Skip to content

In the name of love

2010/02/21

Carola är en lysande stjärna och arbetar för det goda. Se hennes reaktioner (i SVT Play) på Kvällspressens fixering vid hennes parfymgåva. På torsdag kan du gå på hennes insamlingsgala i Filadelfiakyrkan på Kungsholmen. Själv lyckades jag ta mig in på hennes gala för de hemlösa i Clarakyrkan juldagen 2007. Det är faktiskt nedrigt att förfölja en människa som använder sina talanger för att göra gott för de svaga.

Visst, kan man dock undra vem hennes rådgivare var som gav samtycke till parfymen?! Människor gör dock så gott de kan, och jag om någon vet hur svårt det kan vara för människor att ta in den grymma verkligheten. Hjälpa till så gott de kan, vill de ändå göra, även om jag blir sårad över att de inte kan ta in att jag faktiskt är sjuk, inte orkar som förr och behöver särskild omsorg. Det kan lätt bli väldigt fel. Det ser jag hela tiden. Inte bara för egen del, utan i Tv när människor i svåra situationer intervjuas. Carola vill väl, men kan eventuellt kanske inte riktigt sätta sig in i vad den andre behöver? Det är inte lätt om man inte har mött sin egen svaghet i vitögat. Hon är långt ifrån ensam! Är det därför hon förföljs? Kanske hemimamma är henne på spåren. Som kristen ser jag dock att hon ofta missförstås för att den kristna och den sekulära världen är så på kollisionskurs. Det hon säger görs av media till sensationer, som aldrig förklaras eller försvaras av någon.

Modig är hon, som få!

lena alun

Kommentera

