Skip to content

Älskade faster

2010/07/22

Hej alla läsare här på bloggen !

Jag som just nu skriver detta är Lenas brorsdotter Annica. Som vi vet är min faster sjuk och ligger just nu inlagd på lasarettet sedan i fredags förra veckan. Hon blev så dålig och fick Afasi så jag var tvungen att ordna så att hon fick komma dit hon ville komma. Vi fick åka in med ambulansen och blev sedan mottagna på MSE. Sedan dess har faster legat där och kommer att vara där och det är bra, väldigt bra för henne. Faster har fått svaret att hon har fem tumörer i sitt huvud och hon har idag börjat att strålas. Hon får mediciner nu som ska försöka göra henne smärtfri så gott det går.

Hon mår inte bra just nu och ville att jag skulle skriva några rader här om hennes tillstånd. Det är mycket just nu som snurrar runt och alla känslor bara hopar sig i kroppen. Tårarna rinner ner just nu och man vill liksom inte förstå att det är så som det är. Jag önskar att jag kunde göra mirakel men tyvärr så kan jag inte det fast hon säger till mig att jag är hennes skyddsängel.

Minnen dyker upp och känslorna dras i så fruktansvärt mycket. I dag satt vi och pratade om när vi bodde tillsammans på Jörenvävaresgata och hur faster var som en 4 år äldre syster. Tillsammans med farmor och farfar hela sommrarna på landet mm. Året då Lena hade fjortisvarningar och jag var tvungen att noppra bort varenda hårstrå under hennes armar för att det skulle var snyggt🙂 ja mycket minnen är det och det tråkiga är att man ska prata om dessa just nu.

Vi hoppas att faster kryar på sig lite

 

Kram Annica

 

7 kommentarer leave one →
  1. hoppjerkan permalink
    2010/07/23 10:58 f m

    tänker på dig Lena…

  2. 2010/07/23 11:05 f m

    Taaack Annica❗ – för informationen om fantastiska Lena – även om den var i moll avseende cancerns härjningar i Lenas kropp. Hoppet är ju det sista som överger oss – så jag envisas med att tro att Lena fixar det här förr eller senare.

    Hälsa Lena så gott ifrån Josef

  3. Ann-Sofie Wågström permalink
    2010/07/23 4:38 e m

    Hälsa och krama Lena från Ann-Sofie & PeO.

    Hälsar
    Ann-Sofie

  4. 2010/07/23 8:23 e m

    Hej Annica!

    Tusen tack för informationen. Jag har ringt hem till Lena under flera dagar nu. Nu vet jag varför jag inte har fått något svar. Hälsa underbara Lena så mycket från mig och min familj. Många kramar till Lena och dig

  5. Mia Sjögren permalink
    2010/07/24 10:08 e m

    Hej Annica!

    Hälsa Lena så jättemycket från mig att jag och de andra gemensamma vännerna tänker på henne. Jag skickar många kramar till henne!! Och en till dig också, fast vi inte setts.

  6. 2010/07/25 12:06 f m

    Hej Lena!

    Jag hoppas du orkar lyssna på denna sång: http://margiturtegard.blogspot.com/2010/07/en-sang-till-lena-alun.html

    Stor kram

  7. Kristina Cyrus Hjern permalink
    2010/07/30 6:48 e m

    Ett av mina favoritcitat kom upp efter att vi pratat i telefon: ”Livet handlar inte om att rida ut stormarna, det handlar om att lära sig dansa i regnet” och det gör du käraste syster. Härligt att se vilken värme som omger dig här på bloggen. Vi ses nästa vecka. Kram Kristina.

Kommentera

