Skip to content

Lena vann

2010/05/30

http://svtplay.se/v/1940324/melodifestivalen/tyskland_-_lena_meyer-landrut__satellite_?sb,k129766,2,f,-1

10 kommentarer leave one →
  1. 2010/06/12 1:21 e m

    Jo… – Lena – det finns mååånga häftiga LenaAndar i världen, verkligen…💡 Dock… – den häftigaste jag personligen känner till för närvarande ÄR Lena Alun – så det så. 🙄

  2. lenaalun permalink*
    2010/06/15 12:32 e m

    Tack goa Josef!! Lena Alun är i toppform igen och är oövervinnlig. Har blivit frälst av att läsa kirurgen Bernie S. Siegels Kärlek Medicin och Mirakel. Ojojoj. Klart att jag har den exceptionelle patienten inom mig och nu är det min förmåga till självläkning som ska ha allt spelrum. Inget annat! Kommer skratta åt läkare som skrämmer mig och ser som sin arbetsuppgift att ta ifrån mig hopp och det önsketänkande som han kallade det.😀 Precis vad man ska ha!!

    • 2010/06/15 2:45 e m

      Japp… – Lena – för när önskningarna = längtan INOM oss efter MER av oss själva (med eller utan någon yttre ursäkt) ej finns längre – då är Wi ju redan ”döda” som varelser i kött – även om andningen fortfarande funkar. 😉 🙄

  3. lenaalun permalink*
    2010/06/22 8:23 f m

    Ja, så enkelt är det.

  4. lenaalun permalink*
    2010/06/23 8:37 f m

    Vad tänker du på? Att vi förstår och inspirerar varandra?

    • 2010/06/23 12:35 e m

      Hmmm… – Lena – Du är som en häst – Du ”läser” mig som en öppen bok.

      …En häst har sin verklighet både i den tredimensionella, fysiska materiella världen och den parallella fyrdimensionella världen samtidigt. En häst kan därför avläsa en människan inre egenskaper innan vederbörande ens har suttit upp på dess rygg. Den känner ryttarens, människans disharmoni eller harmoni. Den känner när vi är ledsna, irriterade, aggressiva, liksom när vi är i balans, harmoniska, KärLeksFulla. Man kan inte intellektuellt lura en häst. …” – slut citat härifrån.

      Jo… – Lena – ”Att vi förstår och inspirerar varandra” på ett sätt som i vart fall jag ej tidigare ens har varit i närheten av – var ju grundtanken i min lite kryptiska kommentar ovan.

      Men det känns intellektuellt (= tredimensionellt) ”konstigt” = overkligt, faktiskt… – men likväl är det nog en ouppfylld längtan som jag ”har haft i mig” sedan förskoletiden, tror jag…💡 – att sådant skulle kunna bli åt hållet ”vardagsmat”. Huruvida Wi över tid sett kommer att fortsätta på wår samstämmighetsVäg eller ej – står skrivet i stjärnorna. Men det spelar mindre roll hur det blir med den saken – för bara att VETA att samstämmighetsVägen EXISTERAR som en REALITET – utfrån egen gjord erfarenhet – det är guld värt, verkligen…

      Många många gånger har jag under mitt liv trott att jag hade funnit samstämmighetsVägen med en eller några andra. Alla dessa mycket många gånger har jag i slutändan kommet på att det ifrån början var en intellektuell bluff – initierad av mig själv eller mina s k ”vägledare”.

      Varför ?

      Ifrån barnsben så får Wi ALLA lära oss – att det ENDA livet i kött går ut på – är att Wi ovillkorligen skall hamna i en Grav i Terra i slutändan. Det kompletterat med den stupida vuxen-idén att ”Det är Brist på Allt !” ger ju ovillkorligen den intellektuella agendan att: ”Det gäller att ta för sig – för att få i sig, på sig och runtomkring sig – för att kunna göra den dödsresan så materiellt ”bekväm” som möjligt.” Med andra ord så lever Wi alla som intellektuellt dominerade av den vansinniga vuxen-idén: ”Att äta eller ätas !”

      I NaturRen existerar överhuvudtaget INGENTING av sådant. I den vilda = den fria = den av människan opåverkade NaturRen finns det ENBART balans – mellan det som bygger upp och det som river ned = ”BÅDE OCH AV ALLT !” Det existerar ingen död, egentligen… – utan ENBART LevAnde LIV i ständigt förändrade fysiska uttrycksformer. Men NaturRen har en brist – och det är att NaturRen ej alls själv kan uppleva = själv intellektuellt kan förstå att den ÄR evigt LIV i ständig förändrade fysiska former.

      Måhända var det därför som Skapelsens Krona = människan kom till, kanske…💡 – för Wi har ju ALLA den medfödda potentialen för att även intellektuellt förstå oss själva – såväl som NaturRen som sådan. Men så länge som Wi fortsätter med att gå på vuxen-niten ”ANTINGEN ELLER !” – så är det kört – som jag ser det. I o f s så kan jag ha fel i det – men det tror jag ej alls själv på.

      Så det här med samstämmighet är ju intressant, verkligen… – för det uppfattar jag som en form av ”BÅDE OCH AV ALLT !”-tänkande. Ifall det nu ”slår rot” hos mer än en – då kan det måhända bidra till att den smittan sprider sig som en löpeld över världen, kanske…💡

      Såvitt mig känt så har det ännu ALDRIG hänt – i människans ofattbart barbariska historia – att TVÅ har varit intellektuellt samstämmig. Det skall Wi nog vara glada för – därför att annars hade nog människorasen redan varit utplånad – enär det i så fall sannolikt hade blivit ett ”Att äta eller ätas !”-scenario, troligast…👿

      Så den hittillsvarande åt hållet TOTALA intellektuella oenigheten människor emellan (kollektivt mellan nationer – såväl som enskilda människor emellan) – är måhända den största GÅVAN av alla till mänskligheten, kanske…😉

      Men någon gång skall väl ändå människosläktet kunna blir så ”mogna” – att Wi kan hantera samstämmighet också – utan att Wi för den sakens skull utplånar oss själva med samstämmigheten som ”vapen” – eller❓

  5. lenaalun permalink*
    2010/06/23 5:15 e m

    Du väver in antroposofiska tankegångar som jag bekantat mig med på Vidarkliniken. Fyra nivåer. Växtriket och djuriket som måste balanseras in med Jaget – det högsta. Och så har vi mineralriket- stenar, typ.😀

    • 2010/06/24 9:24 f m

      Jag längtar efter att någon gång kunna Leva lika LevAnde som sten GÖR – för stenar är ju Intelligenta. 8)

Kommentera

