Skip to content

En av Martinus levnadsregler:Utplåna begreppet ”fiender” ur ditt medvetande

2010/08/20

Jag har fått  syn på Martinus Levnadsregler, som min vän Bo Wennström gav mig vid cancerbeskedet maj 2006. Nu försöker jag efterleva dem.

lena alun

3 kommentarer leave one →
  1. 2010/08/20 2:19 e m

    Wi gör ALLA så gott Wi kan = förstår – i just det ÖGONBLICK då Wi gör det Wi gör❗

    Att sen briljant snilliga Egon i efterhand kan tycka både det ena och det andra om det (wårt eget Ego ÄR det allra värsta härvidlag – som jag ser det i vart fall) – i ett mer eller mindre helt nytt perspektiv – det är ju en helt annan sak.

  2. lenaalun permalink*
    2010/08/20 2:55 e m

    Victoria Christa börjar förstå det där tack vare Josef Boberg….

  3. lenaalun permalink*
    2010/08/20 3:04 e m

    Jag klipper in Josef Bobergs kommentar från http://hjartat.wordpress.com/2010/08/15/forlat-mig-allihop/

    Wi gör ALLA så gott Wi kan och förstår i just det ÖGONBLICK då Wi gör det Wi gör – punkt.

    Att Wi sen ifrån barnsben har fått lära oss av vuxenvärlden att i EFTERHAND i all oändlighet hacka på framförallt oss själva – men också andra – det är ju en helt annan sak = det enda helvetet som finns i HELA Universum.
    Klipper in Josef Bobergs kommentar från http://hjartat.wordpress.com/2010/08/15/forlat-mig-allihop/

    Så jag förlåter Dig ej för NÅGONTING – för jag VET att Du ALLTID har gjort – GÖR – och ALLTID kommer att göra det ENDA som finns att göra = så gott Du kan i varje ÖGONBLICK – så det så.

    Den som BER om förlåtelse gör sig själv till OFFER – och vad skall det vara bra för – för det är ju inkörsporten till att en tyrann får tillträde till arenan.

    I o f s så kan jag ha fel i detta – men det tror jag ej alls själv.

Kommentera

