funnen av Den Rätta. Hur kul är det för Johan? 😮

    • 2010/05/28 9:58 e m

      1. Den som söker han/hon finner hart när ALDRIG den han/hon söker.

      Det Intelligenta LIVET självt fungerar ej alls så. För LIVET självt det bara HÄNDER (= det kan ej intellektuellt sökas eller än mindre förutsägas – för då skulle det på förhand vara känt – vara TRÅKIGT – och det är OMÖJLIGT !) – och måhända händer det då så att det blir ”rätt” till slut – vad vet jag.

      Längtan är ju – som Du själv sagt motorgeneratorn – för att saker och ting skall HÄNDA. Så det är väl måhända bara att ”längta på då”, kanske… 💡

      2. Jag kan ej säga något om hur Johan intellektuellt resonerar – men hade jag varit i hans kläder – så skulle jag ORESERVERAT bejaka att Du fick en STÖRRE längtan uppfylld med någon annan.

      Att tillåta människor att ta livet av sig, utan att tycka att det är fel på ett diktatoriskt sätt – det är en STOR kärlek – och att tillåta människor att byta partner – när det handlar om den egna tvåsamheten – det är måhända den allra största kärleken av alla, tror jag… 😉

      Det är ju PRECIS det Wi gör när Wi tillåter barnen att ”flyga ur boet”. Förutsatt då att Wi ger blanka faen HUR dom sen ”flyger” på egen hand. Men hur många dominerat intellektuella föräldrar fixar det ?

      Så jag tycker Din intellektuella fråga är fel ställd. Ifall Du skulle testa Johan – genom att fråga honom om saken – så får Du ju direkt svaret på – om han är så mogen att han skulle tillåta den största kärleken av alla att genomsyra honom. Men Du gör det i så fall helt på egen risk = skyll ej på mig – för jag tar det ändå ej åt mig.

      Ann och jag har många ggr – under wåra ca 12 ”krokiga år” – varit intellektuellt helt överens om, att ingen av oss är förlorare – ifall någon av oss skulle välja att leva vidare med någon annan – eller om en av oss ”dör”. Det senare ligger rent matematiskt närmare min ”dörr” än Anns – därför att Ann är bara 55 år LivsErfaren mot mina 69.

      Men härvidlag är ju osvuret ALLTID bäst – för min pappa John var 30 år äldre (född 1875) än mamma Kristina (född 1905) – och likväl ”dog” mamma Kristina först. Pappa Johns första fru ”dog” i magcancer när hon var 50 år ”ung” <em(dom hade inga köttsliga egna barn – men två "fosterbarn" tillsammans) – och mamma Kristina likaså.

      Ej då att undra över att pappa John, vid pass ca 80 års LivsErfarenhet, blev urless på att leva vidare i kött, kanske… – och han ”dog” ca 10 månader efter det att Wi hade grävt ned mamma Kristina.

      Men jag går ej i pappa Johns fotspår – för mina X lever än så länge i vart fall. I o f s så var det bud efter min GifterMålspartner under 30 år – för ca 3 år sedan (= ca 12 år efter wår lyckliga skilsmässa) – för hon ”drog på sig” livmodercancer. Men såvitt jag känner till den saken – så tog hon sig igenom det med livet i behåll – även om hon blev av med livmodern på kuppen.

      Näääh… – nu skall jag gå ut till ”min björk” och se vad som HÄNDER.

      GooodNatt !

  26. lenaalun permalink*
    2010/05/29 7:32 f m

    Nej, man kan inte Söka Kärleken. Den finner oss. Jag lärde mig det på 80-talet redan, men i praktiken började det bara för drygt år sedan tror. Att jag slutade vara rädd om någon Underbar Person fann mig.
    Jag har kvinnligheten i väduren, så jag har tyckt om att jaga dem jag inte får. 😦

    Igår var jag på kommunens simhall, och där spatserade en spännande man med långt tomteskägg, men en ännu längre fläta i, och håret i tofs. Han såg ut som en mästare, och han kände nog mitt intresse. Men han var ännu rädd för kärleken. Vi fick ögonkontakt, men han var så rädd.

    Jo, jag nästan flirtade lite. Men det var för att han särskilde sig så enormt från alla andra jag såg under nästan fem timmar i Vattenpalatset.

    Och så undrade jag; har han också cancer och ska dö snart? Han såg så desorienterad ut som jag kan känna mig ibland.

    • 2010/05/29 9:06 f m

      Jo… – GudInnan Lena – ALLA dominerat intellektuella personer SKALL ju ”dö snart” – så att Wi kan ”se” den rädslan hos dom flesta – det är ju inget konstigt alls.

      Ju mera ”vän” Wi är med wår egen intellektuella dödsrädsla – ju lättare är det nog att se den intellektuella ”dödsrädslan” hos andra, tror jag… Det borde ju kunna peka på att Du är rätt mycket vän med Din egen intellektuella ”dödsrädsla” = Du behöver nödvändigtvis ej SLAVISKT följa den just nu i vart fall = just nu förslösa Ditt eget ”goa kött”.

      Wi som fortfar att andas får se hur det blir med det.

      Intelligent sett så är det ju OMÖJLIGT att dö – därför att det som wåra kroppar i kött till mer än 99,99 % består av – har ALDRIG fötts – och kommer därför ALDRIG att kunna dö. LIVET självt – som ju detta är – kan ej dö – DET ÄR OMÖJLIGT.

      Men ALLT i materiaSkapelsen har ju en början – och det kommer därför att förr eller senare att FULLBORDAS = återgå till Källan för all Skapelse. Då som återigen HELT FRI SuperIntelligent Energi = FRI RYMD = Allt och Intet med Potential för NYA okända HÄNDELSER = Äventyr. Det låter måhända ej så romatiskt, kanske… – men så förefaller det ändå vara, faktiskt…

      I o f s så kan jag ha fel i detta också – men det är nog det som jag minst av allt själv tror, faktiskt…

      Apropå detta – så växer ju MateriSkapelsen hela tiden = Wi är i materiaSkapelsens utandningsfas sedan Eoner tillbaka. Men ifrån en vanligen välunderrättat källa – så lär det vara så, att just under detta årtusende – så kommer utandningsfasen att upphöra = ALLT blir stilla under en viss tid (kort, tror jag…). Därefter övergår HELA materiaSkapelsen till inandningsfas = Solen kommer att om morgnarna visa sig i väster – istället för som nu öster, atomerna kommer att snurra motsols – istället för som nu medsols, osv osv.

      Så Jesus hade nog åt hållet rätt för sig – när han intellektuellt utryckte sig som att ALLA kommer till himlen – förr eller senare – och alldeles oavsett hur ”syndiga” dom har varit – enligt religionernas PyramidMaktHavare. MÅNGA har tänkt och skrivit att den enda synd som existerar, egentligen… – är att ej synda när tillfälle för det föreligger. Det kan nog vara åt hållet riktigt sant, tror jag… 😳

      Av skälet att materiaSkapelsen skall vända ifrån ut- till inandningsfas under det här årtusendet – så skulle jag VÄLDIGT gärna vilja vara med då. Men det är ju omöjligt – med tanke på att Fonus kommer att knacka på min dörr inom loppet av 10-15 år (statistiskt sett – i vart fall) – och att vändningsfasen troligast ej kommer inom loppet av den tidsrymden.

      Men å andra sidan ”vet” jag att vilken människa i kött som – har potential för att leva LevAnde i kött som princip hur länge som. Dock… – det är OMÖJLIGT ifall Wi lever ett dominerat intellektuellt liv = ett förutsägbart liv = ett TRÅKIGT liv. I sådan liv HÄNDER det ju INGENTING, egentligen… – utan ALLT är ju mer eller mindre en upprepning, av det redan mer eller mindre kända.

      Min utmaning – just nu- är därför att komma på hur jag skall kunna växla ifrån ett förutsägbart liv i kött = ett på tok för dominerat intellektuellt liv = ett TRÅKIGT liv – till ett liv som är LekAnde roligt fyllt med t ex skräckblandad förtjusning.

      Har Du något tips ❓

  27. lenaalun permalink*
    2010/05/29 9:19 f m

    😀 Vi ska till tuna park på shoppingtur och se bilar släppas 10 och 20 meter upp i luften. så att vi ska första hur det kan gå om man krockar i 5o km/timmen osv. igår har har jag upptäckt ett livsbejakande och njutningglatt jag som kan skratt åt nothing med min dotter bara för glädjen att kunna skratta.

    De hade tipsat barnen om att borsta tänderna med chokladsås i lattjo lajban på tv 4. 😀

  28. MedStudBobcat permalink
    2010/06/03 8:54 f m

    Om doseringen av bikarbonat enl. den italienske doktorn. I detta fallet dropp, antar jag.
    http://www.curenaturalicancro.com/2-treatment-sodiumbicarbonate.html

  29. 2013/07/24 4:57 e m

    Efter alla dessa kommentarer – så konstaterar jag bara att ALLT hela tiden handlar om att: Det Gäller Livet

Lämna en kommentar