Skip to content

Keep going positive, Lena! You have it all!!

2010/04/20

Min Facebookvän Lars  fortsätter att slunga ut visdom och vägledning i ett aldrig sinande tempo. 😀

Oh it’s just kind of little anthem here

All my friends are married
Every Tom and Dick and Harry
You must be strong to go it alone
Here’s to the bachelors and the Bowery bums
And those who feel that they’re the ones
Who are better off without a wife

I been sleepin’ until the crack of noon
Midnight howlin’ at the moon
Goin’ out when I want to, and I’m comin’ home when I please
I don’t have to ask permission if I want to go out fishing
And I never have to ask for the keys

I never been no Valentino
But I had a girl who lived in Reno
Left me for a trumpet player didn’t get me down
He was wanted for assault
Though he said it weren’t his fault
You know the coppers rode him right out of town

I been sleepin’ until the crack of noon
Midnight howlin’ at the moon
Goin’ out when I want to, comin’ home when I please
Don’t have to ask permission if I want to go out fishing
Never have to ask for the keys

They say I’m kind of selfish about my privacy
Now as long as I can be with me
We get along so well I can’t believe
I love to chew the fat with folks
I have been listenin’ to all your dirty jokes
I’m so thankful for these friends I do receive

I been sleepin’ until the crack of noon
Midnight howlin’ at the moon
Goin’ out when I want to, comin’ home when I please
Don’t have to ask permission if I want to go out fishing
Never have to ask for the keys, no
Yeah, I got this girl, I know man this
She been married several times
I don’t want to end up like her
I mean she been married so many times
She got bright sparks all over her face
Yeah you know the kind

Min kärleksVän besöker mig 2-3 gånger i veckan, då tio mil skiljer oss åt. Dessutom har jag hela mitt ungkarlsflickliv kvar. Var det inte så jag ville ha det?! Egentligen?! Sluta sakna och längta och vara missnöjd med det – Kom igen nu, Lena!

En minut in i klippet tolkar en av min främsta Idoler Ola Håkan Hellströms hit. Så härligt! 😀

Sluta dröm om det ljuva livet,
(vi kommer aldrig va med om det)
Och be aldrig mer om ursäkt
(för sakerna du aldrig gjorde)

Men det äter upp dig när du
ligger i din säng.
Åh gud det gör så ont att nåt
så nära kan va så långt bort.

Du-tu-ru-tu-ru. Du-tu-ru-tu-ru. Wo-oh!

Jag vet att de bara är fantasier
och nu är hon i mig.
Och kommer alltid vara.
Och jag vet att allt är falskt och bedrägeri,
men det struntar jag i
för vi dansar och du har så mjuka läppar.

Åh kom igen lena,
vad skulle vi annars göra?
Kom igen lena,
kom igen Le-enaaaa….

Du-tu-ru-tu-ru. Du-tu-ru-tu-ru.

Du-tu-ru-tu-ru. Du-tu-ru-tu-ru. Wo-oh!

Men bryt inte ihop nu,
du e bara en av många människor jag drömt om.
Och du kan inte fånga Mig
och jag kan inte fånga Dig
för Jag vet att hela stan vill ha Dig

(Exakt)

Åh kom igen lena,
vad skulle vi annars göra?
Åh kom igen lena.
Kom igeeen…
Kom igeeen…

Okej? Okej! Wooh!

Jazzhuset e fullt av trix å coca cola-chiks å kicks.
han har skrivit det och det,
och Hon e där från sex till sex.

Och ut på synthesizer-golvet,
Ner i ljuva livet
Upp på taken
Över staden
Under fabriksmolnen

Jag ser:
Elvispojkarna som slänger upp påskliljorna
andra Långgatan-flickorna
med hjärtat av på mitten
när Jag går runt här i feber
nere vid kanalerna
och nån dag är Jag glömd här…

Åh kom igen lena,
vad skulle vi annars göra?
Kom igen lena.

Kom igeeen…
Kom igeeen…
Kom igeeeeeeeeeeen…

There you go
Flashing fever from your eyes
Hey babe, come over here and shut down tight
I’m not denying
We’re flying above it all
Hold my hand, don’t let me fall
You’ve such amazing grace
I’ve never felt this way

Show me heaven
Cover me
Leave me breathless
Show me heaven please

Here I go
I’m shaking just like breeze
Hey babe I need your hand to steady me
I’m not denying
I’m frightened as much as you
Though I’m barely touching you
I’ve shivers down my spine
And it feels divine

Show me heaven
Cover me
Leave me breathless
Show me heaven please

If you know what it’s like
To dream a dream
Baby hold me tight
And let this be your…heaven

Cover me
Leave me breathless
Show me heaven please

I denna video figurerar ingen mindre än Tom Cruise. 😮 Min vänninna Anna tycker att min Man är lik honom. Dessutom säger hans egen syster detsamma. Jo! 😀  Jag är benägen att hålla med, nu. I see it.

lena alun

2 kommentarer leave one →
  1. Lars H Nilsson permalink
    2010/04/20 12:25 e m

    Visdom och vägledning? Jag vet inte det. Skulle nog behöva en dos av båda själv! 😉 Dessvärre en Tom Waits på ett väldigt ”slarvigt” humör i detta You Tube-klipp. Lyssna hellre på en av de versioner som ligger på Spotify! (Om du nu får till det!)

  2. lenaalun permalink*
    2010/04/20 12:51 e m

    Hej Lars!! Du är ju Guds racket för mig! Med din profession blir det väldigt lustigt att du gör en insats i ditt ursprungslandsting. För mig. Utan att ha en aning om vad du sätter igång i mig. Med musik!

    Karl-Johan gör en insats imorgon kväll med min hårddisk. Den larmade i morse med en helt ny uppmaning , men jag kan ialla fall hålla på som vanligt idag. 🙂

    Sen får jag till det!

Kommentera

