Skip to content

Den Största Gåvan och Nåden

2010/05/18

Att fylla år ramar in dagen till en Högtidsdag för mig. Då skapas guldkant automatiskt, även om jag är den som gärna undandrar mig att ordna kalas. Några stora kalas vid 25 och 30 tog ”knäcken” och lusten att ordna kalas försvann.I Dag är jag så tacksam över mitt livs allra största Present. Karl-Johan. En Healer. Som jag väntat på Min tvillingsjäl!!

Mina änglabarn Sophia och Carl Johan är också klart skimrande gåvor av glädje, visdom och villkorslös kärlek. Som kommer efter skolan och stannar hos mig tills de går till skolan på torsdag.

lena alun

3 kommentarer leave one →
  1. Karl-Otto permalink
    2010/05/18 7:38 f m

    Inte för att det angår mig, men du verkar lite överspänd ! Drick förmiddagsgrogg och lugna dig en smula ! Kan ju passa bra, om du fyller år.
    Vad är det med dina barn ? Visdom ? Låter lite övermaga !
    Jaså, du har delat vårdnad. Tycks vara det enda vanliga i ditt hem !
    Skål !

  2. lenaalun permalink*
    2010/05/18 7:57 f m

    Tog just en cellgiftstablett. Nu får jag inte dricka under lång tid, så länge vi testar denna behandling. Efter fyra år med cancerbehandlingar av allehanda slag är en grogg ingenting. Gör ingen nytta! Man är konstant borta med vinden, typ.😀

    Har du fått barn? Då vet du väl vilket under av visdom de är, om vi ger dem rätt omvårdnad ialla fall. Och det har jag lyckats med! Jag är en mamma som ser och ger vad som behövs. Bortskämda är de inte, och de påfrestningar jag har förorsakat med skilsmässa och cancersjukdom verkar ha gjort dem än bättre.

    Nej, annars är de lika hopplösa och jobbiga som barn är.😀 När det ser ut som att man snart ska lämna jordelivet kan det bli lite högtravande. Du får se när du blir bortåt sjuttio, eller kanske redan vid femtio.🙂

    Delad vårdnad är för tungt för mig. Snarare är jag en varannahelgpappa som rycker in närhelst det behövs när pappan behöver avlastning.

    Det har jag ockå tänkt på idag. Pappans engagemang i sina barn är helt outstanding!! Snacka om att kunna mödra sina barn! Det hade jag och ingen annan någonsin kunnat förutse.

    De betyder så oerhört mycket för honom och det känns väldigt, väldigt gott Just Idag.

    Skål!

Trackbacks

  1. ÖNSKAR BERÄTTA OCH GE MINA BEHOV OCH ÖNSKEMÅL TILL MITT LIVS HETEROSEXUELLA KÄRLEK « lena alun

Kommentera

