Skip to content

Frälsning

2010/04/30

I can barely remember my past
Everything seems to disappear so fast
But I recall being jealous and alone
Gazing at the dreams going by

I started my life when you knocked on the door
Found something inside I didn’t dare to ignore
Now I do believe in flowers on the moon
I’ll swim beside the golden tide

You crashed by the gate
Captured my fate
Salvation
My eyes couldn’t see
I hardly breathed
I was diving so deep
Salvation

I’m down in the study holding on to my luck
Will you still love me when I call you up?
I gave you my body, the power over me
Come on, bring out the best in me

You crashed by the gate
Captured my fate
Salvation
My eyes couldn’t see
I hardly breathed
My heart was asleep
Salvation
Some will get broken
Others will get lucky like me meeting you
Don’t pass me by

You crashed by the gate
Captured my fate
Salvation
My eyes couldn’t see
I hardly breathed
I was down on my knees
Salvation
Some will get broken
Others will get lucky like me meeting you
Don’t pass me by
Don’t pass me by

I found salvation, oh yea
You bring me salvation
I found salvation

9 kommentarer leave one →
  1. 2010/04/30 11:07 f m

    Hmmm… – vackra ord i o f s – men hur tillämpas det i vardagen – undrar Josef B. 😉

  2. lenaalun permalink*
    2010/04/30 11:46 f m

    Tja, man jobbar på med sig själv tills man är redo att få möta sin själsfrände. Först då tycktes jag bli redo för att till fullo också kunna ta emot Jesus Kristus och förenas med hans kraft. Nu klarar jag mig inte utan Jesus. Han måste tanka mig, om jag ska klara min vardag. Snart dags att ta itu med inkomstdeklarationen. Det är några tillrättalägganden att göra. 🙂

    Det här bibelordet; gå och försona dig med din broder innan du kommer och tillber mig; det tycks ligga mycket i det. 😉

  3. lenaalun permalink*
    2010/04/30 4:51 e m

    Josef, detta var en riktigt svår ekvation att lösa;

    1) Hur definierar du Wi? Menar du vi?

    Och så får jag en obehaglig känsla av att du antyder att jag inte är vän med mig själv. Förvisso, vad vet jag? Jag hittade till kommentaren du länkade till som handlar om det. Tycker nog verkligen att mitt liv till stor del handlat om detta;http://mrmhalland01.wordpress.com/

    Jag skulle vara tacksam om du ville förtydliga dig; det kan vara så att du har någon viktig pusselbit jag letar efter. 😉

    • 2010/05/01 10:30 f m

      Wi använder jag istället för det genus-smittade ordet man. Wi är således hänsyftande på mig själv i första hand – men tillika också ALLA andra.

      Din pusselbit har jag ej en susning om – därför att ALLA har sina egna helt UNIKA sådana – som det är upp till var och en att SJÄLVA ta reda på och sätta på rätt plats. Så det kan jag ej alls bistå Dig med, tyvärr tyvärr… 😥

  4. lenaalun permalink*
    2010/04/30 5:28 e m

    Josef,

    Hur tolkar du hennes Jesuskanaliseringar? Har svårt att förstå hennes dialekt, och riktigt få kläm på budskapen.

    En sak är säker, och det är att jag inte är bibeltroende, och det var väl det den länk du gav går ut på? Att Jesus förklarar vad han gjorde som jämlike med lärjungarna?

    • 2010/05/01 11:05 f m

      För mig spelar det åt hållet noll roll ifall kanaliseringarna med Jesus är bluff eller ej – av det enkla skälet att det Jesus säger på de här videosnuttarna HÅLLER. Ifall jag ej minns fel – så finns det i vart fall ett 10-tal sådana här kanaliseringar med Jesus – och jag lyssnade igenom dem alla för ett par år sedan. Du hittar dem på YouTube.

      Dock… – de än mera intressanta är de här två med Moder (video ca 8 min) Teresa (video ca 8 min) – och framförallt den här med Ingmar Bergman 30 juli 2007 (video ca 7 min).

      Jag är ju ”uppvuxen med” Ingmar Bergman – och har sett honom massvis med gånger under mitt 69-årade liv på TV och på filmer. Som jag upplever kanaliseringen med Ingmar Bergman – så är det kort och gott OMÖJLIGT att någon skulle kunna ”skådespela” den karaktären som videon visar. Och än omöjligare blir att en ”häftig brud” på andra sidan Atlanten skulle kunna göra det.

      Därtill så HÅLLER Ingmar Bergmans budskap också fullt ut – som jag ser det i vart fall. I o f s så kan jag ha fel i det – men det tror jag ej alls själv på.

      VISST var det så att Jesus ALLTID tjatade om att Wi är jämlika + att Wi i grund och botten ALLA är ETT och detsamma. Men hur många har fattat det – och LEVER sina liv i HANDLINGAR utifrån den EVIGA sanningen ❓

      Nikola Tesla var i vart fall klar över detta år 1900 – men han dog UTFATTIG och övergiven på rum 3327 på New Yorker Hotel den 7 januari 1943.

      Så historien med Jesus återupprepas – men på lite annorlunda sätt.

      Hur länge till månntro ❓

Trackbacks

  1. Erevna - Blogg & Tankesmedja
  2. Erevna - Blogg & Tankesmedja

Kommentera

