Skip to content

My superstar

2010/04/05

Det var med stor behållning jag såg Jesus Christ Superstar i svt 2 igår. Nya intressanta dimensioner fick jag.

Produktionen skildrade starkt Jesus egna frågor om varför han måste dö, så tidigt. Efter lång plåga överlamnade han till slut sin ande till Gud. Ännu efter att han ber Gud förlåta sina plågoandar, frågar han varför Gud har övergivit honom. Inget fick vi se av uppståndelsen. De var den jag väntade på. Jag hade bestämt mig för att uppstå igår.

Har börjat läsa en bok, som gav mig tydliga instruktioner, på vad jag kan göra, för att bli frisk igen. Vi har nämligen många delpersonligheter, som kan ha en alldeles egen agenda, och för mig gäller nu att få den del av mig som ”vill ha cancer” att sluta upp, och få denne att samarbeta för att jag länge ska finnas kvar för mina barn och Karl-Johan och resten av allihopa som vill ha mig kvar på jorden.

lena alun

No comments yet

Kommentera

