Skip to content

Jesus, kom var mitt centrum. Var mitt ljus, var min kraft, Jesus.

2010/04/14

I gudstjänsten i Pingstkyrkan, Eskilstuna, hade denna lovsång i söndags ett alldeles tydligt och starkt tilltal till mig. Med en skör lårbenshals är jag inte så kaxig längre. Nu krävs den allra bästa medicinen. I kombination med Susanne Johanssons laserbehandling, Karl-Johans kärlek och svensk sjukvård ska vi alla tillsammans ro i land mitt Tillfrisknande. Inte minst heller Maritas konstterapi, som i söndags kom som ETT TYDLIGT BÖNESVAR i en kritisk fas i mitt liv!

Tre minuter in i klippet kommer lovsången;

Jag drar Jesus i manteln nu och kräver; Hela mig!! Riv ner det som avskiljer mig från den Helande Kraften!

Jesus, var mitt hopp, var min sång, du som är grunden för mitt liv! Kom tänd din eld inom mig, sträck mina segel i din vind, du som är grunden för mitt liv. Var mitt ljus och min kraft!

lena alun

12 kommentarer leave one →
  1. 2010/04/14 7:45 e m

    Hej Lena.

    Snälla rara och goa Lena. Du är med i min kvällsbön varje kväll. Jesus är din kraft, han ger dig styrka.

    Kramar
    Margit

  2. lenaalun permalink*
    2010/04/14 8:07 e m

    Jodå, Margit, men nu måste denna kraft helt klart intensifieras. Idag när jag såg skylten Rinmansgymnasiet, fattade jag ett bestämt beslut. Där ska jag stå, i min jordiska kropp, när min son Carl Johan tar studenten! (, eller om det blir en friskola?) En ny klar målbild. Med kärleken från Karl-Johan och Jesus kraft kommer jag fixa det! Det är bara 12 år jag begär!

    Kramar

    Lena

  3. 2010/04/14 9:07 e m

    Hej Lena!

    Det är klart du fixar det!

    Kram og klem

  4. lenaalun permalink*
    2010/04/15 5:39 e m

    Hej Margit!

    Jag känner att jag blivit helad! Tog en vilostund nyss, och drabbades av blixtinsikten. Min kropp är systemåterställd! Den är omstartad till Hälsa och Liv. Efter sjuveckors maxdos av kärlek i alla former med Karl-Johan är det solklart att jag är helad NU!

    Efter min desperata bön till Jesus fixade han det med Karl-Johan som det perfekta redskapet. 🙂

    kramar och klämmar!

  5. Kjell Rännar permalink
    2010/08/02 8:32 f m

    Hej Lena !
    Jag råkade slinka in här av en tillfällighet,vad jag kan förstå så har du en del att kämpa med.
    Jag ”håller tummarna” för dej och hoppas det går bra för dej.

    Kjell

  6. lenaalun permalink*
    2010/08/02 9:07 f m

    Kom på en kaffe om det känns helt hundra bra föR
    dig.

    Ex kommer inte. De kan inte tydligen, fast de säger att de ska.vet inte vad som händer.

    oM DU VILL SÅ VORE DET KUL. vI SÅGS JU MED MIN BRORSDOTTER sUSANNE UTAN FÖR FOREX SÅ SENT SOM I MAJ PÅ EN BÄNK

    fRAMFÖRALLT HÅLLER gUD UPP ÅNGAN PÅ MIG MED ALLA MÄNNISKOR SOM SLINKER IN FÖRTOM DE JAG DRAR I 🙂

    • kjell rännar permalink
      2010/08/02 6:30 e m

      Hej igen Lena !
      Just nu har jag inte tid för fika, men tack i alla fall jag kanske får ha det innestående.
      Jag har semester fast väldigt mycket i görningen jag håller på att röja undan i min stuga i solvik jag fick dit en container idag som jag tänk fylla med en massa skräp.ja å så ringde jag pingstkyrkan ,,,jag tänker skänka lite saker oxå.det var där jag såg dej då jag letade efter telenr.så det är jämt göra nu å så är jag inte riktigt frisk jag ska ta leverprov två ggr denna månad osv.fast jag känner mej skapligt pigg ändå fast jag blir fort trött, så jag måste vila ofta.
      Jo jag är fortfarande troende som alltid fast jag vet inte riktigt vad jag ska tro ??
      Nåväl, att det finns en högre makt är jag ganska övertygad om.
      Vi hörs Lena o frid vara med dig.

      Kjell 🙂

  7. lenaalun permalink*
    2010/08/02 6:35 e m

    Jag jag går till korset och segrar…. med full pott av cancertumörer i varenda kota och fem hjärntumörer som inte kan opereras och max strålade i en effektivast serie om fem är Allt Fullbordat. Jag lever i Kristus och han i mig. Som vi alla. Kärleken- Visdomen.

    Svårare är det inte. Gläds med mig!

  8. kjell rännar permalink
    2010/08/02 7:08 e m

    Hej Lena !
    Jag har läst lite mer av bloggarna som du skrivit så nu fattar jag läget.
    Jag är med dej i mina tankar.

    Kram Kjell

  9. lenaalun permalink*
    2010/08/02 7:28 e m

    Ja självklart.

  10. 2010/09/15 11:14 e m

    Hej!
    Du skriver: ” Jesus, var mitt hopp, var min sång, du som är grunden för mitt liv! ”
    Jag vill kommentera om det..

    Först och främst:
    [Att skilja åt], Den historiska personen som det står skrivet om i originalversionen som blev redigerat till ”Matteuseusevangeliet” hette Ribi [det var hans titel] Yehoshua. Hans namn redigerades av hellenister till ”Jesus”.

    Ribi Yehoshuas – Messias – ursprungliga undervisning var i enlighet med direktiven i Torah [”Moseböckerna”] och den förvrängdes sedan av hellenister [not 1]. Den förvrängda undervisningen finns nu att läsa i ”Matteusevangeliet”. Ribi Yehoshuas – Messias – efterföljare hette Netzarim [försvenskat till ”nasaréer”] och de gjorde sitt bästa att praktisera direktiven i Torah icke-selektivt; och för att följa Ribi Yehoshua idag krävs det att man gör sitt bästa att praktisera direktiven i Torah. [not 2]

    Således den som vill följa Ribi Yehoshua måste leva som han levde. Ribi Yehoshua undervisade att Skaparen och Hans Torah ska vara grunden i ens liv.

    Att följa Messias undervisning – leder en in i att observera direktiven i ”Moseböckerna” – och leder en i en levande och riktig relation med Fadern, vilket är väldigt meningsfullt!!! Det leder till andligt liv!

    Oavsett de sjukdomar som drabbar en .. vad Skaparen kräver är att man gör sitt bästa att följa direktiven i Hans Torah. Han älskar och bryr sig om oss och hoppas att de som inte gör det ska omvända sig till att följa Honom.

    Noter:
    1: http://bloganders.blogspot.com/2010/07/matteus-517-20-i-den-ursprungliga.html
    2:Påståenden bevisade på Netzarims hemsida -se länk i högermenyn på blogg i not 1

  11. lenaalun permalink*
    2010/09/16 1:55 f m

    Tack, jag är teolog och har läst bl a Psaltaren på hebreiska. Den är toras poesi. Visst vet en teolog att tora är lagen, och att det var den Jesus utgick ifrån.

    Sen kan enkla lovsånger räcka för att föra en tillbaka till Jesus. Själv undrar jag om inte Thomasevangeliet är mer sant. Men har inte läst om dessa evangelier eller dödahavsrullarna.

    Ny kunskap som har kommit sedan min examen började bli klar år 2000.

    Jag är helt överens med dig här;
    http://bloganders.blogspot.com/2010/09/min-religion-och-varfor-jag-bytte.html

    Faktum är att jag nu också är så tillfrisknad att jag inte längre får ha avancerad sjukvård i hemmet. Jag har blivit så frisk att det inte behövs! De är ju en merit att glädja sig åt! Det räcker med hemvårdens distrikstssköterska. 🙂

Kommentera

