Skip to content

U 2 In the name of love

2010/03/14

Fem dagar innan kärleken drabbade Karl-Johan och mig, efter drygt tre månaders vänskap på nätdejtsidan Badoo,  började jag tydligen förbereda mig med Carolas version. 😮 

Igår fick jag  U 2`s original av honom. 🙂

Jag har i ett par decennier vetat att man inte kan söka eller vinna kärleken. Den ligger som en guldglimmande hästsko på trottoaren, bara, en morgon när man hastar iväg till jobbet. Ändå är det först sista året som jag verkligen fått lektioner i hur det i praktiken går till. Det är som att Kärleken själv bestämmer sig för att överfalla ett par individer. Det handlar bara om att man själv har modet att följa med och inte backar undan! Ibland var det bara en angenäm Gröna Lund-upplevelse…. men en vacker dag….. innan graven…. kan faktiskt SjälsFränden/TvillingSjälen dyka upp!  Han/Hon finns på riktigt!

One man come in the name of love
One man come and go
One man come, he to justify
One man to overthrow

In the name of love
What more in the name of love
In the name of love
What more in the name of love

One man caught on a barbed wire fence
One man he resist
One man washed on an empty beach.
One man betrayed with a kiss

In the name of love
What more in the name of love
In the name of love
What more in the name of love

(nobody like you…)

Early morning, April 4
Shot rings out in the Memphis sky
Free at last, they took your life
They could not take your pride

lena alun

No comments yet

Kommentera

