Skip to content

Min mormor, jag och min dotter har namnsdag idag

2010/08/18

När Lena Ph var i Parken Zoo häromåret skojade hon till det med  min längsta trottjänare Mikael, som jag mötte 1995 midsommarafton hemma i Mälby. Hon sa att hon älskade honom!

 Han hälsade på förra veckan. Vi har planerat jul i Åre. Ialla fall jag och hans dotter och man. Han hälsar på i  helgen igen.

Mikael är kusin till  min granne på  min tidigare adress Humlevägen 7. Funnits i kulisserna sedan 1974.  Han var där på egen hand. Jag var där med mina barn. Lena Philipsson är född 1966 , som jag. Och Carola. Eldhästar! Riskerar att bränna ut oss i bägge ändar har jag läst. Cancer är överaktivt Ljus, sade min Läkare på Vidarkliniken.

För exakt tjugo år sen, namnsdagen till Ära, förlovade jag mig med Peter Magnusson på Rhodos på en balkong. Vi köpte  time-share  vecka 16 och 17 på Sun Beach Holyday Club. Jag var så missnöjd med standarden med Vingresor, och kacklerlackan.

http://alltimeshare.com/cgi-bin/list.cgi?code=2527

http://www.travelandleisure.se/rciresort.asp?id=2527&name=Sun-Beach-Holiday-Club

Vi gick till en restaurang som såg extra fin ut den 18 aug p min namnsdag.

Jag  fick mitt livs enda riktiga magssjuka utomlands,  spydde och fick hög feber.

Peter och jag  träffades på Valvet, på Kungsträdgårdsgatan 1989 i juni. Bank-och Försäkringsfolk samlades på torsdagar vid 17.0o på en enkel trist nattklubb. Båda var vi anställda i det som då hette SEB-Banken.  

”Välkommen till SEB-Banken – Lena Alun”

Var vi ålagda att säga.🙂

Peter och jag träffads på Valvet – Så där mirakulöst. Hans farmor och farfar kände mina föräldrar och bodde i Eskilstuna vid Djurgården, ett stenkast  från det radhus jag nu ska sälja.

Mina föräldrar på Rosenbergs 3 och hans farmor på Muningatan. Han har fastrar och kusin i stan.

I maj 1990 köpte Peter Magnusson ut mina syskon ur  sommarstugan, som man ville få såld, från högre ort. ;-) Men det ville inte ödet. Jag sålde Kojan 2001. För 395.000:- Det var billigt – men alldeles rätt.  Namnet Kojan kommer från Såg Benny i Torshälla. Vi umgick väldigt flitigt så länge jag hade Peter vid min sida. Han hade värsta Florida mexiegelvillan där på Humlevägen 6 med sin Ulrika och familjen som kom 1994. Då hade jag separerat. Slutet 1992.

1994 var min glans dagar. Jag hade precis ensam rest till Andalusien Spanska solkusten på våra timeshares. Träffade en engelsman på en gång, som avblåst bröllop hemma vid. Jag var inte attraherad och inte han heller, i sin situation. Men inte länge nog hörde jag hans röst utanför  mitt fönstrer på Östermamlsgatan 23 i Lärkstan vid Arkitektshögskolan i Stockholm.

LIINA!!! 

 Min homosexuelle expeditionschef hade utkorats till Årets Bästa och han uppmuntrade mig att söka chefsjobb. Jag var i samtal med Cecilia Niva om att jag hade ledarprofil. Livet blommade. Jag lockade till mig den man jag ville ha. En snygg, sexig polis jag spanat på länge. Vi fick till en helg.

Säg inte att livet inte är alldeles magiskt.

Det var på den tiden jag brukade sitta på utedasset och se mina vackra ögon i spegeln. Och tänka jag är en Victora! En Segrarinna. Vet inte hur medveten jag var om namnets betydelse. Men jag var en vacker Victoria. Något utöver Lena – den Lysannde.🙂

Förra årets namnsdag var också otrolig.

https://lenaalun.wordpress.com/2009/08/18/30-000-visningar-av-min-blogg/

https://lenaalun.wordpress.com/2009/08/18/grattis-lena-det-ar-din-namnsdag/

lena alun

19 kommentarer leave one →
  1. 2010/08/18 8:52 e m

    Hej Lena!

    Stort GRATTIS på din namnsdag!

    Kram og klem

  2. lenaalun permalink*
    2010/08/18 9:50 e m

    Visst är hon mumsig, Josef!😉

  3. lenaalun permalink*
    2010/08/18 9:53 e m

    Tack Margit,

    Jag längtar efter att ringa upp dig på fredag, typ. Nu är det brorsdöttrar och och imorgon kommer faktiskt Carina Berglund vid lunch, en timme.😀

    Bamsekram

  4. lenaalun permalink*
    2010/08/20 7:19 f m

    Absolut! Det är ju det som är hennes Grej!

    • 2010/08/20 6:37 e m

      Hmmm… – Lena Philipsson är väldigt bra på att ”spela spelet” – det vidgår jag villigt. Men hur ser det ut under den ytan egentligen – tror Du❓

  5. lenaalun permalink*
    2010/08/20 6:47 e m

    Är hon Din gudinna, eller vad du kallar mig för?

  6. lenaalun permalink*
    2010/08/21 7:03 f m

    Tack Josef, Kom du in med Osho efter att ha sett mina bilder på Facebook där barnen och jag är på Akropolis. Vi är verkligen lika han och jag. Men jag bloggar bättre än honom.😀

    Bo Wennström lärde mig juni 2006 och gjorde vatten med text och healing. Det lustiga är att jag hade köpt böckerna av honom innan och hade dem. Nu står de ännu olästa hemma. Ska kunna hämta dem idag hoppas jag.

    Men jag har glastillbringare med tejpat Fred, tro, hopp, kärlek, förlåtelse mot vattnet. Och så dricker jag av det hela dagen.

    Ringer om green class till USA; vill tala med din Qvinna om det också. Han har ringt tre gånger och ska 4.000-5000 spänn för att jag ska bli fullvärdig amerikan. Det lockar och har förutspåtts av medium. Att jag ska till Connecticut. När kirurgen Bernie S Siegel med boken Kärlek Medicin och Mirakel som menar att 15-20 % kan bota sin cancer själv, bor där!!,som skrevs 1987, lästes av fyra på Vidarkliniken, nu i juni. Den frälste oss! Är det något på G. Vi går i förutberedda gärningar. Kan jag ha tur? Att det är sant? Boken ska dammas av.

    • 2010/08/22 7:21 e m

      Tack själv Lena❗ – och jag har precis skickat ett email till Bo Wennström – och hälsat honom varmt välkommen till Aktiv Demokrati = partiet där han kan få gehör för sina FULLT UT genomförbara idéer om t ex ett KärleksDepartement i Sverige.

      MYCKET hög tid för det, verkligen…💡 🙄

  7. lenaalun permalink*
    2010/08/22 7:51 e m

    Absolut är det hög tid för Kärlekens genomslag i Sverige.

  8. lenaalun permalink*
    2010/08/23 4:53 f m

    jag som bara bloggar och bedriver valrörelse….

Kommentera

