Skip to content

Dubbelnatur…..

2010/07/05

Samtidigt som vi i Sverige har följt polischefen Göran Lindberg råkade lilla jag ut för en sådan dubbelsidig feminist, som inte tyckte sig behöva informera mig om sitt lilla snart tvååriga barn. Nej, det är sant. Jag hade inte blivit intresserad. Det hade han helt rätt i. Idag är jag ARG!!! Mer om Dubbelnaturen;

Alla sitter inte i topppositioner i samhället och syns  utåt   på en tydlig arena. Utan de  finns bland vanliga människor och vanliga miljöer, och begår allvarliga skadeverkningar till de offer och objekt som de lyckats få in i sitt nät. Ett nät av att visa en sida av sig själv, för att komma åt det den personlighetsstörda individen vill ha. för att sedan kunna kränka, missbruka ,och manipulera.  Ett våld som inte alltid är synbart utåt, men av allvarlig karaktär för den människa eller de människor som har kommit i dess väg. Det kan alla de offer som råkat ut för brott, av kriminell eller psykologisk karaktär, utövat av en psykopat vittna om. I bästa  fall om offret har överlevt våldet.  Makt och kontroll  utövande är  några av alla de skadegörande beteenden  de personlighetsstörda individerna  utför.  Det är därför många av offren är kvinnor, då som det nämns i Dns artikel, dessa dubbelnaturer sitter i maktpositioner, och i toppskikten rör det sig  ju om flest män som innehar dessa maktpositioner. Dessutom är det män som köper sexuella tjänster, och kvinnorna som säljer dessa tjänster löper en stor risk att möta just personlighetsstörda män.  Men dessa makt och kontollutövande män kan  oftare än vad man tror finnas bland till ytan helt vanliga män och i  vanliga miljöer. Såväl som i kriminella kretsar och bland alkoholmissbrukare och andra former av drogmissbrukare  samt bland sex, kärleks,  och relationsmissbrukare.

Jag vill tillägga att det måste inte handla om våld och sexbrott. Att undanhålla sin familjesituation, och fria gång på gång är djävligt dubbelt!😀 Jag som inte ville gifta mig. Barnen behöver de pengar jag efterlämnar. De sprider man inte ut till en man. Nope!

lena alun

5 kommentarer leave one →
  1. hoppjerkan permalink
    2010/07/06 5:28 e m

    han är en variant på sol- o vårare…

  2. lenaalun permalink*
    2010/07/06 6:44 e m

    Jag har tydligen beskyllt honom för det, och det förstod jag när han regagerade lite aggressivt på att jag inte vill gifta mig. Har inte en tanke på något mer giftermål. Ett spektakel räckte för mig.😀

  3. lenaalun permalink*
    2010/07/06 8:03 e m

    Men förresten, hoppjerkan, minns någon som hade kollat upp min inkomst 2005. Och den var imponerande på grund av försäljningsvinst och avgångsvederlag utbetalt på en gång. Jag blev inbjuden till lunch på ett litet fondbolag här i stan. Man skulle spara minst 10.000/mån.😀

    Då kom ett sms från Dej i aug 2006.😉 Du tyckte jag var så fantastisk.😀

  4. 2010/07/28 5:27 e m

    Det vill jag verkligen hålla med dig om.Det är fruktansvärt att ha blivit grundlurad i en kärleksrelation och det är mycket vanligare än jag hade kunnat veta,innan jag själv blev det.Att det är ett vanligt beteende ibland psykopater skildras i de böcker jag tidigare nämnt.

  5. 2010/07/29 2:24 e m

    Det är som sagt svårt att definiera en så kallad dubbelnatur.Men att inge en falsk bild av vem man är,är ju inte ok i vilket fall.Skadegörande relaterande drabbar de människor en dubbelnatur möter.

Kommentera

