Skip to content

Bra sammanfattat

2010/02/17

Under den här mandatperioden har vi sett vad den så kallade arbetslinjen (och borgerlig politik) verkligen betyder: att aktivt se till att människor lämnar facket och a-kassan; att försämra anställningstryggheten och sänka arbetslöshetsförsäkringen; att skattesubventionera lågavlönade hushållsnära tjänster; att införa vårdnadsbidrag; att sänka ersättningsnivåerna för sjuka och småbarnsföräldrar; att utförsäkra sjuka; att lägga ner Arbetslivsinstitutet och skära ner på resurserna till Arbetsmiljöverket; att införa en vårdmodell som ökar hälsoklyftorna; att sälja ut allmännyttan; att införa gräddfiler inom vården; att inte vidta åtgärder för att värna den svenska modellen efter Lavaldomen; att avveckla den aktiva arbetsmarknadspolitiken; att låta Kristdemokraterna ta över hbt-frågor; att utvisa asylsökande hbt-personer till länder där förföljelse råder; att tvångssterilisera personer som vill genomgå könskorrigering… rätt och slätt har den Moderatstyrda regeringen låtit klyftorna växa i samhället. Allt detta är resultatet av den kalla handens politik. Marknaden före människan. Hjärtat sitter dock till vänster och därför kommer de Rödgröna att vinna valet.

Detta har jag klippt ut från Från HBT-Sossens blogg.

6 kommentarer leave one →
  1. Bunny permalink
    2010/02/17 5:57 e m

    Vad bra skrivet!

    Måste bara berätta något positivt… Min nya handläggare och jag hade ett möte i fredags, idag ringde hon bara för att stämma av lite som sagt… Jag är fortfarande i chock…

    Hoppas allt är bra efter striden vi hade här mot Anders sist… Vilken människa… Total avsaknad av empati… :@

    Mvh Bunny

  2. lenaalun permalink*
    2010/02/17 9:09 e m

    Hej Bunny,

    Är du i glädjechock eller? 🙂

    Jag har noterat att det är flertalet politiska bloggare nu som är ute efter att sänka mig.Valrörelsen är igång. Tack för att du rev ifrån.

    Lena

  3. Bunny permalink
    2010/02/18 10:14 f m

    Hej igen!!

    Glädjechock är det minsta man kan säga *skrattar* 9 år utan kontakt, och sen nu allt på en gång på något konstigt sätt… :S

    De kommer inte lyckas! Du är en stark personlighet! 🙂

    Kram 🙂

  4. lenaalun permalink*
    2010/02/18 11:02 f m

    Tack! Nej, lyckas gör de aldrig, men det stressar mig i onödan. Jag måste ju må bra för att kunna välkomna barnbarnen till jorden.:-D Det har jag satt upp som mål. Barnen ska ha flyttat hemifrån och första barnbarnet vara anlänt. Så ska jag göra riktig karriär och vara produktiv och ännu mer samhällsnyttig. Innan dess ska jag inte dö!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jag har läst och tittat på The Secret jättemycket sedan läkarens nedslående besked den 13 januari. Nu jävlar ska jag bli frisk!!

    Gud skickade dig för att kompensera mig lite och ge mig positiv energi!! 🙂

    Säger man ifrån till Försäkringskassan och ärligt talar om hur läget ligger till är de humana. De måste bara försöka att tillämpa regeringens direktiv på alla, ifall att det går. 😉 Du och jag SKRIKER och då ger de sig.

    Vill du berätta vad de erbjuder dig?

    Kram 😀

  5. Bunny permalink
    2010/02/18 3:33 e m

    Nja… De har ju inte fattat på NIO ÅR, så detta var nog bara en slump… Jag har skrikit i nio år… Har inte haft en handläggare på nio år… :S

    De erbjuder mig ev ett projekt… Får se om remissen blir antagen, annars är jag tillbaka på ruta ett… Först får jag träffa en individcoach… (känns lite sektigt…) Sen föreläsningar om olika saker, stress mm… Sen ska vi komma fram till vad jag vill livet… Men det vet jag ju redan… Jag vill jobba på RFSL på Sveavägen! 🙂 Men det vill inte FK, för det ger ingen inkomst mm… Blablabla…! Så jag tar en dag i taget nu, först och främst är det flytt tillbaka till huset efter helgen, sen kommer FK… Får se vad de kan göra för mig… Fortsättning lär ju följa 😉

    Angående idioter som försöker knäcka en… Du och jag måste reta gallfeber på folk… Jag har stängt mina kommentarer nu pga detta… Tråkigt, men det tar på min energi att vara arg på kommentarer från okända människor som inte har något bättre för sig än att må bra av att trycka ned folk…

    http://katidis.wordpress.com/2010/02/17/jag-ar-sa-trott-pa-psykfall-som-alltid-skall-dras-till-mig/

    Kram så länge! 🙂

  6. lenaalun permalink*
    2010/02/20 9:06 e m

    Hej Bunny!

    Hoppas att det blir bra för dig. Nu har jag faktiskt haft det lugnt från trakasserande kommentatorer.

    Vi upplevs som hot av dem med motsatta politiska åsikter.

    Kram

Kommentera

