Skip to content

låt i frid mig åter gå

2010/04/25

Bred dina vida vingar,
O Jesus, över mig,
Och låt mig stilla vila
I ve och väl hos dig.
Bli du min ro, min starkhet,
Min visdom och mitt råd,
Och låt mig alla dagar
Få leva av din nåd.

Förlåt mig alla synder
Mig rena i ditt blod.
Giv mig ett heligt sinne,
En vilja ny och god.
Tag i din vård och hägnad
Oss alla, stora, små.
Och låt i frid oss åter
Till nattens vila gå!

Lina Sandell- Berg

3 kommentarer leave one →
  1. Lars H Nilsson permalink
    2010/04/25 11:02 f m

    Jag är ju, som du vet, inte troende, men Lina Sandells psalmer har länge fascinerat mig. Jag tror att det var efter att jag hört ett radioprogram om hennes fascinerande, och på många sätt tragiska, livshistora jag på allvar fick ögonen för henne!

  2. lenaalun permalink*
    2010/04/25 1:07 e m

    Men du bjuder pastorer på lunch iallafall. 😉 Du skulle få besök idag, ju? Lina var drabbad av sjukdom, och det kan naturligtvis intressera dig. 🙂 Hur man kan hantera den. Och vad som kan komma ur sjukdomen; psalmskatter!

  3. Lars H Nilsson permalink
    2010/04/25 3:44 e m

    Han är ingen ”riktig” pastor, men väldigt duktig på imitationer av just sådana!

Kommentera

