Skip to content

Livet är inte lätt för någon

2010/04/12

Om jag nu hade trott det?🙂 Littorin har, enligt Aftonbladet, en hel del egna problem;

Nu – bara några dagar före tingsrättsförhandlingen – har arbetsmarknadsministern ändrat uppfattning. Sven Otto Littorin kräver nu ensam vårdnad om ett av deras gemensamma barn.

Anledningen: Exfrun är tillsammans med en man som tidigare dömts för brott och nu är indragen i en omfattande ekohärva.

Littorin har  svårt med relationen till ex-frun och hitta lämpliga lösningar och förhållningssätt i den gemensamma vårdnaden av de tre barnen.

Inte bara en av dem som förorsakar utförsäkrade tandagnisslan, alltså;

Moderaterna är fruktansvärda, inhumana och empatilösa. Skäms på er, moderater! Ni har förstört många människors liv. Ni tog ifrån mig min lilla ersättning, kastade ut mig från systemet, som även jag har betalat in skatt till under alla år jag jobbat. Blev jag frisk och återställd bara för det? Nej, ni moderater! Man blir inte frisk bara för Ni har ett så kallat bäst före datum. Det är tämligen sjukt att ni sitter och försöker intala er själva det, och att ni även försöker bluffa er igenom allt genom ännu fler lögner.

Ord och inga visor, från verklighetens folk, kan man säga.

Ville bara säga att Gud älskar oss alla lika mycket. I alla fall sa söndagskolefröken det i gudstjänsten igår. Så då är det säkert så.

Jag hade faktiskt mina tveksamheter inför att publicera detta inlägg, ifall det var smutsigt, och länkar till en annan bloggare, som funderat några varv. Fick nu också in en bloggkommentator som tipsade om Moderaternas nystartade kampanj;

I föregångslandet Sverige ska det spela större roll vart man är på väg än varifrån man kommer.

Jo, det är vackra ord. Vackra ord ska dock omsättas i handling för att vara något värda.

Uppdaterat 20100824: Relatererat till SvD Krönika Vi bör få veta om folkvaldas brott

lena alun

7 kommentarer leave one →
  1. 2010/04/12 4:28 e m

    Hej Lena.

    Tack för länken; såg att du också länkat till Ett Hjärta Rött. Och då såg jag därmed att hon skrivit om ensamma mammor. (Så då får jag nog i min tur ta och länka till hennes inlägg🙂 )
    Även om jag inte skrev om det i mitt inlägg; så fanns ensamma mammor i mina tankar när jag funderade kring ekonomiskt föräldraansvar.

    Där har jag många åsikter; får se om dom kommer på pränt.

  2. lenaalun permalink*
    2010/04/12 5:03 e m

    Hej Helena!

    Glad att jag hittat till din blogg.

Trackbacks

  1. Inget vackert samhälle…. « Ett hjärta RÖTT
  2. Med rättvisan som ledstjärnan « Kent Persson (m) blogg
  3. Rättvisa viktigt för alla « Lotta Olsson (m) Blogg
  4. Littorin har det inte lätt « lena alun

Kommentera

