Skip to content

Wow – Svin-Otto

2010/07/10

Ännu en dubbelnatur….. Anna, som säger sig har sålt sex till Sven- Otto Littorin, inspirerades av polischefens Göran Lindbergs dubbelspel.

Fint! Sånt här ska fram. Det finns många sjuka och arbetslösa med starkt missnöje över den politik Littorin företräder. Klart att detta skulle fram i ljuset.  Nyligen ville han skynda på invkoteringen av kvinnor i bolagsstyrelser.😮. Vilket väckte motstånd bland moderata politiker generellt!

Ja, där ser man. Själv går jag i svårt smärttillstånd, och jag hoppas att det är raseriet mot min senaste kille. Vill inte att det ska vara en cancertumör som tvingar mig att äta morfin livsvarigt. Min kille, som jag väntade på i fem och ett halvt år, sen min skilsmässa,  ljög om sina familjeförhållanden från första dagarna i november. Dagarna före midsommar upptäckte jag en sambo, som jag konfronterade honom med. Då erkände han att de har en tvåårig dotter som han hämtar på förskolan….. som sov i soffan…. och som behövde en flaska välling. Fatta att jag fick en svår chock.

Han hade inte velat bjuda hem mig till sin lägenhet. Den var så trist, och han trivdes inte. Jag skulle få komma till hans sommarstuga, och till en gård han nu hyr. Eftersom min cancersjukdom tagit så mycket energi i vår, var det ingen big deal att slippa köra 10 mil och komma på besök. Det var skönt med hemleverans.🙂

Det hemska är att han har friat flera gånger, pratat om att bygga nytt med mig. Han är min BIG LOVE. Det funkade väldigt väl. Vår kärlek var en NÅD som ingen av oss kan berömma sig av. Det var en tredje Kraft som vägledde oss i Kärlekslyckan. Men efter tre månaders täta möten gick luften ur, och vi har inte setts på snart sex veckor. Och jag vill aldrig se detta SVIN igen.

Jag har förlåtit och försonat mig med vårt/mitt öde. Det är nog något karmiskt. Jag och han vill inte ha en enda träff ogjord. Men att ljuga i smått som stort är faktiskt oförlåtligt. Så DIRTY!

Och han kallade sig feminist, och läxade upp mig en gång. Jag lät  mig övertygas om att jag nog var lite unket patriarkal i frågan. Men jag vet inte. Med facit vet jag att det var en hang-up i honom. I sak har jag rätt. Kanske, tror jag. Det beror ju på…den enskilda individen. Hur djup och långvarig  relation hunnit bli. Det här med att en kvinna säger nej, inte ikväll, men faktiskt kan förföras och innerst inne gillar det. Att få sitt motstånd övervunnet.

Men kan man vara feminist och lura kvinnor om sin boendesituation och familjesitution? Mörka den senaste och pågående relationen, och samtidigt lova  mig allt? Min syn på den manliga naturen har helt havererat i och med detta? Stackars män! Jag kan till och med gråta av medkänsla med Littorin idag. Vilket förfärligt öde han har! Faktiskt skrev jag en artikel som förebådade detta; https://lenaalun.wordpress.com/2010/02/20/astrologiskt-tillhygge/

Klartänkt av Klaus-Dieter Fliik på Badlands Hyena;

Vi vet från evolutionen att den som anpassar sig för perfekt till sin omgivning också blir väldigt sårbar. Regeringen Reinfeldt har utvecklat ett dubbeltänk och ett nyspråk som varit fruktansvärt effektiva. Det betyder att man kan säga en sak och göra en annan.

Men den har ett pris. Om någon kommer med en falsk anklagelse ”snurrar det till” i hjärnan på offret, som anpassat sig till dubbeltänkandet. Han/hon lägger sig omedelbart på rygg. Om du vill ha en mental bild, tänk på kaniner som dör av chock på grund av ett oväntat ljud.

Detta får inte spridas till media! Med falska anklagelser skulle hela regeringen kunna raderas ut på en vecka!

DN har en skarp ledare;

Littorins avgång reser dock besvärande frågor om statsministerns och hans före detta arbetsmarknadsministers syn på sanningen.

Sven Otto Littorin har själv talat om att han lidit av djupa depressioner och av hjärtproblem. Det väcker medkänsla, men kan aldrig motivera att man som minister slirar med sanningen eller avstår från att svara på brottsanklagelser som har stöd i vittnesmål och sidobevisning.

Kvar står statsminister Fredrik Reinfeldt med ansvaret för en oacceptabel hantering av ett statsråds avgång. Den just avslutade Almedalsveckan lämnar en obehaglig eftersmak.

lena alun

29 kommentarer leave one →
  1. 2010/07/10 1:04 e m

    Det som har hänt kan ALDRIG ändras på i efterhand – så det så. Däremot så kan ju det som har hänt bidra till att Wi förslösar av wår egen LivsEnergi genom att intellektuellt = tankemässigt ”hänga upp” oss på det – och under resten av wåra liv i kött – i värsta fallet.

    Men va faen skall det vara bra för❓

  2. lenaalun permalink*
    2010/07/10 6:42 e m

    Nej, inte hänga upp sig. Men de smärttillstånd jag har kan jag inte förneka. Måste släppa ut ilskan också. Tänk att en människa jag litade på har gått på som en mytoman. Det är overkligt.

    Blev jättetrött av barnen, och sen kom en väninna oväntat på besök. Och fick ännu mer värk på nytt ställe just innan barnen hämtades av sin pappa.

    Idag var det inte läge för telesamtal.

    • 2010/07/10 8:47 e m

      ”Simma lugnt” – för jag kommer att andas några dagar till, tror jag…💡

      Apropå ilskan – så försök med att lägga föremålet för ilskan (tankemässigt) i Ditt bröstområde – och föremålet för ilskan, såväl som ilskan som sådan, kommer helt AUTOMATISKT att ”ebba ut” till INGENTING relativt omgående – BERGIS ❗

  3. lenaalun permalink*
    2010/07/11 7:41 f m

    Tack! Det är bergis. Jag övade det på Vidarkliniken, med vägledning av en bok Själskärlek -uppväck ditt hjärta. Jag vet ju det, men hade glömt.

    Sedan finns det teorier om att skuld skapar smärta. Jag kan alltså ha omvandlat ilska till en skuld, som jag intellektuellt inte ser att jag behöver ha….enbart känner jag mig nöjd med att jag bejakade denna kärlekstur utan att analysera sönder den innan det startade.

    Det är svårt att veta om det är kärlekstraumat eller cancern som skapar detta. Jag hoppas än att det är känslomässigt kramp pga chocken och biverkningar av cellgifter…

    • 2010/07/11 10:38 f m

      TIPS. Testa med att HELT OCH HÅLLET intellektuellt strunta i vad det ena och det andra beror på eller ÄR – och lägg ALLT eländes elände som kommer upp i Ditt ytterst briljanta intellekt i bröstområdet. Jag har själv gjorda erfarenheter av att det funkar till hart när 100 % – och då särskilt under de senaste ca 3-4 veckorna.

      Jag har tänkt och skrivit lite mera ingående om detta HÄR.

  4. lenaalun permalink*
    2010/07/11 11:27 f m

    Tänk, att vi är synkroniserade i dessa våra projekt också!😮 Har just läst i ett par kapitel i slutet av ”Själskärlek – Väck upp hela ditt hjärta.” Jag läste fram till det som behandlade själskamrater, som fick mig att förstå att nu är kärleksresan över med Karl-Johan.

    Nu kommer lyftet! Meningen med jorderesan. Har du tid att prata idag? Ring gärna 016-14 65 08. När jag sover tupplurar lägger jag av luren.🙂

  5. lenaalun permalink*
    2010/07/11 11:48 f m

    Wow, Josef! Nu har jag läst din länk. Enastående! Den dag jag återvänder hem från Vidarkliniken har du skrivit om förälskelsens, inkl Big Love och romankärleken man kan få uppleva med en skådespelande vädursman🙂, bedräglighet.

    Och den utvecklingpotential till att bli en älskande människa som finns i den erfarenheten. Det var med Karl-Johans kärlek för mig som jag ändå kunde acceptera Jesus enorma kärlek för mig. Fatta att Jesus bryr sig om mig, totalt.🙂

    Och igår morse grät jag över Littorins öden och äventyr. Jag har efterlyst en kärlek även för de Nya Moderaterna, och den spirade över Littorin iaf. Jag känner igen det som en framgång för mig som älskande varelse. När de rödgröna vunnit valet, kommer jag kanske ömma även för Reinfeldt och Borg?😉

  6. hoppjerkan permalink
    2010/07/11 1:36 e m

    spännande med två sjuka som vägleder varandra…

    kan ju bara sluta på ett sätt…

  7. lenaalun permalink*
    2010/07/11 3:18 e m

    Spännande med en dokumenterat tvärsjuk som ska bedöma vår vägledning och var det ska sluta……nu tycks det vara jobbigt hemma….

  8. lenaalun permalink*
    2010/07/11 3:24 e m

    Har precis läst ut boken…. och jag och Josef, vi är på helt rätt väg. Erfarenheten att älska och älskas av någon som brister så i moral, vad det visade sig har lärt mig något viktigt.

    Då kan jag lära mig att älska Reinfeldt också.🙂 Vi ska rasera våra barriärer i vår utveckling. För det är ju så att Jesus älskar Reinfeldt också, även om jag får kväljningar när jag tänker på hur han har monterat ner välfärden. Men, jag vet att Jesus dömer. Inte jag.

    Och du är duktig på att älska din fru.😉 Tycker jag.

    • 2010/07/11 9:44 e m

      Jag tror att Jesus ALDRIG har dömt, dömer eller NÅGONSIN kommer att döma någon enda. Det styrks av bl a den här videon med Moder Teresa (ca 8 min). I o f s så kan jag ha fel i det – men det tror jag ej alls själv på – så det så.

      Min frurelation – som pågick från 1965 till 1995 – är avslutad för gott. Något nytt sådant äventyr har jag INGA ambitioner på att återuppleva – då det förefaller som om den kära leken bokstavligt talat DÖR – när den blir INLÅST i sådant.

      Ifall jag är duktig på att älska mig själv – med min nuvarande särbosambo Ann som ursäkt – vet jag ej. Men Wi tar oss vidare en dag i sänder – och så är det tills Wi kommer på något annat.

      • lenaalun permalink*
        2010/07/12 7:46 f m

        Hej Josef,

        När jag säger att Jesus ”dömer” innebär det att vi aldrig blir dömda. Jesus allseende och villkorslösa kärlek innebär att det alltid finns orsaker till våra handlingar och attityder.

        Minns att jag själavårdade mamma hennes sista vecka i livet. Det finns ingen Läskig Dom som folk kan få lära sig i kyrkorna ibland. Mamma var rädd, men jag förklarade och hon förstod och vågade dö.😀 Jag är stolt över henne, Och mig själv! Någon nytta har jag haft av min prästutbildning.🙂

  9. Ann-Sofie W permalink
    2010/07/11 4:23 e m

    Hej Lena!
    Ditt inlägg här om före dettingen fick mig att tänka på ”Kapten klänning”, en läskig dubbelnatur. Jag kan inte fatta att man kan bete sig så illa. Jag har en kompis, Lisa, hon kallade dessa män för snoppdjur och det ligger något i det.

    Kram
    Ann-Sofie

    • lenaalun permalink*
      2010/07/12 8:01 f m

      Hej Ann-Sofie!

      Ja, det måste vara så. Ett snoppdjur. Efter fem dagars stillsamt och lugnt chattande väljer han att blåljuga och mörklägga en ett och halvt-åring med modern i sin bostad. Och så fortsatte det till midsommar (från 21 november). Han påstod sig ha varit ensam i flera år, som han tappat räkningen på. Hmm…. dra öronen åt er när en person inte vet hur länge den varit single!

      Tänkte på det morse. Gud, vad han ville sätta på mig! Till varje pris! Och det var en egenskap som aldrig märktes. Han var minsann inte som de andra sexjägarna som är så talrika på nätet. Lite kul, tycker jag det är. Så primitiva vissa män är. Gör upp helt vansinniga stridplaner för att få en kvinna på rygg. Och detta händer mig så här på sluttampen, som det känns vissa dagar. Vissa dagar är jag säker på systemåterställning och omstart.

      Nu känns det dock som slutpippat i detta liv.😀

      Kram

      Lena

      • 2010/07/12 9:55 f m

        ”Nu känns det dock som slutpippat i detta liv.”

        Osvuret är ALLTID bäst, tror jag…💡

  10. 2010/07/11 11:35 e m

    Hej Lena!
    En våg av medkänsla till DIG kära Lena!

    Gud dömer icke – Gud ÄR skapelsen
    Gudomen dömer inte sig själv –
    När jag överlämnat MIG en annan DIG –
    ÄR det som tänks Guds vilja – det som ÄR –
    allt som ÄR i evigheten – utan början och utan slut-
    Tjänandet är skapelsen – det är bara tjänandet i sig
    som räknas – när ett väsen tjänar, det Gud

    Kram vännen i livet utan slut / bo

  11. lenaalun permalink*
    2010/07/12 7:51 f m

    Tack Bo, (min biskop😉 ) men det fattar du väl att jag vet att Jesus inte dömer?😉

    Ska vi kalla det för fikonspråk mellan teologer, när man förutsätts förstå vad Jesu dom innebär; villkorslös kärlek och uppmuntran. Jesus älskar syndare!

    Och jag med; tänk er en mesig och försynt Littorin som betalar för sex….vare sig det är falska, smutsiga anklagelser i en smutsig valrörelse så väcker han min empati. Våra liv är så komplexa.

    Såg filmen Ghost igår där Patrik Swayze vandrar omkring död och fixar och trixar, som jag tänker att jag ska svansa runt mina barn om jag nu måste dö. Ja, där det så tydligt med livet utan slut. Men, vilket utanförskap! Det lockar inte. Vill vara i min jordiska kropp.

    Kram och tack för din ledning när jag blev sjuk för fyra år sedan!

  12. lenaalun permalink*
    2010/07/12 10:07 f m

    Hej Josef,

    Jag sa till Karl-Johan och andra att han var min slutgiltiga man. Det var så speciellt, trots snårskogen av de lögner han serverade.

    Nu är det snarare hälsan än besvikelsen över hur män kan bete sig, som får mig att tro att det var min slutgiltiga, men visst undrar jag över den stackars manliga naturen.

    Dyker det upp en verklig och sann riddare är han givetvis mycket välkommen.

    Men jag gillar läget att inte söka efter en man. Jag har fått allt i mitt liv nu. Nu går all energi åt till mig. Det lilla jag har att ge ska mina barn ha.🙂

  13. 2010/07/12 10:52 f m

    Hej Lena – tack för att du finns och minns!

    Jag det här med dom och att döma – du har en poäng där – betydelsen kan ju
    vara både det ena eller andra. Varför inte undvika ordet dom/döma, varför
    inte uttrycka vad som menas. Alla omskrivningar och fikonspråk ställer bara
    till med missförstånd. Vi missförstår ju ordet villkorslös också har jag upplevt.
    Villkorslös relation är för mig att relationen inte omfattas av att jag inte får älska
    (pippa) med min nästa – jag upplever att jag/vi har börjat förstå att det skall
    uttryckas och förklaras det ena och andra om det finns villkor för relationen.
    Det undertrycks ofta av rädslan att förlora den där villkorslösa förälskelsefasen
    är min observation. Jag är ofullbordad och därför skall jag inte förvänta mig
    Gudomlig njutningsupplevelse ännu – men när stundom ÄR inne – då får jag.
    Jag TROR att vi kan älska alla som de ÄR men inte ”pippa” med alla.
    Jag älskar DIG Lena – en annan jag.

    Du berör mig så djupt – min oförmåga att älska i stället för att ”kaninknulla” –
    visst är jag som man av primitiv natur – jag har också en Gudomlig sida – i
    mötet med det underbra feminina har jag fått uppleva Kärlek och närhet
    utan ”kaninknullenergin” – det går då också, tro mig, men inte varje gång.
    Att sluta med att ”pippa” är ju synd – varför inte försöka med en annan grund-
    energi – älska (pippa) utan att ta betalt=villkorslöst för njutningen som är närheten
    i GUD?
    Kramar som behagar från bo – en annan DIG!

  14. 2010/07/12 11:37 f m

    Hoppjerkan kallades de som böt jobb – en gång i tiden.
    Arbetsgivarens sätt att hålla slavarna i rädsla, så de inte
    vågade uppleva och utvecklas i alltet.
    Som tur ÄR är skapelsen, vårt spel, i ständig rörelse.
    Mao utveckling. Jag tror att varje väsen är på toppen av
    sin individualiserade själsutveckling. Vi är EN och samtidigt
    i illusionen att vi är enskilda. Avgörande för spelet eller leken
    om jag så vill. Spelet är sofistikerat – till sist kommer vi att våga
    välja Kärleken – vi kommer att älska allt och alla, när minns vem vi ÄR!

    Öppna ditt hjärta och känn – varför förneka den multidimensionella, multistrukturella
    likströms-varelse jag ÄR – obegränsad – ett evigt liv utan början och utan slut med ett
    oändligt antal våghalsiga inkarnationer i köttet för att ge Gudomen= oss alla livsupplevelser. Gud= VI älskar alla barnen oavsett vilka livsupplevelser vi GER.
    Kram bo – en annan DIG!
    Jag förlåter DIG – Jag älskar DIG – Ho’oponopono – googla det!

  15. lenaalun permalink*
    2010/07/12 1:17 e m

    Tack Bo, för din villkorslösa kärlek.😉

    ”Att sluta med att ”pippa” är ju synd – varför inte försöka med en annan grund-
    energi – älska (pippa) utan att ta betalt=villkorslöst för njutningen som är närheten
    i GUD?”

    Detta förstår jag inte riktigt, mer än att så har jag det i mina kärleksrelationer sedan många år. Och i synnerhet med Karl-Johan, som var en riktig själskamrat. Annars är sex värdelöst, enligt mig. Gudomligt sex, ska det vara, såklart.

    Sex är Guds största gåva till människor som älskar varandra.

    • 2010/07/12 9:33 e m

      ”Sex är Guds största gåva till människor som älskar varandra.”

      Nja… – GudInna Lena – sex blir Wi urlesst trötta på förr eller senare, faktiskt… – men då tar ju sju”sex”, åtta”sex”, nio”sex” osv vid – och frågan blir om den nummerserien kan ta slut❓

      Själv har jag nog bara kommit till början av sju”sex” än så länge, tror jag…💡 . Sök på pkt 6 och pkt 7 HÄR – så får Du MÅHÄNDA lite mera ”kött på benen” vad jag menar med det, tror jag… 😳

  16. lenaalun permalink*
    2010/07/12 10:34 e m

    Män tröttnar och vill ha ombyte?

    • 2010/07/13 8:14 f m

      Nja… – Lena – jag tror att det i grunden snarare är kvinnorna som blir urless på männens lust och förmåga ALLTID blir åt hållet i det närmaste noll – efter det att männens oförmåga att ”hålla inne” sin förödande barnproduktionsspermaorgasm (= momentant slut på all förmåga till fortsatt sexuell njutning) har inträffat tillräckligt många ggr = NOLL av förmåga för att vara kvar i den kontinuerliga kroppsnjutnings”orgasmen”. Det fixar ju utan ansträngning hart när alla kvinnor att vara kvar i ”hur länge som”.

      För att kamouflera bort denna sin sexuella oförmåga – så ger sig på tok för många män ut efter annat – istället för att för att för egen hand – och/eller tillsammans med sin partner – göra någonting åt den vanligen på tok för tidiga och förödande spermaorgasmen – som ju i grunden ej är någonting annat än en kvittens på tok för lite av sexuellt bejakande av sig själv framförallt – men också partners.

      Detta har wåra religiösa PyramidMaktHavare och deras medlöpare känt till sedan tusentals år tillbaka – och därför är ju NaturLik = Intelligent levd sexualitet = sju”sex” framställd som syndig och ej minst skamlig – i så gott som ALLA religioner – och då FRAMFÖRALLT avseende kvinnorna.

      Detta är ett väl fungerande knep att förslava sin fårskock med – och det fungerar minst lika bra i dags dato – som det fungerade vid tiden för när faenstyget kom till = för ca 6 000 år sedan.

      I o f s så kan jag ha fel i detta – men det tror jag ej alls själv på – så det så.😆

  17. lenaalun permalink*
    2010/07/13 8:32 f m

    Sån tur jag haft som har haft ett par orgiastiskt begåvade män, som njuter som kvinnor, förstår jag. Men inte ger det en vettig relation för det.😦

Kommentera

