Skip to content

You’ve Lost That Lovin’ Feelin’

2010/06/30

Carola gjorde denna så bra på Allsången igår.

http://svtplay.se/t/102897/premiar__allsang_pa_skansen 

Tänk att kärleken kan vara så undflyende, som om jag inte visste det. Men jag är fortfarande chockad. Vi var ju själsfränder trodde vi, och den kärleken kan förstås i vissa fall vara i bara några veckor….. Det finns andra som upplevt det. Vår varade i 13 veckor ialla fall.

Righteous Brothers – You’ve Lost That Lovin’ Feelin’ Lyrics

You never close your eyes
Anymore when I kiss your lips.
And there’s no tenderness
Like before in your fingertips.
You’re trying hard not to show it, (baby).
But baby, baby I know it…

You’ve lost that lovin’ feelin’,
Whoa, that lovin’ feelin’,
You’ve lost that lovin’ feelin’,
Now it’s gone…gone…gone…wooooooh.

Now there’s no welcome look
In your eyes when I reach for you.
And now you’re starting to
Criticize little things I do.
It makes me just feel like crying, (baby).
‘Cause baby, something beautiful’s dyin’.

You lost that lovin’ feelin’,
Whoa, that lovin’ feelin’,
You’ve lost that lovin’ feelin’,
Now it’s gone…gone…gone…woooooah

Baby, baby, I’d get down on my knees for you.
If you would only love me like you used to do, yeah.
We had a love…a love…a love you don’t find everyday.
So don’t…don’t…don’t…don’t let it slip away.

Baby (baby), baby (baby),
I beg of you please (please), please (please)
I need your love (I need your love), I need your love (I need your love),
So bring it on back (So bring it on back),
Bring it on back (so bring it on back).

Bring back that lovin’ feelin’,
Whoa, that lovin’ feelin’
Bring back that lovin’ feelin’,
‘Cause it’s gone…gone…gone,
and I can’t go on,
woh-oh-oh-oh

Bring back that lovin’ feelin’,
Whoa, that lovin’ feelin’
Bring back that lovin’ feelin’,
‘Cause it’s gone…gone…gone…
And I can’t go on.. wooooah

Lika lekande lätt som kärleken flöt fram, lika abrupt kom slutet i och med min avfärd till Vidarkliniken. Och sen rubbades cykler och rytmer och dubbelspelet slutade fungera för K-J. Han ställde in besöket på kliniken och jag började ana att något verkligen hade spårat ur. Det hade det, långt mer än jag någonsin kunnat föreställa mig. Och den urpårningen skedde faktiskt efter fem dagars chatt, tre månader innan vi möttes första gången. Hujedamej! Han hade ett dopbarn på bilderna och jag frågade om han hade ett nyfött barn. Nej, den yngsta dottern var 13 år. Men hade trots det en 1 och halvtåring i det läget! Idag har hon fyllt 2 år.

Så går det till på nätet! Fick in en snygg kille på midsommarafton som erbjuder sig till mig, men idag har han helt bytt bild och beskrivning av sig själv. Barn: Nej, aldrig! Och han har tre! Tur att jag har varit för slut för att orka dejta. Han har inte fattat att chatten finns kvar även när man byter allt annat.😀

Uppdatering; Nu svarade han att ville kolla reaktioner innan han lade ner sidan. 111 kg tung. hahaha. Men nu har ändrat tillbaka. Men tre mil utanför stan, stämmer inte med den adress han uppgav när vi telefonerade.😮. Hm….

lena alun

6 kommentarer leave one →
  1. hoppjerkan permalink
    2010/06/30 5:38 e m

    Trodde du verkligen att det går att hitta en själsfrände på nätet?

  2. lenaalun permalink*
    2010/06/30 7:23 e m

    Bor han månne tvärs över? Du har följt mig i fyra år nu.😉

  3. Ann-Sofie Wågström permalink
    2010/07/01 6:15 e m

    Man kan hitta en själsfrände på nätet, det gjorde jag och känner fler som gjort det samma.

    Kram Lena
    Ann-Sofie

  4. hoppjerkan permalink
    2010/07/01 6:55 e m

    Vad hade hans 111kg med saken att göra ?
    Han kan väl ligga underst, hahaha…

  5. lenaalun permalink*
    2010/07/02 10:36 f m

    Hej, Ann- Sofie,

    Jo, jag vet! Min syster träffade sin via kontaktannons. Men jag måste nog möta min in real life. Jag räknar inte med att folk ljuger om antal barn och boendeform. Ser jag personen genomskådar jag lättare.

    När vi träffade fyra månader senare var jag övertygad om att han bodde enbart med sin son. Men jag reagerade på att han fick fram adventstakarna så tidigt. Till det fordras en kvinna.😀 Óch det fanns det i lägenheten.

    Kramar till er Jämtland!

  6. lenaalun permalink*
    2010/07/02 10:39 f m

    Hej Hoppjerkan!

    Han hade ännu snyggare kropp än dig, förstår du. När man ändrar sina uppgifter till att man är rundlagd på 111 kg, undrar man ju vad han hittat på för ”gräsklippningsscenario à la Svenska Hjärtan med Torsten och Elisabeth.

Kommentera

