Skip to content

Vänner kommer tillbaka

2010/04/08

På mindre än en och en halv månad har 3 riktigt gamla och mig väldigt kära vänner hört av sig igen, när de har hittat mig via Facebook eller min blogg. Lite småkusligt, som en slags begravningsförberedelse, men jag väljer att tolka det som att Gud vill visa att Hon/Han har den största omsorg och vill göra mig så glad och lycklig som möjligt just nu. Att Han/Hon verkligen håller allt i sin hand

Hej Lena,
Så fantastiskt att se din bild där du  lyser som den fantastiska personlighet som du är! Av en händelse, när jag läste en samhällspolitisk blogg, råkade jag komma in på din blogg och jag blev så glad, påmindes om allt det positiva, intresserade, nyfikna och intelligenta som jag upplever är du!  Så här får du, en hälsning från ”förr” genom din gamla arbetskamrat.

————————————————————————————————————————————————–

Så komiskt- det var med all säkerhet mig du såg där för tio år sedan i huset vi hyr av Graflunds.
Ja, jag menar verkligen att du var ”sådan” redan när du var 19 år; livsbejakande, glittrande och reflekterande,tolerant och väldigt öppen. Det var så roligt att se din blogg, bara halka in på den sådär, det tog mig ett tag innan jag kunde sortera i huvudet men jag kände så väl igen dig.

——————————————————————————————————————————————————–

Jag är också så glad över att ha ”hittat” dig, det är som om vänskap ibland är som flyttfåglar, ibland flyger man bort och när man ses igen är det en stor händelse, man undrar vad den andra sett udner sin flygfärd och vill gärna själv berätta om alla de upplevelser som sköljt över sinnet.

Och;

satt och lekte litt på nett .och kom att tenka på dej.du har inte førendrat dej mycket på dessa åren .lika vacker som jag minns dej.bor du kvar i eskilstuna eller? du kommer sikert inte ihåg mej.

Samt;

googlade på ditt namn, hittade din blogg och fann nu också att du finns här på FB. Om du kan bekräfta att jag ”kommit rätt” kan jag skriva mer om du vill. Har ingen aning om huruvida du minns mig? Skulle detta vara fel Lena A så får du bara ha överseende med detta mail!

Är det inte Helt Fantastiskt?! 😀

lena alun

One Comment leave one →
  1. 2010/04/08 6:09 e m

    Hej Lena

    En helt fantastisk historia. Jag är glad för din skull.

    Stor kram

Kommentera

