Skip to content

över berg över vatten har jag sökt dina ljus i natten

2010/03/07

Tommy Nilssons I samma sekund;

jag har rest så länge nu och försökt så många gånger alltid tagit fel beslut när jag längtat som mest

jag har aldrig sett dig här bara känt nå´nstans inom mig det är nå´nting som jag bär jag ska finna till slut

över berg över vatten har jag sökt dina ljus i natten

i samma sekund som jag ser på dig då vet jag vad jag saknat att jag lever för dig

i nästa sekund då du ger mig allt då vet jag att jag längtat då vet jag att  för länge sen blev du kärleken

om vi levt en annan tid på en annan plats på jorden måste vi ha mött varann i en evig minut

och då lovade du mig jag kan åter höra orden under stjärnorna som brann att om allting tog slut

över berg och över vatten ska jag se dina ljus i natten

i samma sekund som jag ser på dig då vet jag vad jag saknat att jag lever för dig

i nästa sekund då du ger mig allt då vet jag att jag längtat då vet jag att för länge sen tändes kärleken

här är mitt shangri-la och jag ska ge dig allt jag har jag vill att du stannar kvar och se i mig allt det jag ser i dig

 

 

Kommentera

