Skip to content

Från TV 4´s satsning ”Så mycket bättre”

2010/11/02

 

Hittade Petters nya text på http://nyheter24.se/blogg/petter/2010/10/31/dansa-din-djavul-video-lyrics/

DANSA DIN DJÄVUL

1. Låt mig få presentera, min manual för o ha lite mera rätt kapital så du kan konsumera 2010 då vill vi ha mera

2. det här e min retorik, för jag går över lik, för bli framgångsrik. Mitt liv ska bli bra och helst på andras slit så jag är bredd på en fajt för jag tar ingen skit

3. Det ska gå fort och snabbt så jag säljer en kvart för o tjäna en kvarts Min kropp ska se rätt ut, jag tränar på sats, Drömmer om sånt som jag aldrig har haft

4. jag har aldrig klätt i small, så jag vill ha extra allt, jag menar extra tall och jag går genom kaklet för att nå mitt mål jag svär river hela haket om jag inte får det i år

5. har inte tid med någon kärlek spelar ingen roll så länge plånkan är tvärfet ja för cash det är härligt spelar ingen roll om jag har tjänat dom ärligt

6. bara jag jag jag jag har en deal med min djävul ett bra avtal bara ta, ta, ta, inga samvetskval och jag är bra på mitt jobb, ingen strandad val

7. säg vad du vill om mitt liv -jag e döv och min tid den e dyr vad som helst inga medel jag skyr för o uppnå min dröm det e mot toppen jag styr

8. jag har en djävul på axeln så svår att bli av med, blir hög på makten försöker stanna upp men han ökar takten om släpper nu, jag vet jag bli fucked sen

9. Jag måste skaka loss -jag måste vakna upp för jag e fast i en manual ett sätt o va jag e inte lycklig nu för jag mår aldrig bra

10. svarvad av samhällets tempo byggt en moral som jag tydligen har vänt på.

Här är Di Levas originaltext, då tiderna var bättre. 

Dansa din djävul. Nu, nu.
Dansa din djävul. Nu, nu.

Det här är en bruksanvisning.
Inta position.

Nummer 1:
Se rätt ut, se smart ut, se kall ut.
Nummer 2:
Ta för dig, ta sikte, nå toppen.
Nummer 3:
Prestera, beräkna, förfalska.

Reklam:
Dansa din djävul. Nu, nu.
Dansa din djävul. Nu, nu.
Hey

Reklam:
Dansa din djävul. Nu, nu.
Dansa din djävul. Nu, nu.

Kärlek har du inte tid med,
Pengar är ett måste.
Makt är allt.

Det här är en bruksanvisning.
Inta position.

Nu är egoismen än värre. Påhejad av regeringen. Vi ska ha ett land som USA var, och det republikanerna ska ha tillbaka. Lyssna på republikanen i Sverige – Billy Mc Cormac;

http://svtplay.se/v/2221588/gomorron_sverige/valet_i_usa?sb,p119636,2,f,-1

lena alun

5 kommentarer leave one →
  1. 2010/11/05 8:40 f m

    Fortsätta med att kämpa emot – som hjärnFörsmutsade = ”körda” egon alltid har gjort och gör – på ”kommando” ifrån PyramidMaktHavarna – eller ”tänka nytt” och ”icke göra”

  2. lenaalun permalink*
    2010/11/05 3:52 e m

    Hej Josef!

    Som du märkt gör jag inte mycket efter valet som försatte mig i en chock. Jag trodde på en hjärtinfarkt men jag var likgiltig. Bergis på grund av medicinerna.

    Idag har jag sett på SVt Forum om sjukförsäkringen och den paralamentariska utredningen med alla partier. Lösningarna är på gång. Det enda som behövs göra är ta bort stuprören för svårt sjuka, lite flexibilitet, så vi slipper se eländesrepotage i nyheterna och att en sjukersättning kan sättas in för cancersjuka som mig som behöver längre rehabilitering än den stereotypa rehabiltierings kedja med utförsäkring som vi fick 1 juli 2008.

    Jag har lärt mig tänka nytt idag. Den jackpot jag fick med permanent sjukersättning/ sjukpension är ett minne blott nu. Jag känner sådan lättnad och tacksamhet över att jag är så intelligent🙂 att jag såg till att ta möjligheten när den kom. Med skarpa örnögon. I grevens tid. Så det är den tacksamheten som burit mig i min kamp med RESURS.

    Nu är det Gunvor g Ericsson M i socialutförsäkringsutskottet och den parlamentariska socialförsäkringsutredningen som RESURS ska odla kontakten med.

    Jag gör inte mycket jag. I den frågan.

    • 2010/11/05 7:46 e m

      Att göra ingenting är nog det allra bästa i Din situation, tror jag…💡

      Du skall ju bevisa – för Din egen skull i första hand – att en av skolmedicinen dödsdömd urtjusig medelålders kvinna – kan bli frisk som en nötkärna igen – genom att frigöra sin egen inneboende oändliga kraft – och det är väl ”kneg” nog – tycker jag.

      Hur framskrider det projektet ❓

  3. lenaalun permalink*
    2010/11/06 6:04 e m

    Vad snällt sagt! Tack för vägledning. Har tänkt ringa dig, men haft barnen här på höstlov en hel del.

    Just nu är det död och depression så här på Allhelgonadagen. Hade satt som mål att leva hit iallafall. Allt bearbetas nu efter en manisk fas, som är mitt sätt att reagera på kriser med förnekelse. Nu är jag utmattad och utled. Haft en ordentlig influensa, vill jag kalla det. Vad min temp ska ligga på vet jag inte eftersom jag levt på 4 g Alvedon, vilken ju sätter ned febern. Men jag tog bort dem och lät kroppen få 39 grader.

    Inget projekt framskrider alls. Det går bra att ringa 016-14 65 08. Ring igen om automatrösten kommer. Hinner inte svara, som oftast på tre signaler och missar telefonnumret som ringde.

    • 2010/11/08 11:08 f m

      Nja… – goa Lena – vägledning är ej något som jag hänger mig åt numera. Det är ju förbehållet gudDomsMissionärerna – och sådant har jag mer eller mindre helt ”vuxit ifrån”, tror jag… 💡

      Själv ser jag mig mera som vägvisare = vem som får åka förbi ”min skylt” – utan att bry sig ett jota om att färdas i den riktningen. Det är så att säga överhuvudtaget ej alls mitt bord.

      Feber är ju wåra SuperIntelligenta kroppars bästa läkemedel – så det var nog bra gjort att ta bort Alvedonen.

      Apropå ringandet – så känner jag ej för att ”tränga mig på”. Jag tror att Du har det jävligt nog – utan att jag ”förvärrar det”.

      Den elektriska Solen (video ca 8 min) lyser ju med sin frånvaro den här årstiden. Därför ser jag själv till att varje morgon peta i mig TVÅ (dubbel rekommenderad dos) av D-Pearls (Mjuka gelatinkapsal med solens D-vitamin upplöst i kallpressad olivolja) – som jag köper på hälsokostboden.

      Visste Du att Wi varje dag året runt behöver vistas helt avklädda i solen – minst en halvtimme varje dag – för att kroppen skall kunna tillgodose sitt grundbehov av solvitamin D❓

      Kostdoktorn har en hel del tänkvärt skrivet om den saken HÄR.

      Ha det…😉 / Josef

Kommentera

