Skip to content

Äntligen har Kärleken slagit rot, också i mitt liv

2010/05/16

För sex månader sedan, 16 november, dök Karl-Johan in i mitt liv via en nätsajt. Att se bilden av honom, fick mitt hjärta att öppnas på vid gavel och jag skruvade på full fräs i kranen. Allt var egentligen klart redan efter fyra dagar. Ödets slöja låg dock över oss. Efter verbala missförstånd…..

…..slog kärleken ned som en bomb mellan oss. Den 26 februari. Då hade ödets finger börjat gripa in för att iscensätta ett  möte. Vi trodde nämligen inte att den andre var särskilt intresserad. Eller jag förstod egentligen att han var rädd för kärleken, vilket många ju kan vara. And you can´t hurry love!  Så tyckte jag dessutom att tio mil var för långt bort! Hade inte en susning om vem han var. Jag tyckte om honom och var intresserad bara. I efterhand ser jag nu att han var en klart lysande stjärna på nätdejtinghimlen. Jag var bergis också rädd.😀

Vi har träffats i flera liv tidigare. Det förstår vi idag.  Det förstod vi på en gång i och för sig.

https://lenaalun.wordpress.com/2010/03/07/over-berg-over-vatten-har-jag-sokt-dina-ljus-i-natten/

Jag vet att Du tvivlar på din verklighet
Efter all förlorad identitet
Men som ett träd som blommar på en asfaltsgård
Vill jag krypa fram när det är svårt

Oh Du låt kärleken slå rot
Och växa sig stark
Fast livet kan ta emot
För hur ska vår ensamhet ta mark
När ögonen tror
Att ingenting gror
För en gångs skull låt kärleken slå rot

Se hur molnen hopas för att finna tröst
Ingen vill va ensam när det blir höst
Men ingenting kan smälta frosten på min kind
Mer än dina ord att Du är min

Oh Du låt kärleken slå rot
Och växa sig stark
Fast livet kan ta emot
För hur ska vår ensamhet ta mark
När ögonen tror
Att ingenting gror
För en gångs skull låt kärleken slå rot

När Du ligger vaken, och längtar efter kraft
Och den trygga famn som Du aldrig haft
Som ett hav som rullar in mot naken strand
Vill jag svalka av din heta hand

Oh Du låt kärleken slå rot
Och växa sig stark
Fast livet kan ta emot
För hur ska vår ensamhet ta mark
När ögonen tror
Att ingenting gror
För en gångs skull låt kärleken slå rot

lena alun

2 kommentarer leave one →
  1. 2010/05/16 3:49 e m

    Hej Lena!

    Jag är så glad för din skull min vän. Hoppas vi får träffa din stora kärlek snart.

    Stor kram og klem

  2. lenaalun permalink*
    2010/05/17 6:14 f m

    Tack Margit! Det borde kunna fixas!🙂

    Stora kramar

Kommentera

