Skip to content

I´m on your side when times get tough” För L

2010/04/07

Fick denna sång av en Facebookvän, som vet vilka oroskval, jag lider just nu. 🙂 I bästa fall har de rond om mig och mina röntgen bilder och skriftliga röntgenutlåtanden imorgon. Alltid bättre att veta än att hänga i luften i ovisshet. Doktorn sa att jag inte skulle stödja på benet. Har jag misslyckats kapitalt med! Det har gått så här långt ialla fall.

Inte illa med sådana vänner!! I mig råder domedagsstämning just nu. Ska läkarna få rätt om mig och alla nära och kära ha fel? Icke! Hos sjukgymnasterna idag har vi övat på att vara trotsiga treåringar som säger; NEJ!!!! Passade mig perfekt.

When tears are in your eyes I’ll dry them all
I’m on your side oh when times get rough
And friends just can t be found
Like a bridge over troubled water
I will lay me down
Like a bridge over troubled water
I will lay me down

When you re down and out
When you re on the street
When evening falls so hard
I will comfort you ooh
I’ll take your part oh when darkness comes
And pain is all around
Like a bridge over troubled water
I will lay me down
Like a bridge over troubled water
I will lay me down

Sail on silver girl
Sail on by
Your time has come to shine
All your dreams are on their way
See how they shine
Oh if you need a friend
I’m sailing right behind
Like a bridge over troubled water
I will ease your mind
Like a bridge over troubled water
I will ease your mind

Denna vet jag att vi sjöng i mellanstadiet på musiken, och 1985 lyssnade jag och väninnan Gunnel ofta, ofta på Art & Garfunkels version.

lena alun

2 kommentarer leave one →
  1. Lars permalink
    2010/04/09 9:54 e m

    Sail on silvergirl! 😉

  2. lenaalun permalink*
    2010/04/10 6:51 f m

    Yes! My time to shine has come! 😉

Kommentera

