Skip to content

Rannsakan

2010/09/03

Att stanna upp mitt i livet

och vänta på mig själv

Att minnas vad jag ville,

längtade, hoppades och trodde på

Vilka insikter blev min egendom

Hur lät jag min vilja kuvas

Vad kämpar jag envist vidare med?

Vilka bakslag har jag förträngt?

För att gå vidare måste jag lämna

det som inte leder till mitt eget mål

Släppa gamla falska illusioner

kasta meningslös mental bråte

När jag av hjärtat kan förlåta

I tacksamhet ta farväl

och skiljas från det förflutna

Då kan jag välkomna mitt nya liv

Karin B Wahlberg 016-13 50 80

One Comment leave one →

Kommentera

