Skip to content

Friskhetskalendern: Lucka 7 Vi är på gång

2010/01/20

Idag vill jag hela tiden klicka bara  på den här videon med Tomas Ledin;

 Tomas Ledin som funnits med mig hela uppväxten och vuxenlivet. Denna romantiska, sexiga;

 och visa nationalskald. Jag lyssnar också just nu gärna på hans låt Regnbågens människor;

Regnbågens människor bor i ditt hjärta. Går i varje steg du tar. Regnbågens människor viskar i ditt öra. Vi är alla regnbågens människor. Vi kom med vinden en dag. Universum är vår mor och far.

Regnbågens människor bär på en gåva. Har livet och döden i sin hand. Regnbågens människor sjunger i ditt inre. Vi är alla regnbågens männsikor. Vi går under stjärnorna på morgondagens orörda strand.

Människor är människor genom andra människor är människor genom andra människor är människor genom andra människor.

Ur The Secret Hemligheten s. 153

LISA NICHOLS; Människor tror att om vi verkligen vill få slut på något, då ska vi koncentrera våra tankar på det. Men hur förnuftigt är det att ge all vår kraft och energi åt ett problem, istället för att koncentrera oss på tillit, kärlek, välstånd, utbildning eller fred?

JACK CANFIELD; Moder Teresa var lysande. Hon sa: ” Jag kommer aldrig att gå på möten där man protesterar mot krig. Men om du har ett fredsmöte, då vill jag gärna bli bjuden.” Hon visste. Hon förstod Hemligheten. Se vad hon manifesterade i världen.

HALE DWOSKIN; Om du är emot krig, var för fred i stället. Om du är emot hunger, var i stället för att människor ska ha mer än tillräckligt att äta. Om du är emot en särskild politiker, var istället för hans eller hennes motståndare. Ofta blir det så att val slutar till fördel för den som medborgarna egentligen är emot, eftersom han får all energi och all uppmärksamhet.

Begrunda detta, mina vänner!

Dagen änglakort jag fick är;

FRIDENS ÄNGEL; Friden är det enda svaret

Igår fick jag  min nionde laserbehandling. Fick dela min besvikelse över att min besegran över cancern inte hade synligjorts på röntgen.

Hon påminde mig om att det är ett STORT mirakel att jag fortfarande lever, och att käktumören antagligen bara bröstade upp sig lite, innan den ser att  jag nu faktiskt har blivit Herre över min kropp igen. Bob Proctor lär nämligen i The Secret, s 140;

Sjukdomar kan inte överleva i en kropp som befinner sig i ett hälsosamt känslomässigt tillstånd.

 Innan läkning sker kan kvisslor eller vad som helst svullna upp innan vändningen. SÅ DET ÄR LUGNT!   😀

lena alun

Kommentera

