Skip to content

It was all that I wanted, now I’m living without

2010/06/23

Sånt är livet! Och jag är bara så glad att jag till slut fick 13 veckor av KärleksLycka.😀 Men nu är det över, och jag vet att det är bäst, eftersom jag behöver all energi för mig själv och mina barn.  Jag tycker att det imponerande att ett par kan hålla liv i en illusion i 13 veckor utan synbara problem. Men till slut kom verkligheten i kapp. Och jag har aldrig sörjt så litet. Jag tror att det är för att vi trots allt fullbordade förhållandet. Och nu är åkturen slut. Åkattraktionen på Liseberg stannade abrupt.😀

Lay a whisper on my pillow
Leave the winter on the ground
I wake up lonely, is there a silence
In the bedroom and all around

Touch me now, I close my eyes
And dream away…

It must have been love, but it’s over now
It must have been good, but I lost it somehow
It must have been love, but it’s over now
From the moment we touched till the time had run out

Make believing we’re together
That I’m sheltered by your heart
But in and outside I turn to water
Like a teardrop in your palm

And it’s a hard winter’s day
I dream away…

It must have been love, but it’s over now
It was all that I wanted, now I’m living without
It must have been love, but it’s over now
It’s where the water flows, it’s where the wind blows

It must have been love, but it’s over now
It must have been good, but I lost it somehow
It must have been love, but it’s over now
From the moment we touched till the time had run out

Om du såg mej nu
Skulle du våga tro på mej?
Du vet jag saknar dej
Om du såg mej nu
när jag kommit en bit på väg
ingen tvekan i mitt steg
om du, kom om du såg,
här jag…Och jag glömmer aldrig det du sa
du finns kvar
och jag minns dig som den vän du var
du hade alltid tid för mej
jag hade alltid tid för dejOm du såg mej nu
Skulle du våga tro på mej?
Du vet jag saknar dej
Om du såg mej nu
när jag kommit en bit på väg
ingen tvekan i mitt steg
om du kom, om du såg,
du försvann….Som en fågel från en öde strand
i min hand
alla ord jag aldrig nånsin fann
Och jag skall aldrig glömma bort,
att vår tid kan va så kort

Om du såg mej nu
Skulle du våga tro på mej?
Du vet jag saknar dej
Om du såg mej nu
när jag kommit en bit på vägingen tvekan i mitt steg
om du, kom om du såg……Om du såg mej nu….

Jag vill inte ens lappa och laga ihop relationen, däremot har jag övervunnit Tema Döden som han fick vandra med mig i ett antal veckor. Den sorgen och acceptansen av döden är genomlevd nu. Nu äger jag Tron igen, på att jag kan självläka cancern. Frågan är varför kärleken med honom inte räckte för att tro på det. Den tron erövrade jag åter på Vidarkliniken med medpatienter och litteratur som behandlade detta.

Men  jag skall aldrig glömma bort,
att vår tid kan va så kort.

du försvann….Som en fågel från en öde strand
i min hand
alla ord jag aldrig nånsin fann

Det var så det började; https://lenaalun.wordpress.com/2010/02/27/when-love-takes-over/

Tyvärr(!?) gick  det dock såhär;

Now love me right, like I know you can
We could lose it all

Tänk, att dessa rader;

Och jag skall aldrig glömma bort,
att vår tid kan va så kort,

 gjorde sådant intryck på mig på 80-talets slut att jag minns dem än idag.🙂 Jag var iallafall alldeles övertygad om att endast döden kunde skilja oss åt. Att Karl-Johan var min slutgiltiga man. Kanhända är det så?

I know there’s something in the wake of your smile.
I get a notion from the look in your eyes, yea.
You’ve built a love but that love falls apart.
Your little piece of heaven turns too dark.

Listen to your heart
when he’s calling for you.
Listen to your heart
there’s nothing else you can do.
I don’t know where you’re going
and I don’t know why,
but listen to your heart
before you tell him goodbye.

Sometimes you wonder if this fight is worthwhile.
The precious moments are all lost in the tide, yea.
They’re swept away and nothing is what it seems,
the feeling of belonging to your dreams.

And there are voices
that want to be heard.
So much to mention
but you can’t find the words.
The scent of magic,
the beauty that’s been
when love was wilder than the wind.

lena alun

25 kommentarer leave one →
  1. 2010/06/24 9:41 f m

    ”Jag tror att det är för att vi trots allt fullbordade förhållandet.”

    Hmmm… GudInnan Lena – det känns som att det blev en Win-Win-resa för båda – och på så pass kort tid.

    Dock… – jag hoppas på att Du snart ”drabbas” igen – för det är trots allt rätt kul (då och då i vart falla) med lite Åkattraktion då och då – som ursäkt för att upptäcka mer och mer av oss själva och wår egen ”oändliga” LivsPotential – även som varelser i kött. 🙄

  2. lenaalun permalink*
    2010/06/24 10:30 f m

    Jamenvisst! Läste en bok på Vidarkliniken, som jag hade med mig, som beskriver det här med själskamrater, som vi har flera under livet.

    Det kan röra sig om veckor bara tills allt är fullbordat och man gjort och lärt det man skulle.
    Nu blev det tre månader med romankärlek byggd på rena lögner. Men varför klaga om det fungerade så långt? Jag hade ju hoppat av annars, och det visste han. Jag vill inte ens klandra honom för det.

    Att vara sann och äkta är dock en grundförutsättning för en kvalitativ relation. Och det var vi också. Men väsentliga fakta utelämnades medan jag lade fram allt, t o m min känsla av att jag dör inom kort. Och det var ju inte lätt för honom att hantera.

    Som den detektiv jag är snubblade jag i förrgår över något intressant; och då blev det fart och han erkände att det fanns en liten tvååring oxå. 😮 Chockerande!

  3. 2010/06/24 11:13 f m

    ”Att vara sann och äkta är dock en grundförutsättning för en kvalitativ relation.”

    Du är klok Du, verkligen…💡

    Att vara sann ock äkta är ju egentligen DET ENKLASTE AV ALLT ! – därför att det finns INGET nyfött barn som ej är det. Lik förbannat så har s k vuxna krånglat till det också – så att det blir hart när oövervinneligt svårt.

    Personligen kan jag bara konstatera att jag ännu ej ens varit i närheten av en relation som genuint byggt på ”ATT VARA SANN OCH ÄKTA” – och min nuvarande inkluderad – ifall jag undantar relationerna med mina två barn – när dom var nyfödda i vart fall. Barn som jag tror på goda grunder att jag är far till.

    Dock… – mina barns ifrån början till 100 % sanna och äkta relation med mig – bidrog jag i hög grad till att successivt förstöra under deras uppväxt. Mina relationer med barnen idag – är som med de flesta andra = de ”fungerar” men är byggda på en blandning av sanningar och lögner. Men varför gråta över ”spilld mjölk” – för det är ju HELT MENINGSLÖST = lika meningslöst som att sitta på en begravning och gråta över sin egen förr eller senare KOMMANDE oundvikliga gravsättning. I vart fall ifall Wi är där som dominerat intellektuella.

    Dock… – jag känner mig VÄLDIGT vilsen just nu om ”ATT VARA SANN OCH ÄKTA” till 100 % i en relation. Är det överhuvudtaget möjligt i den värld Wi lever i just nu – som ju till hart när 100 % bygger på just en blandning av äkta sanningar och rena lögner – för att Wi av vanligt folk = väsentligt flera än 90 % av världens alla länders medborgare – ständigt och jämt skall vara stressade över att ej VETA NÅGONTING med någon som helst säkerhet❓

    PS. Jag fattar ej alls hur man kan utelämna en Intelligent tvååring i sin personbeskrivning.

  4. lenaalun permalink*
    2010/06/24 3:33 e m

    Ja, du, jag har inte orkat läsa i vår chatt hur det kunde bli så tokigt. Men det var de tre stora som omnämndes och jag var då själaglad, eftersom min senaste romans hade en två- och treåring och det är i värsta laget. Det gick inte att förställa mig ett sammanboende. Jag uttryckte min glädje över att hans barn var så stora.

    Karl-Johan har ju däremot friat minst två gånger och velat ut här i grönmarken för att leta upp en plats att åtminstone välsignas av min väninna som är prästvigd och arbetar som sjukhuspräst.

    På ett intutivt plan har han vetat att ett sammanboende med mamman och tvåringen vore en dödsstöt och aldrig fått ur sig det, även om han har tänkt många gånger. Egentligen vet väl alla att dejting och småbarn inte är det lättaste. Faktiskt är det nu med den yngsta 7-åringen som det har börjat fungera.

    Sann och äkta kan diskuteras. Jag har blivit sådan genom tolvstegsprogrammen. Man bygger upp sin moral igen. Att vilseleda och bygga upp dimridåer är bara så förkastligt. I synnerhet sedan man har blivit ett par.

    Detta är en rysare och en chock och jag tror inte jag har kunnat släppa fram vad jag känner. Jag har sett att mitt liv varit en dokusåpa sedan mitten på 90-talet. Detta har slagit alla rekord. Hur kunde jag missa? Jag tror att jag skulle missa, för att få uppleva Big Love, om än på bedrägliga illusioner.

    • 2010/06/24 6:21 e m

      ”Jag insåg inte då att det största hotet mot mitt eget välmående inte var sorg, fler dödsfall eller yttre händelser. Det största hotet var mig själv, mitt självhat och min obefintliga självkänsla.” – citat härifrån av en 20-år ung kvinna.

      • lenaalun permalink*
        2010/06/24 8:40 e m

        Josef, det är nog så enkelt. Jag Vet att det inte berodde på mig utan det var hans kärlek som sinade ut. Eller snarare sprack kärleksballongen när den yttre ramen förändrades. När jag började ringa från Vidarkliniken, eftersom min telefon skulle vara avstängd inomhus. Då blev det knivigt för honom….och ohållbart.

      • 2010/06/24 9:28 e m

        Tills vidare får Du väl nu kärt leka med Dig själv -befriad ifrån fysiskt närvarande yttre manliga ursäkter. Måhända kan det vara en bra början till att så smånimgom ha kapacitet för att ”drabbas” av The Big Love ❗

        GLAAAD MIDSOMMAR❗ 😉 🙄

  5. hoppjerkan permalink
    2010/06/24 5:33 e m

    men vad har hänt?
    var han inte mr perfect ?

  6. lenaalun permalink*
    2010/06/24 6:03 e m

    Jo, men förvisso, men lögner och undanhållanden är inte mr perfect för mig, så nu är kärleksturen slut.

  7. hoppjerkan permalink
    2010/06/24 6:06 e m

    vad tråkigt för dig…

  8. lenaalun permalink*
    2010/06/24 8:45 e m

    Eller inte? Vi blev så trötta…..jag ska göra som proffsen säger; fokusera all energi på mitt tillfrisknande.

    En småbarnspappa som hämtar på dagis….. hur skulle jag kunnat ana?😮
    Undrade varför jag gjorde honom så trött. Han sov inte så mycket hemma som han lät påskina, förstås.

    Men ett dubbelliv i ett distansförhållande är säkert mycket, mycket tröttsamt.

  9. hoppjerkan permalink
    2010/06/25 9:25 f m

    fattar inte vad det spelar för roll om han har småbarn eller ej ???
    dina egna barn var nog precis lika jobbiga för honom ska du se…

  10. lenaalun permalink*
    2010/06/25 11:36 f m

    Nej, han gillar att ha barn omkring sig. Sophia var med första dejten.Vänta tills din dotter är 7 år, ska du se hur lätt allt blir mot när de är yngre. Ja, sen blir det jobbigt efter 12 år igen, sägs det.

    Nej, att man sammanbor tillsammans med barnets mor, som man inte alls berättat om….. det är alldeles normalt. Det gäller att visa upp sin bästa sida från början. Så får man pytsa ut nackdelarna allteftersom. Gud, jag tror aldrig han hade berättat, om jag inte upptäckt att telefonnumret som var uppsagt fortfarande fanns på hemsidan och gick till en jämnårig kvinna på hans adress och vars efternamn ingår lite i hans firmanamn!

    Så nu är han som bäst på väg på midsommardans med mamman och den lilla just fyllda två-åringen. Kul, kul!!

    Jag har inte landat i denna chockartade situation, men kunde fälla några tårar faktiskt i duschen, precis som han hade ringt idag. Det är nog bra att han ringer så att jag kan få ur mig sorg, bitterhet och chock.

    Ja, du vet så väl vilka familjekriser man kan hamna i när barnet är 1 och ett halvt år.😉 Nu har han förvisso flyttat till ett eget hus, där han är med dottern efter dagis. Så det är bara idag det är extrordinära arrangemang. Jag kan förstå det med en så liten dotter, även om mina barns far och jag alltid delar upp storhelger. Men deras separation är som sagt pinfärsk. Och det var lite firande faktiskt då och då. Calle var också två år vid separationen.

  11. hoppjerkan permalink
    2010/06/25 11:54 f m

    ännu ett pucko till man…
    du är väl så gammal att du inte skall gå i dessa fällor ?

    • 2010/06/25 1:11 e m

      ”Det är VÄLDIGT lätt att se granden i andras ögon – och med det som ursäkt HELT missa bjälkarna i sina egna !””vet” Josef.😉

  12. lenaalun permalink*
    2010/06/25 12:34 e m

    Jag trodde verkligen inte jag skulle kunna gå i en sådan utstuderad fälla….. men jag anade att han var lite mytoman, då han broderade ut saker, så att jag aldrig kunde klandra, så jag visste att något doldes….. men inte en sambo och tvååring….. kunde inte föreställa mig att så underbara,livserfarna män kunde göra såhär. Nåväl, han älskade till 100 %, och om man måste dölja vardagens förtret för att uppnå själfränders romankärlek var det väl bra att han dolde det för mig? Jag kan inte klandra någon av oss.

    Hade han sagt att han skulle separera och hade en 1 och ett halvtåring, skulle jag aldrig ha träffat honom, med min svåra sjukdom. Det finns gränser! Och vi vill inte ha en enda träff ogjord!😀 Så gråta över spilld mjölk är det inte tal om.

    Är du hemma och ugglar idag? Häng med till Djurgården och dansa!

  13. lenaalun permalink*
    2010/06/25 2:32 e m

    De här bjälkarna har jag träffat fler som har….. först efter 1 och ett halvt år erkände hoppjerkan att han älskade både mig och sin fru. Det senare hade han nogräknat utelämnat….😀

    • 2010/06/25 3:45 e m

      Jo… – Lena – ”både och”-sanningar är ju ej så mainstreamat gångbara precis – och då särskilt ej i parrelationer.

      Dock… – än så länge kan i vart fall tonåringar säga till sina föräldrar att dom ”både och”-älskar någon annan också. Men sen ifall det blir allvar och fast parrelation – så är det ju rätt vanligt att det ”ballar ur” också – med antingen partnern eller föräldrarna – eller ALLA❗

      Så den dominerat intellektuella världen är förryckt, minst sagt…💡

  14. lenaalun permalink*
    2010/06/25 4:02 e m

    Jo, visst kan man älska många. Men säger man sig vilja gifta sig och vara livskamrater, kan man inte ha en hemlig tvååring i rockärmen och ett sammanboende med modern, om så ett omlottboende utan att tillkännage det. Men det hade inte blitt något om jag vetat, så allt är bergis gott och väl, Josef!

  15. lenaalun permalink*
    2010/06/27 8:57 f m

    Gick tillbaka tilln brottsplatsen igår och ser att lögnerna kom omedelbart. 21 november! Vi träffades 3 mars för första gången! Totalkristen som jag är finner jag detta ändå så ”oförlåtligt” att jag inte kan fortsätta relationen på något plan. I tre månader tvärmörkade han en sambo och en tvååring. Han skulle aldrig ha berättat, om jag inte fann en kvinna på hans adress. Rättare sagt ett telefonnummer på hans hemsida. Han var i mars tydlig med att det var uppsagt.

    Lena — lördag, 26 juni 2010 21:19 (klippte in i chatten med honom igårkväll)

    Lena — lördag, 21 november 2009 22:55 nej, det är synd om dig hur många barn har du? en ganska nyfödd?
    Karl-Johan — lördag, 21 november 2009 22:55 det finns ett familjefoto på min sida, hon sitter längst till höger
    Lena — lördag, 21 november 2009 22:56 har du tre barn?
    Karl-Johan — lördag, 21 november 2009 22:56 japp
    Lena — lördag, 21 november 2009 22:56 och den yngsta är?
    Karl-Johan — lördag, 21 november 2009 22:56 13
    Lena — lördag, 21 november 2009 22:57 okej då har du två hemma ialla fall
    Karl-Johan — lördag, 21 november 2009 22:57 nope en hon som är 13 bor hos sin mamma

    Jag har träffat en man tidigare på annons, 1997. Han var mytoman och ljög om sin ekonomi. Han visade sig ha 1.400.000:- i skulder hos kronofogden. Han lovade mig guld och gröna ängar.

    • 2010/06/27 12:26 e m

      Det är väldigt lätt att generöst ge bort av det man ej alls själv har…🙄

      • lenaalun permalink*
        2010/06/27 6:49 e m

        Jasså? Typ, stenen vill bli älskad för sin mjukhet och gräset för sin resning. Ja, det kanske är så det ligger till.😉

  16. lenaalun permalink*
    2010/06/27 9:00 f m

    Hej Josef,

    Hoppas att det känns gott för mig imorgon igen. Självklart ska man vara sann och äkta!

  17. 2010/06/27 7:05 e m

    Du är i den tankegången ”sanningen” på spåren, tror jag…💡

    Inspirerad av Dig på just den här linan – så gav jag mig idag på att försöka klä den ”sanningen” i ord HÄR.

    Men det är ej färdigt än, så Du får lugna Dig lite med mina svar på vad Kär Lek = förälskelse = Längtan ÄR – i mitt perspektiv sett. Men mina perspektiv kan ju i o f s vara helt fel, men vem vet…😉

Kommentera

