Skip to content

En fullsatt kyrka; jag tycker det fantastiskt!

2010/04/04

Jag är glad att jag deltog i denna happening i stan. Fantastiskt med processionen genom staden, med en hord präster i vita skrudar i fronten. Det skulle vi se mer av; helst i demonstrationsmarscher, kan jag tycka. 🙂

En fantastisk liten påskbuffé fick vi att äta, med god köpetårta till kaffet.

Jag är så tacksam för denna nya kyrkoherde Torbjörn Strand i nybildade Eskilstuna Församling.  Och en väldigt fin biskop har vi oxå.

lena alun

One Comment leave one →
  1. LILLEMOR WALLDIN permalink
    2010/04/06 4:31 e m

    Ja, visst är det väl roligt med fest! Roligt om kyrkorna är ganska fulla nästa söndag med! Ungefär som man kan meditera över 1:a advent; dess värde visar sig på 2.a advent!
    Hoppas bara att det skall gå bra med att administrera denna jätteförsamling!
    Viktigt att jobba på små nära grupper, som delar Ordet och bönen o gemenskapen till till den stora församlingens fromma!
    Utflyttad f.d. Ansgarskyrkomedlem

Kommentera

