Skip to content

Vår sårbarhet

2010/04/17

Det sägs att ovan molnen är himlen alltid blå
Men det kan va’ svårt att tro när man inte ser den
Och det sägs att efter regnet kommer solen fram igen
Men det hjälper sällan de som har blitt våta

För när vännerna försvinner, eller kärleken tar slut
Ser man allt med lite andra ögon
Man övar sig, och långsamt blir man bättre på att se
Skillnad mellan sanningar och lögner

Allting kan gå itu, men ett hjärta kan gå i tusen bitar;
Säger du att du är min vän så är du kanske det

Det sägs att det finns alltid nånting bra i det som sker
Och tron är ofta den som ger oss styrka
Ja, man säger mycket, men man vet så lite om sig själv
När ångesten och ensamheten kommer

För när vännerna försvinner, eller kärleken tar slut
Ser man allt med lite andra ögon
Man övar sig, och långsamt blir man bättre på att se
Skillnad mellan sanningar och lögner

Allting kan gå itu, men ett hjärta kan gå i tusen bitar;
Säger du att du är min vän så är du kanske det

Karl-Johan tyckte jag lät låg igår. Sedan hittade jag en astrologisk förklaring på min känsla av att befinna mig  i ett psykologiskt askmoln. Denna aspekt dök nämligen upp  i mitt personliga dagshoroskop just igår.

-180 Opposition Venus – Neptunus
Negativ aspekt: du kommer inte att känna dig särskilt tillfreds, en känsla av att allt inte står rätt till eller av tomhet omkring dig kommer att omsluta dig som om du befann dig i en tät dimma.

Som tur är denna mer än dubbelt så stark; 😉 😀

420 Konjunktion Venus – Mars
Positiv aspekt: du kommer att vara mycket attraherad av en medlem av det motsatta könet. Denna person kommer att vara den typ du tycker om, med en mycket stark personlighet.

Behöver bara erkänna mina inre spöken idag. Låta dem flyga fritt. Släppa ut det gamla. Vårstäda.

Uppdaterat; Hoho, nu såg jag att Karl-Johan fått denna aspekt idag; En sån tur jag har!

362 Konjunktion Venus – Venus
Positiv aspekt: utmärkt tid för kärlek. Om du inte redan har mött henne, så förvänta dig att möta din älskare under denna period.

lena alun

No comments yet

Kommentera

