Skip to content

Friskhetskalendern; Lucka 18: Vi får göra det själva

2010/04/18

Jag tröttnade på att arbeta med Friskhetskalendern efter den 10 februari. Började tänka i banor om att sälja mitt hus. Ann-Sofie Wågström hade just lärt mig att infoga youtubeklipp i inlägg och det ledde till ett ökat intresse för romantisk musik. Jag hade dock börjat länka musik om kärlek ytterligare en månad innan, i Friskhetkalendern Jag liksom började förbereda mig helt omedvetet för Karl-Johan, en musikersjäl, som skulle göra entré i mitt liv, med buller och bång, visade det sig – den 26 feb. Nu är kärleksrelationen etablerad,

och Friskhetskalendern börjar kännas högaktuell att slutföra. Jag är övertygad om att jag har boken och dvd´n The Secret som jag matade mig med flera gånger om dagen, t o m när jag vaknade på nätterna satte jag på dvd´n och somnade sött till den, att tacka för att jag drog till mig min själsfrände Karl-Johan. Ödets finger började verka inom oss.

The Secret Hemligheten lär på s. 135-137 ”Hemligheten med hälsa”

DR JOHN HAGELIN, KVANTFYSIKER OCH POLITISK EXPERT

Den kropp vi har är verkligen en produkt av våra tankar. Inom den medicinska vetenskapen börjar vi förstå i vilken utsträckning våra tankar och känslor i själva verket avgör kroppens fysiska struktur och funktion.

LISA NICHOLS

Universum är ett mästerverk av överflöd. När du öppnar dig för att känna universums överflöd kommer du att uppleva all den förundran, glädje och lycka och allt det fantastiska som universum har i beredskap åt dig –  god hälsa, välstånd och ett positivt sinne.  Men när du stänger av dig själv med negativa tankar kommer du att känna obehaget, du kommer känna smärtan, du kommer känna värken, och det kommer att kännas som om varje dag är en plåga att ta sig igenom.

DR BEN JOHNSON , LÄKARE OCH FÖRFATTARE

Det finns tusentals olika diagnoser och sjukdomar. De är bara den svaga länken. De är alla ett resultat av en enda sak: stress. Om du utsätter kedjan för tillräckligt stora påfrestningar, då går någon av de svaga länkarna sönder.

Med en enda liten positiv tanke, och sedan en till och en till kan vi ändra på stressens effekter. Stressen börjar med en enda negativ tanke som har lämnats utan åtgärd, lär Rhonda Byrne.

lena alun

No comments yet

Kommentera

