Skip to content

Skrämmer mig

2010/09/16

Margret Thatchers öde skrämmer mig.

http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/politics/conservative/2614020/Margaret-Thatchers-mental-decline-revealed-by-her-daughter.html

Intressant att notera är att sjukdomen bröt ut när maken efter 50 år avled. Någon sådan make, vid min sida, har jag inte.🙂 Det kan gå vägen för mig trots hjärntumörerna. Jag tjatar om att få bli demensutredd. Det finns ju bromsmedicin, om det skulle vara något på gång.

lena alun

9 kommentarer leave one →
  1. 2010/09/16 9:42 e m

    Ifall Wi kör en bil med högsta motorvarv på ettans växel runt runt i SAMMA rondell – så inträffar det följande:

    1. Wi kommer ingenstans

    2. Motorn kommer att skära ihop – lååångt före det att den vid normalt drift skulle ha gjort.

    Margret Thatcher körde som premiärminister sin hjärndator på högsta varv – och bara som ego = ”ettans växel”. Det medförde det följande:

    1. Hon kom ingenstans själv – och ej heller det land hon egostyrde = vanstyrde under ca 11 år

    2. Hennes tankemotor = hjärnan skar därefter ihop lååångt före det att den annars skulle ha gjort.

    Inget konstigt alls.

    Sorglustigt det här med kvinnor som lyckas med att få makt – att dom ej alls så sällan blir minst lika tokiga som dom värsta maktgalna män, tyvärr tyvärr…😥

  2. lenaalun permalink*
    2010/09/17 5:25 f m

    Tack för Ditt klargörande….. tur att jag inte gjort en karriär ens en gång då. Jag har nosat och fått smaka på det mesta och det ger mig tillfredställelse att jag inte gått miste om något.🙂

    Jag tjatar om demensutredning nu och denna berättelse får mig att gå till botten med hjärntumörerna. Tänk om min hypofys skulle vara påverkad?

    http://klamydiabrevet.blogspot.com/2010/09/sveket.html

    • lenaalun permalink*
      2010/09/17 6:38 f m

      • 2010/09/17 8:04 f m

        Stjärnorna i wåra ögon är Det Wi själva som har tänt – i meningen wåra solarplexusmedvetande.

        Sen lärde oss wåra mer eller mindre stupida egon att gråta över för evigt varande ”spilld mjölk”, tyvärr tyvärr…😥

    • 2010/09/17 7:29 f m

      Apropå den bloggen – så är det något ”konstigt” med den. Jag gjorde en kommentar där igår med bl a länken – Sanningen om sjukförsäkringen. Den kommentaren försvann – och sent igår kväll så fick jag det följande emailet:

      ”Jag kommer inte godkänna senaste bloggkommentaren på min blogg Tankar i lösvikt där du lagt upp länkat igen. Aktar mig för spamkänsla och styrda länkar till åsikter. Oavsett vad jag tycker, så är inte min blogg andras blogg, liksom. Vilket du säkert förstår. Skriv nåt mer personligt, visst, det gillas.
      Mvh Victoria aka Tankar i lösvikt”

      På det svarade jag:

      ”Hej Viktoria,

      På Din blogg är Du enväldigt bestämmande drottning och gör precis som Du själv vill – och det är helt OK för mitt vidkommande.

      Mina länkningar hänger samman med att jag är lat = det är ej särskilt roligt att om och om igen skriva samma sak – som jag tidigare lagt ned 10-tals timmar och mer på – att väl genomtänkt och med länkningar formulera på min egen blogg.

      Konsekvens.

      Om jag av misstag lägger någon mera kommentar på Din blogg som Du ej gillar – med eller utan länkningar – så radera den då för Din egen skull.

      Ha det… / Josef”

      Tror Du att hennes ego är skitförbannad på mig❓

  3. lenaalun permalink*
    2010/09/17 6:37 f m

    Det bästa jag har gjort, och min största lycka är ändå att bli mor. När Sophia kom vid 34 år fyllda var det en lyckochock. Varför hade jag inte fått barn tidigare! Man blir komplett lycklig som kvinna först då. Men också utbränd om man ska fortsätta karriärtåget. Där skulle man ha haft vett att pausat. Inte hängt jämställdhetshetsen, vilket jag så gärna gjorde.

    I kvällstidningens test var jag en typisk karriärmamma. Och är det än. Jag gillar läget att Pappan nu har allt ansvar. Jag behöver den vila med mig själv.

    Snart så gottgör jag allt och rycker in som stark varghona.😀 I oktober bor jag nästgårds vid deras skola och nära det villaområde Pappan och hans underbara fru bor med barnen sedan 15 juli. Sedan jag bott här på Palliativa Viktoraenheten på Mälarsjukhuset.

    Nu får jag inte ens vara under deras vingars beskydd. Jag är för frisk. Behöver inga hembesök.
    Jag bråkar inte. Vilken merit och erkännande på mitt tillfrisknande!! JAG ÄR FRISK IGEN!!

    • 2010/09/17 7:36 f m

      Jo… – bar Du nu kan övertyga Ditt eget ego om det också – så är Du ju igen det Du alltid har varit = kärnfrisk – sett med Ditt solarplexusmedvetandes ögon.

      Nästa utmaning för Dig blir ju att till 100 % vara kärnfrisk fysiskt – men ändå få behålla 100 % av Din nuvarande ”sjuklön”.🙄

  4. 2010/09/18 12:51 e m

    Lena – Taaack för påringningen❗ Det är alltid högeligen både inspirerande och stimulerande att tjabba med en som ”vill mer”.😉

    Nu har jag rett ut det här med Viktoria. Mitt ego = autopiloten gjorde en sammanblandning av två olika bloggar.

    Viktoria som skickade emailet till mig – hade jag kommenterat här. Men tydligen höll hon ej fast vid sitt löfte i emailet: ”Jag kommer inte godkänna senaste bloggkommentaren på min blogg Tankar i lösvikt…” – för den kommentaren finns här. Så den Viktoria-bloggen vilar det ingen skugga över för min del.

    Men den här länken –
    https://docs.google.com/Doc?docid=0ATrBafj6kOlaZGdobXNwNnFfMTl4Zm5tY2hq&hl=sv&pli=1 – förefaller vara tabu på Emelies blogg Klamydiabrevet – under inlägget Sveket – enär hon har raderat mina kommentarer där med den länken två gånger i följd.

    Men nu har hon skrivit ett nytt inlägg namnat Svaret – och av det framgår ju att hon hamnade i en ”svår” situation p g a sitt tidigare inlägg Sveket.

    Dock… – jag fattar ej motivet för hennes radering av min ”sponsrande” länkning. Men det kan nog hänföras till att hon har raderat ”rätt vilt” i kommentarsfältet allmänt sett.

    Det står där kommentarsfältet börjar att Emelie har fått 2218 kommentarer på Sveket-inlägget. Men utan att ha räknat de som finns kvar där – så ser det ut som att en tämligen stor hel har raderats.

    Det är ju ej så lätt att över en natt få stor massmedial uppmärksamhet, faktiskt… – så ingen skugga vilar över Emelie – ifrån min sida i vart fall.

Kommentera

