Skip to content

Vi som älskade varandra såå….

2010/07/04

Vi har just sagt varandra att vi har lagt kärleken på hyllan. Oh, ja, vad det nu kan betyda? Jag fick upp denna melodifestivallåt med Fame i huvudet här på morgonen. Ja, så enkelt är det. Kommer vindarna att vända oss? Om inte, så är det helt okej, ändå. Jag kastar upp det till stjärnorna, som en älskling sa i början av 90-talet. Då blev det inget stjärnfall.

Alla strävsamma par känner till detta. Jag BEHÖVER DOCK tänka bara på mig själv just nu. Jag tänker blir frisk. Cancern självläker. Och jag vill bära minnet av ömsesidig stor kärlek mellan man och kvinna levande inom mig. Jag vet också hur kort det kan vara. Men 12 veckors kärlekslycka är inte alls illa.

Vilken fantastisk text Marie Fredriksson har skrivit! Går det åt en cancer för att producera något sånt?😉

Spöken och spel
Tvivel och tvång
Månen går upp
Den ser var du är

Lyser inatt
och strålarna följer mig
Dom hör mig viska att

Där du andas
Där du älskar
Där vill jag leva
min stund på jorden

Där vi sjunger
ska alla himlens änglar
Få lust till samma sång

Ljudet av oss
klingar så rent

Blir till en bild
av kärlekens väg
och hoppet och tron
att ingenting är försent

Att hjärtat ska få ro.

Där du andas
Där du älskar
Där vill jag leva
min stund på jorden

Där vi sjunger
ska alla himlens änglar
Få lust till samma sång

På samma gång
I samma sång

Där du andas
Där du älskar
Där vill jag leva
min stund på jorden

Där vi sjunger

Samma längtan
Samma drömmar
Samma måne
Samma toner
Som samma röst
i samma sång

Den sista 13:e veckan började min sorg över  att skiljas från varandra när jag strax skulle åka till Vidarklinken i tre veckor. Andra processer tog fart i honom.  Vidarkliniken innebar vårt långsamma avsked. Sen kommen Chocken. Han hade sin tvååring med hennes mor på hans adress. Upptäckte jag av en slump/andens ledning. Själv hade han aldrig nämnt deras existens.

Jag vet, att vi hade förlorat
Vårt allra sista hopp
Vi kunde inget annat

När du gick, förvandlades allting
Till nåt som knappt hade hänt
Som ett lämnat spår i sanden
Men vi fann det igen

Vindarna vänder oss åt samma håll
(Inget annat spelar någon roll)
Ingenting annat spelar någon roll
(Eller finns det utanför vår kontroll)
Vågar vi gå in i nästa steg
Utan att va säkra på vår väg
När vindarna vänder (Vindarna vänder oss)
Vindarna vänder, vindarna vänder oss

Och vi kan, gå undan från vinden
Och stanna där vi är
Men då är man besegrad
Men vi vågar igen

Vindarna vänder oss åt samma håll
(Inget annat spelar någon roll)
Ingenting annat spelar någon roll
(Eller finns det utanför vår kontroll)
Vågar vi gå in i nästa steg
Utan att va säkra på vår väg
När vindarna vänder (Vindarna vänder oss)
Vindarna vänder, vindarna vänder oss

Vi måste gå för allt vi kan
Och lita på dom eldarna som brann
En gång

Vindarna vänder oss åt samma håll
(Vindarna vänder oss)
Ingenting annat spelar någon roll
(Eller finns det utanför vår kontroll)
Vågar vi gå in i nästa steg
Utan att va säkra på vår väg
Vindarna vänder (vindarna vänder oss)
Vindarna vänder, vindarna vänder oss
Vindarna vänder oss
lena alun
No comments yet

Kommentera

