Skip to content

Mona Sahlin – den klarast lysande stjärnan

2010/07/12

Mona Sahlin imponerade även på media. Hon fick positiv uppmärksamhet efter sitt Almedalstal. När jag i lördags såg talet i Svt Forum blev jag sådär glad som jag önskat få bli. Hon är vår svenska Obama. :-D Ingen partiledare fick varmare applåder. Ingen partiledare kunde staka ut de riktningar vi har att välja på så väl. Mona Sahlin står för hoppet om ett bättre liv för alla. Inte bara för dem med välbetalda arbeten och hälsa. Mona Sahlin levererade långt mer än vad jag hoppats på. Hon var i toppform!

Jag var minst lika positiv till hennes Almedalstal 2009; https://lenaalun.wordpress.com/2009/07/02/mona-sahlin-ar-en-gudinna/

lena alun

12 kommentarer leave one →
  1. 2010/07/12 10:02 f m

    Hmmm… – Lena – apropå: ”Hon är vår svenska Obama.”

    Det finns delade meningar om vad Barack Obama egentligen är för en filur, faktiskt… Mer om det bl a HÄR.

  2. lenaalun permalink*
    2010/07/12 10:13 f m

    Tack, det ska jag läsa, Josef.

    Är det något pärsen med Karl-Johan visat mig är hur ont och gott skär igenom varje människa. Visst har jag vetat det länge, och känt att jag motstår att agera ut ont, när jag vill.
    Men att uppleva överdoser av kärlek från en person som ljuger om sitt privatliv var något i hästväg.

    Obama lär ha skuggsidor, men de goda är verkligen fantastiska. Men vi får se vad du visar HÄR.

  3. lenaalun permalink*
    2010/07/12 10:25 f m

    Orkade inte läsa allt, men tycker det är mest bullshit. Framtiden får utvisa, men jag tycker har gör det mesta rätt, utifrån sin egna blinda fläckar, har det varit mindre bra. Man får inte glömma att hans roll är att vara amerikansk president. Inte sig själv, inte Messias. Men han är väldigt mycket det, ändå.

    Bland oss cancersjuka på Vidarklinken framstår vår egen statsminister mer i ovanstående skildring av en farlig ledare. Faktiskt.

    Obama har genomfört goda förändringar. Levererat hopp.

  4. hoppjerkan permalink
    2010/07/12 11:16 f m

    Radarparet Reinfeldt/Borg är det bästa som hänt Sverige.

    Hade (s) styrt Sverige de senaste fyra åren så hade vår ekonomi förmodligen
    varit som Greklands…

  5. lenaalun permalink*
    2010/07/12 1:08 e m

    Och jag glömmer aldrig vad du sa till mig i förra valrörelsen. Att socialdemokrat är det enda man kan vara. Jag var ju på folkpartiets listor. Nu är det omvända världen. Tänk så intressant!!

  6. 2010/07/15 6:04 e m

    Jag ställer upp på det Mona framförde i talet, utom arbetslinjen i traditionell mening. Den linjen är i sig ett hinder för just den fulla sysselsättning (s) hade möjlighet att förverkliga fram till valet 2006. Det finns inte politisk vilja att ge alla ett jobb och genomföra det som krävs för att förverkliga att alla har en anställning med en lön som jag kan leva av.

    Djurparken Sverige är en djurpark, stulen byggd på lögner med olagliga lagar. Konsekvenserna av den osunda grunden ser vi dagligen. Stöld, lögn och struntandet av de djungelliknande lagarna överträder politiker och myndigheter överträder de själva dagligen.
    KASAM – vi kan inte förvänta oss gudomligt ”tankeklimat” av ofullbordade jordmänniskor (själar) inkarnerade i köttet för att lära sig i en miljö som garanterats bli kaotisk under hela inkarnationen.
    Hoppet finns i en från andevärlden riktad medvetandehöjning, som det krävs att vi ber om, för att religioner, business as usual och stulna nationer skall kunna fasas ut och för att vi skall förstå att det är givandet som skapar flödet och rikedom för alla. Att vi skall lämna den dräpande principen till den grad som är möjlig just nu och sen sträva vidare till en tillvaro utan dräpande.
    Kram Bo

  7. hoppjerkan permalink
    2010/07/16 9:29 f m

    ???

  8. 2010/07/16 3:37 e m

    Even if I’m in an majnority of one
    the truth is still the truth.

    ”First they ignore you,
    then they laugh at you,
    then they fight you,
    then you win”
    Mahatma Gandhi (1869-1948)

    Inget av riksdagspartierna gör det som krävs för att alla skall ges en
    anställning – det som krävs har jag redovisat i fliken lönepolitik på
    min hemsida lovedepartment.com.

    Kram Bo

Trackbacks

  1. The vind is vänding – Ett anständigt tal – Sahlin i Almedalen
  2. Littorin har det inte lätt « lena alun
  3. Inte en dag för tidigt « lena alun

Kommentera

