Skip to content

Tack Lars!

2010/04/13

Gud använde Dej! För att leda mig! 😀

(Lars undrade på Facebook om det var A Happy Day för vännerna ? Jag gick igång som bara den och såg texten;

Oh happy day, yeah (oh happy day)
When Jesus washed (when Jesus washed)
When my Jesus washed (when Jesus washed)
When Jesus washed [hits high note] (when Jesus washed)
My sins away (oh happy day)
I’m talking about that happy day (oh happy day)

He taught me how (oh yeah, how)
To wash (to wash)
Fight and pray (sing it, sing it, c’mon and sing it)
Fight and pray
And to live
yeah, yeah, c’mon everybody (and live rejoicing every, every day)
Sing it like you mean it, oh….

…. och tvättade av mig skuld- och skamkänslan för att jag riskerar att dö ifrån mina underåriga barn. Kan ju inte jag rå för!! Som jag kämpar och betalar för att knäcka koden till min kropps läkning. Insåg att jag slutligen också blivit arg på Gud. Varför dröjer helandet!!!??? Cancer i översta nackkotorna och i lårbenshalsen!!!! Vilka ställen att sätta sig på. Helt ofattbart och kusligt, djävulskt intelligent strategiska platser för tumörerna att sätta sig på. Nu är det nog!!!!!!! )

lena alun

12 kommentarer leave one →
  1. Lars H Nilsson permalink
    2010/04/13 8:22 f m

    Du vet ju att jag inte är troende, och inte heller känns tanken på att ”bli använd” så tilltalande, men vad vet jag..? Kanske har du rätt? Dessutom är du duktig på att leda dig själv! Du har vandrat en lång väg från den blyga 16-åriga flicka jag en gång kände! Kram!

  2. lenaalun permalink*
    2010/04/13 8:29 f m

    Tänk istället något positivt värdeladdat då? Du användes för att inspirera mig att besegra cancern, typ.

  3. lenaalun permalink*
    2010/04/13 8:31 f m

    Kram! Men jag ser orubbligt stark ut på bilderna du skickade redan som femtonåring!
    😀

  4. Lars H Nilsson permalink
    2010/04/13 9:10 f m

    Det var inte min mening att förringa dit tack! Tvärtom är jag mycket glad om mitt plötsliga uppdykande kan vara till någon hjälp. Själv är jag mycket tacksam för att ha fått möjligheten att återknyta kontakten med dig! Du var säkert stark redan på den tiden men min minnesbid av dig är att du var blyg och försiktig…och mycket ung!

  5. lenaalun permalink*
    2010/04/13 12:12 e m

    hahahaha…. och nu vet jag hur det är att vara 90 år….blyg och försiktig är jag än….. blogglena är något annat har jag förstått…. en viktig ventil för mig…..jag tror att din komptens och erfarenhet kan bli hur värdefulla som helst för mig…. har ju redan börjat ösa ur mig…märker att jag evangeliserar dig mer offensivt än jag någonsin gjort tidigare med någon…. vet inte vad Gud pysslar med…. något är det…. känner igen spåren, takten och tonerna….att vi alla är Guds racketar….. fast vi inte ved vad våra smashar leder till i slutändan är helt magiskt och gudomligt underbart…..vill gärna att du blir kvar som min vän….. Karl-Johan har 2 kvinnliga vänner och uppmuntrar mig att ha kvar mina manliga…. men jag väljer hellre nya riktiga vänner….

  6. Lars H Nilsson permalink
    2010/04/13 1:22 e m

    Se upp för nätservar då! 😉

    Själv har jag en klar övervikt tjejer/kvinnor som vänner vilket antagligen hänger ihop med att jag arbetar i en kvinnovärld. Upplever ofta också att kvinnor är både mer insiktsfulla och lättare att få en djupare, mer sann, kontakt med.

  7. Lars H Nilsson permalink
    2010/04/13 1:45 e m

    Någonting helt annat som jag fick höra talas om i dag: En förening, eller humanitärt program som de marknadsför sig själva, som heter ”Look Good, Feel Better” riktar sig till kvinnor med cancersjukdomar. De erbjuder kvinnor som behandlas för cancer kostnadsfria kurser om hudvård och makeup. Makeupkonsulenter ger professionell rådgivning och hjälper till att förebygga eller eliminera utseenderelaterade problem, som kan uppstå under behandlingen mot cancer.

    -”Under kursen används ett brett sortiment av hudvårds- och makeupprodukter, skänkta av ledande kosmetikmärken i Sverige. Produkterna får sedan tas med hem för fortsatt användning.”

    Irene som arbetar på strålbehandlingen berättade entusiastiskt för mig om detta då de är här i Karlstad idag. De reser runt över landet och på hemsidan finns ”turnéplanen”. Eskilstuna stod inte med, men man kunde läsa att fler städer var på gång. Kanske man kan kontakta dem

    Ta det på rätt sätt nu Lena, du ser hemskt söt ut på bilden! 😉 Kanske finns det fler drabbade som läser din blogg och tycker att detta låter intressant?

    Länk:http://www.lookgoodfeelbetter.se/index.shtm

  8. lenaalun permalink*
    2010/04/13 2:01 e m

    Jag är jättesnygg, såg jag i spegeln när jag kom hem och hade fått uppmuntrande ord från en grannfru som kraschat en gång.

    Nej, Lars, de där förstår jag mig inte på. Jag har fått tre ursnygga peruker, och efter cellgifterna 2006 fick jag ursnyggt mörkare lockigt hår som växer och blir längre och längre. Tappade inte av cellgiftern i somras-höstas, men fíck klart sämre kvalitet och tappar trots allt mycket hår än idag av dessa cellgiftgerna.

    Direkt efter bröstoperationen undrade min läkare vilken bröstrekonstruktion jag ville ha, för nu skulle mitt nya liv börja.

    Make-up-tjosan spyr jag på. Vi behöver konstterapier – det håller jag med om. Toppen för er i Karlstad. Jag var på Vidarklinken i nästan tre veckor och fick modellering med lera ordinerat av läkaren. Fatta vad mycket friskare jag blev. Helt underbart att hitta konstnären i sig och gestalta och skapa känslomässiga ”problem” som behöver sin lösning.

    Vi behöver grupper för socialt stöd. Finns inte i Landstinget Sörmland. Det ökar överlevnaden markant för kvinnor som mig med avancerad, spridd bröstcancer. Har forskningssiffror på det. Helt otroligt. Det är avgörande för femårsöverlevnaden. Jag började därför i tolvstegsgrupper. Man får ta det man haver helt enkelt!

    Att kvinnlighet och ett kvinnoliv är något mer än yta och två bröst lär man sig när man fått bröstcancer! Halleluja för det!

    Kram på dig!

  9. Lars H Nilsson permalink
    2010/04/13 2:10 e m

    Låter bra! Alla är dessvärre inte som du, utan har enorma problem med att utseendet förändras. Du var ju väldigt blond som ung, var det bara fejk? 😉

  10. lenaalun permalink*
    2010/04/13 2:26 e m

    Nej, vet inte om jag börjat slinga som femtonåring, tror jag inte. Solen i så fall. De som brukar färga håret sa att jag fått två nyanser mörkare efter cellgifterna. Trivs bra, men undrar vad det är för grått som skymtar nu. Det är nog tillfälligt efter cellgifterna, som 2007. 😉

  11. Lars H Nilsson permalink
    2010/04/13 2:32 e m

    Men jag har ju gråa stänk utan cellgift! Måste vara något jag ätit!

  12. lenaalun permalink*
    2010/04/13 4:32 e m

    Mina barns far fick gråa hår snabbt sen vi träffades. Nu får vi se om Karl-Johan får behålla sin vackra nötbruna färg. 🙂

Kommentera

