Skip to content

Usch, jag fasar för detta

2010/02/26

Det här är ju hur läskigt som helst. Har bett böner sedan igår.  Hoppas att snön kan rasa ned innan söndag.

Är orolig för besökare till mig, så nu får jag nästan spärra av ingången och hänvisa dem in genom altandörren, som är säker från snöras. Men dit är det ju helt oskottat runt hela radhuskroppen.

Stackars människor i Stockholm. SE UPP! en tid framöver. I detta fall hjälpte nog inte denna uppmaning. Bilen måste man hoppa in i. Shit happens. Mycket elände hela tiden nu. 😦

lena alun

6 kommentarer leave one →
  1. Bunny permalink
    2010/02/26 6:47 e m

    Borde inte sitta här… Har lådor som ska lackas mm… Men vill bara önska trevlig helg 🙂

    Kram

  2. lenaalun permalink*
    2010/02/26 6:58 e m

    Tack Bunny! 🙂 Trevlig helg. Nu ser jag fram emot Let´s dance. 🙂

    Jag borde ha städat, men jag har hängt här vid datorn. Gick igång på nyheterna om hur arbetslösa behandlas. Det är lika illa som för de sjuka. Är du med i RESURS nätverket?

    Packar du upp lådor eller lackar du lådor?

    Kram 🙂

  3. Bunny permalink
    2010/02/26 7:43 e m

    Har inte gått med än… Har tänkt på det flera gånger sen jag fick mitt blogginlägg med i deras blogg, men det kommer alltid annat i vägen…

    Både och… Lackar lådor för att ha någonstans att stoppa sakerna i flyttlådorna… Var ju nyinflyttad då jag blev evakuerad, så hann ju nätt och jämnt bestämma plats för allt, sen var det bara att packa ned allt igen… De rev hela huset… Det låg väggar och tak överallt… Ett tag såg jag ingen ljusning på detta… *skratt* Men nu så!! 🙂

  4. lenaalun permalink*
    2010/02/26 7:53 e m

    Du bor alldeles vid sjön, såg jag. Underbart! Då får man stå ut med lite bök, tycker jag.

    Sånt där är jobbigt, det förstår jag. Riskerade översvämning här från grannen mellan jul och nyår, men klarade mig med blotta skräcken. Hade inte pallat en evakuering i mitt läge nu. Att radhusen har nivåskillnad räddade mig.

  5. Bunny permalink
    2010/02/26 8:01 e m

    Ja! Det är min dröm att bo såhär! Så jag håller med! Nu kan det bara bli bättre! 🙂

    Oj! Översvämning är inte bra alls… Bor åxå i radhus, och jag förstår vad du menar… En mans slarvighet kan kosta många hus… Som här… Den förra killen som bodde här hade ju installerat el på egen hand i hela huset, som hade börjat ta eld i trätaket… Hyresvärden ”glömde” besiktiga… Så nu väntar vi på kompensation mm… Alltid är det ngt, aldrig bara lugn o ro… :S

    Nu ska du få kika på tv! 🙂 Hejja Mattias! 🙂

    Kram 🙂

  6. lenaalun permalink*
    2010/02/26 8:44 e m

    Jag röstade på Gudrun. 😀
    Hon var jättefin idag. Brukar rösta på henne av principiella skäl.

    Kram 🙂

Kommentera

