Skip to content

Friskhetskalendern: Lucka 5 Tankar skapar liv

2010/01/18

http://sv.wordpress.com/tag/friskhetskalendern/

Ur Hemligheten s.30

Det du tänker nu skapar ditt framtida liv. Du skapar ditt liv med dina tankar. Eftersom du alltid tänker skapar du alltid. Det du tänker på mest eller ägnar mest uppmärksamhet åt är det som kommer att förverkligas i ditt liv.

Liksom med alla andra naturlagar finns det en fullkomlig perfektion i lagen om attraktion. Du skapar ditt liv. Det du sår får du också skörda! Dina tankar är dina frön, och den skörd du får är beroende av vilka frön du planterar.

Om du klagar kommer lagen om attraktion att föra in fler situationer i ditt liv som du kan klaga på. Om du lyssnar på någon som klagar , ägnar din uppmärksamhet åt det och sympatiserar och håller med, drar du i det ögonblicket till dig fler situationer som du också kan klaga på.

Lagen fungerar helt enkelt så att den speglar och ger dig tillbaka precis det som du ägnar dina tankar och din uppmärksamhet åt. Med denna kunskap kan du fullständigt förändra hela din tillvaro och det som händer dig, bara genom att förändra ditt sätt att tänka.

Mitt liv förändras därför att jag förändrar mina tankar. När jag sänder ut en annan frekvens i universum måste universum leverera de bilder som stämmer överens med den nya frekvensen. Oavsett hur omöjlig min situation kan verka. Mina nya tankar blir min nya frekvens och bilderna förändras i hela mitt liv.

Mitt liv är i mina händer. Oavsett var jag befinner mig nu, oavsett vad som har hänt i mitt liv, kan jag börja med att medvetet välja mina tankar och därigenom förändra mitt liv. Det finns ingen hopplös situation. Alla omständigheter i mitt liv kan förändras!

Idag drog jag änglakortet Den eviga kärlekens ängel. Dagens budskap till mig lyder;

Den eviga kärleken visar oss vår sanna trygghet.

Imorgon träffar jag tre vänner som jag upplever evig kärlek med. 😀

lena alun

No comments yet

Kommentera

