Skip to content

….som att passera nån sorts himmelsk port….

2010/03/18

Ingen annan, ingen annan
Ingen annan är så varm som du
Knappast någong, någon annan
Får mig att tappa andan så som du

Men hej hej,
Jag klarar mig nog
Jag sitter på en sten vid en sjö i en skog
Hej, hej, en dag blir till kväll
Jag behöver lite tid för mig själv

Det händer alla, det vet ju alla
Jag trodde aldrig att jag skulle falla
Det gick så lätt och sen så fort
Som att passera nån sorts himmelsk port, hej

Hej hej,
Jag klarar mig nog
Jag sitter på en sten vid en sjö i en skog
Hej, hej, du tände en eld
Jag behöver lite tid för mig själv
Lite tid för mig själv, ah ah

Uppdaterat 2010.08.16

I juni 2004 gjorde jag prästpraktik i Längbro församlinng, och pendlade mellan Eskilstuna och Örebro. Jag älskade att köra dit med denna låt högt i högtalarna. Mitt äktenskap var i praktiken slut där.  Mer än fem år senare skulle min Tvillingsjäl, som jag väntat  på dyka upp med en adress i denna församling. Detta kallar jag Blinkningar från Universum. Vi kan se att allt hade en mening, att vi har gått  i förutberedda gärningar.

lena alun

No comments yet

Kommentera

