Skip to content

Friskhetskalendern: Lucka 10 Självläkningen

2010/01/23

När jag fick cancerbeskedet på min 40-årsdag! var jag redan förberedd av universum. Människor med alternativ syn på cancer fanns omkring mig och jag kunde hantera krisen ur flera olika synvinklar. Det som levde starkast inom mig var att jag själv skulle hitta tillbaka till hälsan, utan dessa destruktiva medicinska behandlingsmetoder som skulle förstöra mig. Jag bokade raskt in mig på Levande Föda kurs på Väddö där jag befann mig i två veckor.

Eftersom jag hade två barn att ta hänsyn till kunde jag inte ge mig själv särskilt lång laborationstid, utan när cancerns växte i normal takt var det bara att underkasta mig landstingssjukvårdens behandlingsutbud. Jag gillade läget och insåg lagom inför den i hög tid planerade bröstoperationen att sjukdomen var starkare än mig. Jag rådde inte på den, och sjukvården var nu Guds enda sätt att kunna hjälpa mig.

En medial väninna sade på skarpen till mig att jag klarar mig bara om jag gör som doktorn säger. Orolig släkt började få nog av min ryska roulette med mitt liv.

När nu laserbehandlingarna tar lite sämre än förväntat leds jag in i att ta ett 100% ansvar för min självläkning. Jag läser i The Secret Hemligheten s. 139;

BEN JOHNSON; Vi har alla ett medfött grundläggande program i oss. Det kallas för ”självläkning”. Man skär sig, såret läker ihop. Man får en bakterieinfektion, immunförsvaret rycker in och tar hand om bakterierna och läker infektionen. Immunsystemet är gjort för att läka sig självt.

BOB PROCTOR; Sjukdomar kan inte överleva i en kropp som befinner sig i ett hälsosamt känslomässigt tillstånd. Din kropp gör sig av med miljontals celler varje sekund, och den skapar också miljontals nya celler på samma korta tid.

Om hela vår kropp byts ut på några få år, så som forskningen har visat att den gör, hur kommer det då sig att sjukdomar och uppkomna brister kan finnas kvar i våra kroppar i många år? De kan bara hållas kvar där av tanken, genom observation av sjukdomen och genom den uppmärksamhet som sjukdomen får.

BOB PROCTOR; Om du har en sjukdom och tänker mycket på den och pratar med människor om den, då skapar du fler sjuka celler. Se dig själv som att du lever i en fullkomligt frisk kropp. Låt doktorn ta hand om sjukdomen.

BOB DOYLE;  När människor är helt och hållet intriktade på vad som är fel och på sina symptom, då vidmakthåller de den. Läkningen sker inte förrän de riktar uppmärksamheten från att vara sjuk till att vara frisk. Så fungerar lagen om attraktion.

”Låt oss komma ihåg, så mycket vi kan, att alla orevliga tankar är något negativt som vi bokstavligen riktar mot vår kropp.”  Prentice Mulford

JOHN HAGELIN; Gladare tankar leder till en lyckligare biokemi. En gladare, lyckligare kropp. Stress och negativa tankar har visat sig ha en allvarlig negativ effekt på kroppens och hjärnans funktion, eftersom det hela tiden är våra tankar och känslor som omorganiserar, omformar och omskapar vår kropp.

BEN JOHNSON; Ta bort all stress från kroppen, och kroppen gör vad den är avsedd att göra. Den läker sig själv.

Precis. Stressen jag lever i är förklaringen till att jag ånnu inte har självläkt. Många har påtalat det.

lena alun

No comments yet

Kommentera

