Skip to content

Tankar: Från mörker till ljus

2010/09/03

Av Karin B Wahlberg Tel: 016-13 50 80

Nya insikter

Vad som än har hänt

är allting som det är just nu

oavsett hur jag ville ha det

Alltid är det mitt eget val

Ska jag protestera eller fly

Acceptera eller förändra?

Varje motgång kan jag se på flera sätt

Ibland är smärtan en försynens gåva

Något viktigt jag kan lära mig

Varje besvikelse har en hemlig innebörd

Inte bara plågor att uthärda

Kanske andra möjligheter att upptäcka

Oanade insikter om livets mening

Stilla vägledning om min egen livsuppgift

Varje morgon får jag nya chanser

Vision

Varje morgon vaknar LIVET

fyllt av nya möjligheter

Varje morgon- nya chanser

att lämma det gamla som hindrat oss

Låt oss bejaka nuets gåvor

möta HOPPET, vår inre längtan

Låta LJUSET visa vägar

att dela GLÄDJE med varann

10 kommentarer leave one →
  1. 2010/09/04 8:28 f m

    BINGO :!

    • 2010/09/04 9:06 e m

      Det ursprungliga budordsLÖFTET till människosläktet var: ”Ditt Ego kommer att se till så att Du ej alls älskar Dig själv och så ej heller andra. Men Du kommer att tröttna på det = Du kommer oreserverat att älska Dig själv och ALLA andra förr eller senare.”

  2. lenaalun permalink*
    2010/09/05 12:25 f m

    Josef!
    Just Det! Nu är jag på banan. Har sovit drygt två timmar efter ”Här är ditt Liv”, och sedan läste jag Bernie S. Siegels förord och reflektioner till den engelska utgåva jag fått i min ägo i fredags eftermiddag via Bokus och Akademibokhandeln här i stan.

    Helt underbart. Ni är överens. America, here we are! De blir en bloggartikel snart, senast måndag.

    Men jag är så tillfrisknad att jag nu prioriterar stillhet, andning och Sömn. Jag ringer dig, om du inte vill ringa mig efter halvnio söndag morgon?

    Bernie talar om anonyma alkoholister som värdefulla, vilket jag fattade dec 2006, men började redan juli 2005 med Al-Anon, innan jag hade cancerdiagnosen. Jag bara älskade en alkoholist.

    Han talar också om Marines. Vet du vad det är för sällskap?

    • 2010/09/05 8:38 f m

      ”Men jag är så tillfrisknad att jag nu prioriterar stillhet, andning och Sömn.”

      Det absolut bästa Du kan göra just nu – som jag ser det i vart fall. Ringandet får Du stå för – för det är Du som enväldigt BESTÄMMER hur Du vill ha det med det också.

      Jag har också varit lite krasslig sedan ca 14 dagar av en barnbarns-dagisförkylning – men den är på deken ordentligt nu – förkylningen alltså, så jag klarar säkert ut ett eller annat tel.samtal med Dig, tror jag…💡

      Det är rätt bra att vara sjuk då och då – för det är ju grundförutsättningen för att in i märgen kunna uppskatta att vara kärnfrisk. Sådan är ju polariteternas materiella värld – antingen wåra ”körda” Egon gillar det eller ej.

      Mitt tel.nr ifall Du ”slarvat” bort det igen – 0430-215 66

      All lycka till med att ”kärnfriska” till Dig❗ / Josef

    • 2010/09/05 8:47 f m

      Hmmm… – Lena – marines.com handlar ju om KRIG = FYSISKT VÅLD i en eller annan form – som jag ser det. Jag är rätt färdig med den idén som en lösning på världens problem.

      KRIG – fysiska men framförallt mentala – har ju människosläktet tillämpat i all känd historia – och inte faen har det blivit något som kan kallas lugn och ro = FRED på jorden av det – eller❓

      Men hav TilliT – så fixar det sig nog (video ca 6 min), tror jag…💡

  3. lenaalun permalink*
    2010/09/05 8:58 f m

    Fred kommer vi med.😀

    • 2010/09/05 9:58 f m

      Jo… – Lena – om Du med ”vi” menar att det inom överskådlig framtid kommer att finnas TVÅ – som till 100 % är SAMSTÄMMIGA om att Wi ALLA är ”både och” = sanna och falska, ärliga och oärliga, LivGivande och dödande, goda och onda, kärnfriska och sjuka, SJÄLVkärleksfulla och SJÄLVhatande osv osv.

      FÖRST när Wi själva till 100 % inser detta om oss själva – så blir det ju MÖJLIGT att själv välja det som Wi själva föredrar = ”smitta” världen med det – punkt.

      Såvitt mig känt så har det hittills ALDRIG hänt, i människosläktets PyramidMaktHavarStyrda = vanstyrda = ebarmeligt eländiga barbariska historia, att TVÅ SAMTIDIGT har varit helt på det klara med detta.

      ALLA s k ”världsfrälsare” har ju haft och har agendan att dom skall ”rädda världen”. ALLA dessa har på den ”kuppen” förlorat sig själva = sitt eget goa kött – och utan ett enda undantag (video ca 8 min), tyvärr tyvärr…😥

      Så nu återstår det ju bara att se vilka TVÅ Wi som det kommer att bli❓ – för någon gång MÅSTE det ju bli – som jag ser det i vart fall.

      I o f s så kan jag ha fel i det – men det tror jag ej alls själv på – så det så.🙄

Kommentera

