Skip to content

Camsex

2010/01/25

Jag har provat nätdejting, men förstått att det inte fungerar för mig. Träffade på en toppenkille på Nybron i december, och det är så det ska gå till, för mig. Nu vet jag det.  Otaliga förslag om webcamsex är vanligt när man ger sig ut på internetsajter för kontaktförmedling. Då tvingas jag verkligen inse att jag har blivit väldigt gammal. Jag kommer aldrig i livet att vilja försöka mig på det. Det tåget har gått. Nu gäller det att håll koll på dottern.

För detta verkar inte sunt och hälsosamt. Någon skulle absolut kunna  ”döma” mitt politiska och andliga bloggande lika hårt, visserligen. Men mot bakgrunden att unga tjejer mår väldigt dåligt idag. Värre än någonsin! Kanske det vore idé att ta något sexualpolitiskt grepp för det här skulle kunna vara en ohälsobomb. Inte särskilt jämställt heller. Man kan bli bekymrad över vad flickor utsätter sig för i jakt på uppskattning och bekräftelse. Eller kan man uttrycka sin sexualitet som en konstart, jämförbart med t ex skrivande, målande, skulpterande eller homestyling? Jag känner en oro för att flickor kommer alldeles vilse i  sin sexualitet, som nu  helt är på pojkarnas villkor. Detta är definitivt ett jämställdhetsproblem;

Sanne (21 år) är en av alla de unga vuxna som lägger ut erotiska bilder på sig själv på communities, som utbytt bilder med killar över nätet och som experimenterat med webcamsex. Egentligen handlar det mest om att få bekräftelse, säger hon. [—]

Numera har jag nästan helt tagit avstånd från killar. Förra året låg jag bara med fem stycken, vilket är väldigt lite för mig. Det känns som att jag har slagit mig fri. Nu slipper jag oroa mig för om killen bara ser det som ett KK eller om han skulle ljuga. Vill jag bli upphetsad kan jag kolla på porr i stället.Ändå, längtan efter ett förhållande finns där, liksom en önskan om att verkligen bli sedd.

– Egentligen handlar det väl alltid om att man vill ha kärlek och känna sig älskad.

http://sydsvenskan.se/inpalivet/article623455/Mer-for-att-bli-uppskattad-an-kat.html

denna chatt delar Tärna med sig av sin erfarenhet;

Camsex är bara skönt och speciellt i början, efter tio gr och mer så mår man dåligt över det, tro mig.

lena alun

No comments yet

Kommentera

