Skip to content

Rösta på En Kvinna – Jag röstar av princip på Gudrun Schyman

2010/08/23

Uppdaterat 20100824

SvD talar idag om Dött Lopp mellan S och M. Aftonbladets Lena Mellin är inte nådig mot Mona Sahlin. Varför?

Uppdaterat 20100825: Tobleronebråk på Fristadstorget i Eskilstuna. Argumenten tryter på Alliansens sida. Eskilstuna-Kuriren rapporterar;

Enligt Jimmy Jansson (S) hindrade han en person i MUF att kasta en tom toblerone-ask mot scenen där Mona Sahlin höll tal.

Enligt utsago tog han tag i asken när medlemmen svingade den mot scenen.

– Jag gick fram och sade ”skärp till er vi kan väl prata politik i stället för att kasta godis på varandra”.

Därefter slängde han fram den tomma kartongen på bordet utanför Moderaternas valstuga – varpå det uppstod en häftig diskussion.

– Jag gick dit och frågade, lite argt, om det inte var dags att diskutera vilket förhållningssätt vi ska ha i valrörelsen. Ytterst slår det här bara mot vårt förtroende som politiker.

Enligt Anna Önnered, valledare för Moderaterna, var den tomma chokladasken inte ämnad för Mona Sahlin.

– Medlemmen ämnade inte att kasta den, däremot upplevde han att Jimmy ryckte den ur hans hand.

lena alun

7 kommentarer leave one →
  1. 2010/08/23 9:45 e m

    Apropå: ”Sverige står inför ett vägval 19 september. Jobben, klimatet och välfärden är det viktigaste frågorna för Sveriges framtid. Så här vill rödgröna skapa ett modernt och hållbart välfärdsland: bla bla bla…”

    Samma gamla vanliga skitsnack – som jag nu under 30 år har hört till leda – från såväl den rödgröna röran som den blågröna röran = det har dom hållit på med sedan ca 1980.

    Utfallet av detta ÄR att hushållens soliditet = betalningsförmåga = självkänsla har MINSKAT med ca 50 % sedan 1980, det sociala välfärdssystemet, som fanns på 1970-talet, existerar ej längre, statsskulden har ÖKAT med mer än 1000 miljarder, staten, landsting och kommuner har sålt ut mängder med tidigare samhällsägda företag, fatigheter, skogsmark osv osv = staten som sådan – som ju ägs i huvudsak av oss av vanligt folk = väsentligt flera än 90 % av medborgarna – har, förutom att hushållen som sådana har blivit FATTIGARE, blivit minst 50 % FATTIGARE också under de senaste ca 30 åren.

    Varför ?

    P g a att wåra ”fega” politiker TILLÅTER RÄNTEBLUFFEN att rasera ALLT.

    I o f s så kan jag ha fel i detta – men det tror jag ej alls själv på – så det så.

  2. 2010/08/23 9:52 e m

    Apropå rubriken: ”Rösta på En Kvinna – Jag röstar av princip på Gudrun Schyman”

    Jag röstar av princip på mig själv – hälsar Josef

  3. lenaalun permalink*
    2010/08/24 3:40 f m

    http://www.silobreaker.se/lena-alun-4_42259

    whaz up?😀

  4. lenaalun permalink*
    2010/08/24 3:52 f m

    Jag hade bortåt 43 riksdagsröster i valet 2006, då jag ju fanns med på riksdagslistan för folkpartiet. Sedan omstartade vi Liberala Kvinnor.
    Visste inte att jag hade cancer i kroppen när jag hamnade på folkpartiets listor. Så jag var landstingsledamot, men ersättare hoppade in.

    Själv röstade jag ändå på Gudrun av princip, därför att jag vill ha ett feministiskt parti i riksdagen. Att inte Mona tar Gudrun i handen?

  5. Patrik M permalink
    2010/08/24 8:41 e m

    Lena…en röst på Gudrun leder bara till alliansvinst
    eftersom fi inte fixar 4%-spärren…

  6. lenaalun permalink*
    2010/08/25 5:48 f m

    Det vore skrutt om Sveriges feminister inte skulle kunna mobilisera sig och bestämma sig för att nu ska vi har ett feministististk parti med Gudrun Schyman. I veckan såg jag henne i debatt med Jimme Åkesson. Min syster hade upplevt henne live på Marstrand och avgav följande sms:

    Hej Lena,

    Idag var Gudrun Schyman och hennes Jaques på Marstrand och talade om kvinnors rösträtt och historia från sekelskiftet. Stilig, vältalig och mycket duktig. Hoppas att du har haft en bra dag och att dina två Annor har dykt upp.

    Kramar i massor

    Margit och Sigge
    Dessvärre har mina båda Anna egna liv och har inte kunnat hjälpa mig. Men Torgny var till stor hjälp i helgen. Vi gick till Elimkyrkan på världens gudstjänst. Jag upptäckte den el-salvadorianske pastor Mauritios. Vilken pastor!!

    Torgny slet lite med mig lördag kväll och visningsstädade.

Kommentera

