Skip to content

Friskhetskalendern: Lucka 1 Tacksamhetens frekvens

2010/01/14

Ur The Secret Hemligheten av Rhonda Byrne:

Sidan 145-148

Ingenting är obotligt

JOHN DEMARTINI; Jag brukar alltid säga att obotlig betyder ”går att bota inifrån”.

Jag [Rhonda Byrne] tror och vet att ingenting är oboligt. Någon gång har det hänt att alla de så kallat obotliga sjukdomarna har blivit botade. [—]

Inspirerande ord från Ben Johnson: ”Vi går nu in i energimedicinens era. Allting i universum har en frekvens och det enda du behöver göra är att förändra frekvensen eller skapa en motsatt frekvens. Så enkelt är det att förändra vad som helst i världen, vare sig det är en sjukdom eller ett känslomässigt problem eller vad det nu kan vara. Det här är enormt stort. Det är det största vi någonsin har träffat på.”

Susanne Johansson påverkar mitt kroppssinne och immunsystem med laserljus. Det påverkar mig djupt. Jag har litat för mycket på laserljuset och missat att mina egna tankar är det viktigaste redskapet för läkeproecessen. Laserljuset ger mig härliga skjutsar, men jag navigerade fel när jag tog upp kampen för de sjuka som utförsäkras. Cancern i käken blossade upp precis då. 1 december noterade jag smärtan och aktiviteten i käkpartiet. Hoppades att det var läkeprocessen, men det var som min läkare sa igår: Önsketänkande. Inget fel med positiv visualisering, men vägen är smal. Ingen negativitet och stress får störa. Den här vägen skulle jag ha låtit bli. Sjuka kan inte rädda världen. Två fullständigt underbara samtalsterapeuter har betonat detta för mig.  Men den kristna självutgivande kärleken har gjort för stort intryck på mig. Jag kan inte låta bli. Nu måste jag. Jag har lova min dotter att bli frisk. Jag kan inte svika henne fler gånger.

S 137-138

 JOHN DEMARTINI: Vår kropp skapar sjukdomar för att ge oss feedback, för att tala om för oss att vi har obalans i våra tankar, eller att vi inte är kärleksfulla eller tacksamma. Kroppens signaler och symptom är inte något hemskt.

John Demartini säger här att kärlek och tacksamhet löser upp all negativitet, oavsett vilken form den har tagit. Kärlek och tacksamhet kan få havet att öppna sig, de kan förflytta berg och skapa mirakel. Kärlek och tacksamhet kan också lösa upp alla slags sjukdomar.

Jag är mycket, mycket tacksam att jag har sjukersättning tillvidare och har fått mina studielån avskrivna. De finns änglar på våra myndigheter som visat mig stor barmhärtighet och kärlek. Jag känner stor kärlek och tacksamhet för vårt land, där humaniteten är så stor och utbredd.

S. 163

Du kan inte hjälpa världen genom att ägna dina tankar åt det negativa. När du riktar din uppmärksamhet på världens negativa händelser förstärker du inte bara dem, utan drar också till dig mer negativitet i ditt liv.

Istället för att koncentrera dig på världens problem, ägna din kraft och uppmärksamhet åt tillit, kärlek, överflöd, utbildning och fred.

Lovorda och välsigna allting i världen, så kommer du att lösa upp negativitet och missämja och komma i samklang med den högsta frekvensen – kärlek.

Igår skrev jag en lite agitatorisk blogg, ett rent utlopp för min ångest inför läkarens besked halvtolv igår,  som jag raderar nu. Den fick tjäna som ett uppvaknande till ett kärleksfullt bloggande. I The Secrets s. 155 läser jag;

Tidningar och tv-kanaler bör inte alls få skulden för att de förmedlar dåliga nyheter. Alla vi som är en del av det globala samhället är ansvariga för det. Vi köper fler tidningar när tidningsrubrikerna berättar om stora katastrofer. [—] Media är effekten och vi är orsaken. Det är bara lagen om attraktion i praktiken.

Tidningarna och nyhetsprogrammen (och bloggarna, min anm) kommer att förändra vad de förmedlar till oss när vi sänder ut en ny signal och koncentrerar oss på det vi vill ha.

Jag koncentrerar mig i år på kärlek, glädje och vissheten om att jag helas och läker.

lena alun

Kommentera

