Skip to content

And that old north wind begins to blow

2010/05/21

When you’re down and troubled
And you need some loving care
And nothing, nothing is going right
Close your eyes and think of me
And soon I will be there
To brighten up even your darkest night

You just call out my name
And you know wherever I am
I’ll come running to see you again
Winter, spring, summer or fall
All you have to do is call
And I’ll be there
You’ve got a friend

If the sky above you
Grows dark and full of clouds
And that old north wind begins to blow
Keep your head together
And call my name out loud
Soon you’ll hear me knocking at your door

You just call out my name
And you know wherever I am
I’ll come running to see you
Winter, spring, summer or fall
All you have to do is call
And I’ll be there

Ain’t it good to know that you’ve got a friend
When people can be so cold
They’ll hurt you, and desert you
And take your soul if you let them
Oh, but don’t you let them

You just call out my name
And you know wherever I am
I’ll come running to see you again
Winter, spring, summer or fall
All you have to do is call
And I’ll be there
You’ve got a friend

7 kommentarer leave one →
  1. Erik permalink
    2010/05/21 8:37 f m

    Hej Lena !

    Måste tyvärr avsluta din blogg. Fattar inte vart du vill komma. Att du tycks vara troende gör inte saken bättre. Jag önskar dig ändå lycka till och hälsa din väninna, att det inte är en mänsklig rättighet att bor rymligt och bekvämt.En tid i mitt liv bodde vi tolv man i ett rum.

  2. lenaalun permalink*
    2010/05/21 9:47 f m

    Jaha, ja ,det gjorde mina förfäder också. Så backa tillbaka till 40-50-talet är framtidens väg, anser du.

    För att häcka på Badlands Hyena har du osedvanligt moderata åsikter.

    Jag tycker nog att det var betydligt bättre med socialdemkrati. Varför ska vissa vältra sig i lyx, och somliga hamna i fattigdom?

    Min väninna har det väl bra i sin etta, men jag har hittills inte träffat på någon mormor med så låg standard. Vardagsrum och sovrum tycker jag är rimligt när man arbetat i 30 år, trots att man sedan blir arbetslös.

    Som pensionär, tycker du verkligen att det är okej att du betalar mer i skatt, för att du just nu har arbetat färdigt. Men kanske slitit hund hela ditt liv?

    Vart jag vill komma? Jag har nog kommit i mål, faktiskt. Jag klänger mig envist kvar vid mina älskade barn, och sedan mars också vid Karl-Johan.

    Men störst av allt är Kärleken. Det hör vi under vigselakten. Att komma dit är inte alltid lätt som en plätt. Men det är dit Livet leder oss.

  3. 2010/05/21 12:26 e m

    Lena – ”You just call out my name” – får väl i Ditt fall uppfattas som att vara Lena Alun – eller❓

    Ingen dålig vän alls – så det så.🙄

  4. lenaalun permalink*
    2010/05/22 7:30 f m

    Nej, jag har haft många, många vänner i mitt liv och nu blir de bara bättre och bättre. Tur i vänskap har jag haft i livet, och Du, Josef, är mitt senaste och mest värdefulla tillskott.🙂 Man får uppenbarligen de vänner man behöver.😀

    Satsar på att ringa och prata med dig, men jag är så vansinnigt trött alltjämt nu. Det måste vara cellgifterna. Och sjukdomen i sig så klart.

    • 2010/05/22 11:27 f m

      ”Simma lugnt !” – Lena – var sak har sin tid.

      Min särbosmbo Ann är ute på äventyrsresa till Helsingör idag med några väninnor – och kommer ej tillbaka förrän i morgon eftermiddag, tror jag…

      Så jag är själv hemma med Anns husdjur = katten Champis 9 år – och hunden Silver. Silver är en ca 1,5 år ung – ca 4,5 kg lätt och långhårig blandrashanne (det finns fem raser i honom) – som i mycket påminner om en pappilon. Det bästa han vet är tikar. Det näst bästa han vet är Ann – och sen kommer katten – och sist i raden finns jag med på ett hörn också.

      När Ann ville skaffa hund – så sa jag att det var OK – även om jag TYDLIGT talade om att jag ej alls var intresserad av det, egentligen… – utifrån att jag själv hade haft en långhårig röd dvärgtaxtik (Tessan) åren 1975-92 = för mig är det tillräckligt känt att ha hund.

      Så förutsättningen var att Ann skulle ha hund = ej jag – och så har det hittills också verkligen blivit = det är till minst 90 % Ann som står för hundpromenaderna, drar försorg om mat, hundens hälsa osv osv. Men jag uppskattar ändå den här hunden VÄLDIGT mycket – och får då och då – som idag och imorgon – vara husse.

      Djur är ju ALLTID fantastiska – för dom är Intelligenta – och det är ju ej att beskylla mänskligheten on mass för att vara, precis… Så lite umgänge med den Intelligenta hunden Silver för mig då och då – kan ju ej skada heller, troligast…

      Det här med hunden och katten är verkligen fantastiskt. Under de första ca 6 månaderna i samma hus – så VÄGRADE katten att acceptera Silver = dom var ALDRIG närmare varandra fysiskt än ca 2 meter. Nu ligger dom kroppsnära varandra i samma säng – och finner mycket njutning i att slicka och buffla på varandra.

      Men dom har inspirerats till det av Ann och mig, kanske…💡 😆

      Så – ifall Du får ork och lust för att ringa mig – så ring mig gärna i så fall idag eller imorgon. Jag har ALDRIG tidigare i mitt liv pratat med någon som är ambivalent rörande att ”dö” – så i det perspektivet sett – så kan det ju vara bra med så lite LIV i mitt boställe som möjligt. Det är lättare att då vara NärVarAnde i telefonsamtalet med Dig, tror jag…

      Men å andra sidan är Du välkommen att ringa mig precis när som annars också – så det så.

      Bloggkommunikationen med Dig har ju hittills varit helt fantastisk – som jag ser det – och varför skulle ej en telefonkommunikation kunna var det också❓

  5. lenaalun permalink*
    2010/05/22 12:40 e m

    Kan du repetera ditt telefonnr; vet ej var du skrev det i bloggkommunikationen, och jag hushåller med mina resurser nu. Undrade just om du hade barn och särbo runt dig, eller var ensam som jag.🙂 Karl-Johan kommer i kväll.

    Jo, jag är såklart ambivalent med tanke på barnen, men mest med tanke på Karl-Johan. Här träffar jag tvillingsjälen, och så tar dödprocessen fart. Jag är nu också verkligen orolig för att inte få ordning på allt åt dödboet innan det sker.

    Det är sån otrolig skillnad mot hur jag levde för ett år sen. Bara för två månader sen, faktiskt.
    Jag hoppas och tror på en Vändning/Återuppståndelse. Idag är det Hänryckningens dag, och allt!

    • 2010/05/22 12:54 e m

      0430-215 66. Den elektriska solen (video ca 10 min) skiner, och det är ca 293° K varmt = ca 20° C – så jag är en hel del utomhus och ”laddar batterierna”. Men jag ser på tele-Anita ifall Du har ringt – och då ringer jag upp Dig när jag kommer in.

Kommentera

