Skip to content

Slutrepliken från modiga och okuvliga Alexandra

2010/02/01

Kanske hon borde få någon utmärkelse av typen Årets Feminist? Definitivt är hon ur mitt perspektiv Årets Korsfästa, av Moderaterna. De som gärna gör anspråk på att vara det nya statsbärande partiet. Alexandra Johansson skriver på Aftonbladets debattsida;

Gunnar Axén, du som människa skrämmer mig. Känns lite fegt att du, en politiker inte vågar möta mig själv. Jag har inbjudit till samtal många gånger.

Att jag personligen är som en nål i ögat på er har jag redan förstått. Men att i en offentlig artikel kalla mig för ”såna som” och anklaga mig för lögner är ett slag under bältet som inte är värdigt en politiker. Och kanske finns det ett bättre sätt att uttrycka sig på?

Er politik har drivit mig och mina barn från vårt boende. En hyresrätt av lyx? Nja, en tolkningsfråga, borta är den i alla fall. Och inte förrän jag får rätten till att ha ett eget boende igen utan att behöva kampera på någons soffa anser jag att jag återfått mitt människovärde.

Valrörelsen är i full gång, och oroväckande nog så ökar förtroendet för alliansen och Reinfeldt är fortsatt den politiker som Aftonbladets läsare tyckte var bäst under gårdagskvällens valdebatt. Det tycker jag är skrämmande.

lena alun

One Comment leave one →
  1. 2010/02/01 8:04 e m

    Förhoppningsvis representerar inte ABs läsare hela Sverige. För gör de det, då blir jag riktigt riktigt rädd…

Kommentera

