Skip to content

Astrologin som tillhygge

2010/02/20

Med risk att gå över gränsen till en smutsig valrörelse, kan jag ändå inte låta bli att länka och uppmärksamma er på en blogg jag just fick syn på Bloggportalens förstasida;

http://siderisk.blogspot.com/2010/02/littorins-horoskop-fruktar-svagheten.html

Jag har varit närmast besatt av astrologi sedan gymnasietiden och tittar än idag på mitt horoskop via astro software. Spanar också in andra viktiga personers dagsform. Nu råkar Littorin och jag båda vara oxar födda 1966, så det gör mig extra ont att läsa bloggtexten.

Den generaliserar oss vädurar och oxar väl hårt, som om Siwert var omedveten om att gamla kloka själar också kan välja att födas som  t ex oxar. 🙂

Jag tycker dock att texten är politiskt aktivistisk i min smak, och visar på astrologins värde för att förstå en person.

Sådant här är vi heller inte bortskämda med i media;

Var moderat måste vakna upp och inse vilket pack och avskum de kommit att bli. Sådana här överherrar kan man läsa om i historieböckerna. Nu har de suttit på tronen i några år i Sverige, och redan har det blivit mörkaste medeltid här med onda fogdar och feodalherrar vart ögat än skådar.

Titta på röstfuskande moderater, titta på skattesmitande moderater. Ska vi kalla dem barn av förra generationens svartjobbande mygelsossar? I så fall har landet bara pest eller kolera att välja mellan vid valet i höst. Ett folk helt utan moralisk ryggrad, och en degradation som går i arv över generationerna, vilket piratnerladdningsfrågan redan antytt.

Vilka är dessa själar som tar blågula svenska kroppar vid återinträdet på jorden? Är det skräpet som pga bristande personlig excellens inte fick inresetillstånd i de kulturer som ännu ord som ”heder” kvar i sin vokabulär? Till och med det ordet har svensken lyckats göra till något fult genom att koppla det med främmande kulturers praxis.

Som kristen och godhjärtad bär det emot att publicera detta inlägg, men ibland måste obehagliga sanningar sägas. I mitt personliga horoskop har jag denna aspekt för närvarande;

78 Kvadratur Saturnus – Jupiter
Negativ aspekt: du kommer troligtvis att vara intolerant, fanatisk och med överdriven hårdhet, allvarsamhet och stränghet. Omständigheterna kommer inte att le mot dig. Du kommer att ha ekonomiska problem, svårigheter med att återbetala ett lån, en inkomstförsämring, böter

That´s why I do this.

lena alun

Kommentera

