Skip to content

Friskhetskalendern: Lucka 13 Tankens kraft

2010/01/26

Dagens änglakort jag drog är återigen Änglaprinsen i väster; Låt oss öppna oss för vår inre vetskap.

Jag drömde en mardröm förra natten att cancersjukdomen hade exploderat och att slutet var nära. Det resulterade i att jag fick ett återfall i mitt politiska bloggande igår. Det fanns mycket att gå igång på och uppslukas av; Moderat påhopp på en enskild modig kvinna som berättat om nya sjukförsäkringens ödeläggelse av hennes grundtrygghet samtidigt som Moderaterna samma dag saluför sin nya feministiska inriktning. Ja, vilken julafton för mitt politiska engagemang.

Vilken är min inre vetskap? Ska jag tillfriskna eller ska jag dö snart som läkarna känner sig tvingade att meddela mig? Är kvinnokampen mitt livsuppdrag eller är den feministiska ideologin orsaken till min negativitet och en avgörande faktor till att min kropps svaga länk brast över tjugofem år för tidigt? Jag vet inte nåt!!

Jag ber om ett bibelord och får då upp;

Matt 10:26-31
    Var alltså inte rädda för dem. Det finns ingenting gömt som inte skall komma i dagen och ingenting dolt som inte skall bli känt. [27] Vad jag säger er i mörkret, det skall ni säga i dagsljuset, och vad jag viskar i ert öra, det skall ni ropa ut från taken. [28] Var inte rädda för dem som kan döda kroppen men inte kan döda själen. Frukta i stället honom som kan förgöra både själ och kropp i helvetet. [29] Säljs inte två sparvar för en kopparslant? Men ingen av dem faller till marken utan att er fader vet om det. [30] Och på er är till och med hårstråna räknade. [31] Var alltså inte rädda: ni är mer värda än aldrig så många sparvar.

Jo, jag vet att ”Gud”  alltid vill livet. Frukta istället honom [djävulen, destruktionen inom oss] som kan förgöra både själ och kropp i helvetet. Kampen för tillfrisknande med postiva tankar och välbefinnande är A och O nu. Läkningsprocessen i kropp och hjärna behöver all stressfrihet jag kan uppnå. Ur The Secret Hemligheten av Rhonda Byrne s.137-138;

DR BEN JOHNSON, LÄKARE OCH FÖRFATTARE; Det finns tusentals diagnoser och sjukdomar. De är bara den svaga länken. De är alla ett resultat av en enda sak: stress. Om du utsätter kedjan för tillräckligt stora påfrestningar, det vill säga om du utsätter kroppen för tillräckligt stora påfrestningar, då går någon av de svaga länkarna sönder.

MICHAEL BERNARD BECKWITH: Den fråga som människor ofta ställer är: ”När någon har ådragit sig en sjukdom i kroppens tempel eller något obehag i sitt liv för övrigt, går det att förändra genom kraften i att ”tänka rätt”?” Och svaret är ja, absolut.

Den avgörande kraften i tron och tanken fick jag medskickat av min husläkare tidigt efter cancerbeskedet sommaren 2006. Ack, så svårt att följa för mig. Min mardröm förra natten förlöste skräckscenariot, och nu kan jag 100% bestämma mig för att cancern är besegrad. Jag tar kommandot över det destruktiva. Fokuserar 100% på ordning och reda, postiva tankar och positiva känslor. 

The Secret s. 141;

Många människor som har en sjukdom brukar ofta prata om den hela tiden. Det beror på att de ständigt tänker på den och det är det som kommer till uttryck. Om du känner dig lite krasslig, prata inte om det – om du inte vill ha mer av det. Kom ihåg att dina tankar är orsaken och upprepa så ofta du kan: ”Jag mår fantastiskt bra. Jag känner mig pigg och frisk”, och känn att det verkligen är så. Om du inte känner dig på topp och någon frågar hur du mår, var bara tacksam för att den här personen har påmint dig om att tänka tankar om att du mår bra. Tala bara om det du vill ha mer av.

Det känns som att de Nya Moderaterna verkligen har anammat denna filosofi (DN Debatt 26/1), och nu med sina stupstockar ger rätt hjälp och stöd. De borde bara förklara Hemligheten innan.  😉 Borgerliga  ex-ministern Börje Hörnlund har skrivit en fantastisk debattartikel i Aftonbladet;

Det är fler och fler som upplever att regeringen har ett omänskligt egoistiskt anletsdrag. Sjuka, arbetslösa, fattigpensionärer verkar regeringen se som en restpost som kollektivt skall bestraffas.

Regeringen räknar väl med att många som har det bra och som storgynnats av dess politik skall bli goda alliansanhängare. Jag tror dock att många av dessa har känsla för alla dem som alliansen drabbat med försvårat utanförskap.

Regeringen bör av ren självbevarelsedrift tala tyst om ”utanförskapet”. Väljarna är kloka nog att kunna skilja på retorik och verklighet.

Isobels Text och Verkstad skriver;

Jag tror att vi kommer att se tillbaka på i dag som den dagen då alliansen förlorade valet. [—]

Aldrig hade jag kunnat tänka mig att allianspolitiker tänkte följa upp politikomsvängningen med barbari av en helt annan skala. Det Axén gör, från sin maktposition, är att han sätter sig på en enskild medborgare som vågat säga ifrån och hånar henne. Han tycker sig ha rätt att avgöra om hon behöver sjukersättning eller inte, om hon är sjuk eller inte. Sjukdom är förvisso inget manikeiskt tillstånd och det finns många möjliga bedömningar att göra på skalan mellan sjuk och frisk, men jag är helt säker på att en politiker i Stockholm som aldrig träffat den enskilda sjuka människan är fel person att göra det. Om han dessutom tycker att det rimliga sättet och stället att fälla detta sitt avgörande i sjukhetsfrågan är i en hånfullt hållen anklagande debattartikel i Aftonbladet bör han få sparken från sitt jobb.

Ja, jag känner mig trygg med att Alliansen redan har förlorat valet. 😀  Badlands Hyena skriver;

Alexander Bard går från klarhet till klarhet. Förr var han satanist, men nu har han insett att Folkpartiet och Alliansen bäst genomför den politik han står för.

Dessutom skriver Badlands Hyena om chockbehandlingen  av Alexandra Johansson i Aftonbladet;

Helena och Gunnar ska känna sig nöjda för sin pionjärinsats. Politiker kan genom att förnedra enskilda människor få många att återgå i arbete. Det verkar inte räcka med att de som befinner sig i utanförskap har det knappt ekonomiskt och förnedras kollektivt.

Jag vill faktiskt föreslå att Gunnar och Helena, som är Alexandras och våra anställda, ska tilldelas en extra mobbonus för att de vågade tala sanning om sin arbetsgivare.

Förnedring är nästa steg i Alliansens jobbpolitik. Men den ska skötas av proffs som Helena och Gunnar. De har den rätta erfarenheten för att ”mobba” svaga.

 Anna Vikström (S) skriver;

De tar en okänd persons egna ord och citerar valda stycken som de själva tolkar in betydelsen i och på det sättet så kritiserar man henne – inte de rödgrönas politik. Så gör man bara inte.  Är det det vi kan vänta oss? Att ledande moderata politiker ger sig på enskilda namngivna personer?  Jag hoppas att detta aldrig någonsin mer blir en debattmetod i politiken.

Visst är det dirty? Klavertrampet ljuder, men än har inte media tagit diskussionen.

lena alun

Kommentera

