Skip to content

Sjukdom tillhör livet

2010/04/06

Karl-Johan och jag gjorde pizza med barnen inför Arn på TV 4. Helt underbart med en matlagningsvirtuos i köket. Jag som alldeles tappat gnistan efter cellgifter, strålning och barn som inte ens vill provsmaka mina ansträngningar. Vilken tomatsås! 😮

Så sändes då ett program, (istället för Rapport!), med Suzzie Tapper och den sjukdom- Parkinsson hon levt med  ett dussin år nu. Suzzie var 42 år när hon fick sjukdomsbeskedet om Parkinsson och hade barnen på dagis. Sjukdom är verkligen en del av livet, vilket makthavare behöver förstå att också mycket ambitiösa människor drabbas av. Varför skulle Kylie Minogue, Anastasia, Sheryl Crow och Nanne Grönwall annars ha drabbats av bröstcancer?

Älsklingen mindes igår denna;

Dokumentären går att se till den 6 maj på Svt Play.

Jag vet att jag tillägnade Karl-Johan denna för några veckor sen, men just den har tagits bort.  😮   Här kommer därför ett annat klipp på Visst finns mirakel;

lena alun

No comments yet

Kommentera

