Skip to content

Jag är en stolt hockeymorsa :-D

2010/01/22
tags: ,

Sedan höstlovet, då sonen nappade på erbjudandet från Linden Hockey att prova gratis med utrustning i en säsong, har jag känt glädjen över att han äntligen hittat någon aktivitet han vill ägna sig åt. Dessutom är det nu han bygger upp sin muskelstyrka. Viktigt!

Han började med dans för balettdansösen Claudia Brännback , i treårsåldern, men hade för mycket testosteron så han hoppade av. Eftersom storsyster dansade ville han, och då fick han! Man har väl läst genus! 😉 Han har provat gymnastik för pojkar. Tackat nej till att prova friidrott och fotboll. Så plötsligen vill han prova ishockey. 🙂 En god vän undrade när han sett den nyblivna familjen i tidningen, om jag hade ett fått en hockeyspelare. 🙂 Han vägde exakt 4.600 g vid födelsen och var som barnmorskan sa välbyggd. He was right, en hockeyspelare fick jag.

Nu har Calle utvecklats fantastiskt på sina hockeyträningar två gånger i veckan, och i onsdags skötte jag hela klabbet, då pappan was in business in Stockholm.

Det är verkligen coola tillställningar att få vara  vid. En väldigt positiv maskulin mijö som jag njuter totalt av att få vara en liten del av. Ni skulle se mina smilband när jag iakttar denna kultur, sonens framsteg och servar med vätska genom hockeygallret.

Andra stolta hockeymorsor är Sarah Palin, Charlotte Perelli m fl . Sarah Palin är förresten liksom jag stolt över Obama, hur jag nu kan vara det?! Den känslan har jag dock. Såg Jul i Vita Huset i TV 3 igårkväll och det var ett mycket härligt program om USA´s nya presidentpar. Jag  inser än mer att ”bakom varje stor man står en stor kvinna”. 🙂 Programmet går i repris nu idag 13.15. Ska spela in det.

lena alun

No comments yet

Kommentera

