Skip to content

Friskhetskalendern; Lucka 21; Accept and move on

2010/04/21

 You has to accept and move on

Något medium har predikat det för mig för ett tiotal år sedan. Lättare sagt än gjort. Idag har jag förstått galoppen!!

För idag har man suttit i väntrummet på onkologen igen. Jag har över tre och ett halvt års rutin nu. Idag har man fått upp minnesbilden hur det kändes när jag klev in där första gången. Att tårarna började rinna, okontrollerat, inte likt mig alls!! Hur självaste Jesus slöt upp vid min sida, i korridoren till receptionen, och visade att jag finns med dig. Jag hade precis stött på en granne i hissen ned till underjorden och onkologen, medan han skulle upp till förlossningen och hälsa barnbarnet välkommen. Förstår ni vad som rörde sig i mig?

Idag har allt arbete med Friskhetskalendern uppvisat skörd. Jesus satt en bit bort och blinkade; -Ser du,  sa han, vem du har blivit nu? Det var väl ett bra verk? Jo, jag ser! Tack, sa jag.

Jag kände redan på väg in i sjukhuset hur jag kunde bemöta människor med ett större hjärta som kunde omsluta allt inom personen. När jag väl satt i väntrummet glad och tacksam för att jag ska få hjälp nu att stärka upp min lårbenshals påverkades jag inte längre av den ångestladdade och lamslagna stämning som råder där. Jag brukar också känna av en nedslagenhet i skoskaften när jag sitter där. Det går inte där att förneka en bister verklighet, som jag är mästarinna på att förneka. Förnekelse  är min lilla specialité, och i cancersjukdomen är den en klar tillgång.

Så idag skördar jag att jag kunde förhålla mig 100% positiv till mig själv och min situation. Och att det är så fantastiskt att Gud idag är en strålningsutrustning och de underbara sjuksköterskor (manliga också) som arbetar där. Den och de bibehåller min livskvalitet och rörlighet.

The Secret lär att skratt är den bästa medicinen. Två exempel på sjuka personer som ägnat all tid till att titta på roliga filmer och skrattar, skrattar, skrattar har tillfrisknat.

JOHN HAGELIN Gladare tankar leder till en lyckligare biokemi. En gladare, lyckligare kropp. Stress och negativa tankar har visat sig ha en allvarlig negativ effekt på kroppens och hjärnans funktion, eftersom det hela tiden är våra tankar och känslor som omorganiserar, omformar och omskapar vår kropp.

Rhonda Byrne skriver;

Du måste inte kämpa för att bli av med sjukdom. Bara genom den enkla processen att släppa taget om negativa tankar gör du det möjligt för ditt naturliga tillstånd av hälsa att växa fram inom dig. Och din kropp kommer att läka sig själv.

Såg igår det sista av Jonas Gardells avsnitt  Åh Herregud. Som jag skrattade! Vet inte om det var för att jag är en livserfaren teolog och hängivet praktiserande kristen eller om programmet är så superkul för alla? Prova gärna att se! Han har läst långt mer än jag, ändå allt som gjort intryck på mig återfinns i litteraturlistan till hans bok om Jesus. Han har utnämnts till hedersdoktor i teologi. Jag tycker svt har lyckats oerhört bra med programserien. Fantastiskt bra gjort.

http://svtplay.se/t/128384/ah__herregud_ Detta avsnitt ligger kvar till 20 maj.

Nedan är ett videoklipp från programserien;

Och så här såg mitt kärleksliv ut; det mönstret är helt brutet nu :-D;

Efter lång och trägen väntan inträffade, i elfte timman, kärleksdrömmen;

Karl-Johan och jag upplever att Gud sitter sådär helnöjd nu med vad han gjorde och styrde. Blev det inte bra? undrar han/hon. JO!!!

Men som jag har gnatat på Gud och undrat hur länge jag måste vänta och varför och vad kan jag göra för att skynda på…. inplanerade dejter har han plockat bort på löpande band. Jag har förstått att tolka det som att Gud bistår mig. Men frustrerad har jag varit! Om!

Idag har jag accpeterat den tidigare kärlekshistorien i mitt liv och hela mitt sjukdomsförlopp and I Moving On!

Nu kan jag bli frisk!  Och lavan flödar fritt när den kommer. Den måste ju ut!

lena alun

Kommentera

