Skip to content

Friskhetskalendern lucka 22: Jesus står på min sida

2010/10/18

Det är dags att börja blogga igen och nu handlar det om ”jag först”. Först ska jag var tillfrisknad. Imorgon har har jag telefontid med min läkare, och får veta vad strålningen av hela min hjärna gjorde i juli. Hur såg det ut 7 oktober på datortomografin som togs??! Vad har hänt med de sex hjärntumörerna, som inte gick att operera?

Senast jag arbetade med Friskhetskalendern https://lenaalun.wordpress.com/2010/04/21/friskhetskalendern-lucka-21-accept-and-move-on/  var i april, och youtubeklippet ovan i denna blogg är helt följdriktigt idag, ser jag precis nu! Dags att fortsätta.

Jag kämpade mot Alliansen, för vår sjukförsäkring, på min blogg sedan november . https://lenaalun.wordpress.com/2009/11/12/blir-sa-ledsen/

Det var sannerligen en kalldusch på valdagen. Jag blev chockad och kände ingenting. Antagligen är jag avtrubbad av morfinet.

Jag har gjort vad jag kunde. Goda vänner, som aldrig röstat på Reinfeldt och Moderaterna belönar honom nu för jobbskatteavdraget. Så lättköpta är människor. Idealen ligger längre bort än den egna ekonomin. Vi ska antingen ner i avgrunden, än mer med Mammon och girigheten som dödssynd. Eller så tar Reinfeldt förstoringsglaset och rättar till sjukförsäkringen. Se Agenda från igår; (tillgänglig till 19 jan 2011) 17 minuter in i programmet. Men hoppet är litet.

http://svtplay.se/t/103430/agenda

Och just idag passerar jag 70.000 visningar av min blogg. Dags att börja igen med bloggandet. Vid 60.000 hade jag inte erövrat tron på överleva cancern, kan jag se. https://lenaalun.wordpress.com/2010/08/07/60-000-besokare/ . Jag trodde på läkarna och statistiken. Tre år kunde de som bäst se att jag kunde klara mig.

Den 10 augusti hände något när jag vaknade kl 03.00. Jag frälstes på ett djupare plan. Jag upplevde det som att jag kommit tillbaka till en snitslad bana jag hade fallit ur. Där kom en enorm livslust tillbaka. Jag ville absolut inte dö. Jag började kämpa för Min Rätt att få hålla mig vid liv. För mig handlade det om att inte bli hemskickad från sjukhuset.

Och nu bor jag åter i eget boende. Och mår bra. Nu ska cancern gå tillbaka!

lena alun

2 kommentarer leave one →
  1. 2010/10/18 8:51 e m

    Allt gott önskar jag/vi dig! Kram/Anitha

  2. lenaalun permalink*
    2010/10/18 9:15 e m

    Tack Anitha! Framförallt för lägenheten som är ”din förtjänst”. Du var ialla fall Guds racket för att ordna det för mig. Och vad roligt att hitta till din blogg. Den ska jag följa.

    Kram Lena

Kommentera

