Skip to content

Varför bli muslim?

2010/01/17

Jag har en msn -vän från Kanada som just konverterat från kristendom till islam. Eftersom jag har fått för mig att just kanadensiska män är ett strå vassare ur jämställdhetssynpunk är jag nyfiken på hur det är att byta religion. Helt enkelt genom att studera konståkningsparen och sett Kanada ta hem guld och flera medaljer har jag sett att den kanadensiska genusrelationen är väldigt intressant och vacker. Dessutom har min vän förädlats av att leva i Toronto i tolv år. Jag tyckermig ha något på fötterna.

…… says:

hej hej kompis

hur e det ?

sophia says:

hej jo det är bra förutom att jag hänger för mycket vid datorn

……. says:

har du frågat mig igår att jag är tivs eller inte

sophia says:

ja om du trivdes som muslim?

……. says:

jaaa jag är jätte trivs

sophia says:

kul

hur blir det med kvinnosynen?

……. says:

jag vill ge dig ett råd att du bli muslmin för att du är bra kvinna och snäll

sophia says:

ni kanadensiska män är ju sådana riddare och jämställda

hur blir det att läsa koranens kivnnosyn?

är du född i Kanada av kanadensiska föräldrar?

……. says:

jaaa mina familj är riktig kanadensiska

koraanen ge kvinnor mycket rätt

sophia says:

vad skulle bli bättre om jag blev muslim får jag en bättre man för att han är muslim?

……. says:

man måste ge henne allt som hon vill

sophia says:

hahaha

……. says:

för att koraan förklara allat till oss

http://www.youtube.com/watch?v=yHcxKmQ-d3o&feature=relatedkolla på den

hon är svensk och pratar om islam

jag vet inte vad han pratar med hon pratar om islam

hon säger ett råd till kvinoor i sverige

sophia says:

okej tack

……. says:

men snälla kolla på den link

sophia says:

jadå

men jisses vad skulle detta tillföra mig?

hon såg verkligen rädd och förtryckt ut

tycker du att det verkar bra att dölja sin kvinnliga skönhet med att gå övertäckt med slöja?

……. says:

om du har en diamant, visa den till allah människor och säga till de kom och hämta den , kvinna som diamant hon är jätte dyrt i islam

och koraan vill inte att alla människor hämta den diamant den till hennes man bara

sophia said (14:26):

Om du tänker på dina kanadensiska kvinnliga vänner och bekanta; tror du att deras liv skulle bli bättre om de konverterade och tog på sig slöja och blev en diamant bara för sin man?

……. says:

jaa jag tror att det är bättre om du göra så

för att man och kvinna måste vara med varandra hela sitt liv

som koraan så

http://www.youtube.com/watch?v=dsD7Xr5pFBc&feature=relatedlyssna till en kvinna pratar om den hon var inte muslme

och konvert till islam

sophia says:

okej det är samma princip som i försvarandet av Bibelns äktenskap mellan man och kvinna

visst är relatione mellan man och kvinna det heligaste som kan finnas

men jag tror inte på att lyda gamla skirfter som Bibeln och Koranen

det handlar om kvinnoförtryck

……. says:

jaa jag vet att det är samma princip islam och bibelns jag var kristien och jag var det är

men jag kände att jag är bra när jag läste kouraan

för att förklara allt till oss men biblens förklara ingenting

Maria hon hade slöja

i islam man måste göra allt till kvinna att hon bli glad

för att hon bli gravid 9 månad och hon bli trött hela tiden och måsta män ta hand om dem

inte samma här i sverige och hos oss i kanada kvinna måste göra allt och hon måste jobba om hon är trött eller inte

No comments yet

Kommentera

